Ako razmišljate o prvim koracima u IT industriji, vjerojatno ste se već susreli s pojmom Service Desk. I dok ga mnogi poistovjećuju s pozivnim centrom, u Spanu kažu kako je riječ o nečemu sasvim drugačijem. Upravo je rad u ovom odjelu IT podrške mnogima bio ulaznica u svijet tehnologije, a kasnije i odskočna daska za razvoj u specijalizirane IT uloge.
Kako izgleda svakodnevica u Service Desku i što novi zaposlenici mogu očekivati, otkrivaju nam Antun Žugec, direktor Service Operationsa u Spanu, te njegov kolega Ivan Živković, danas Senior Cloud Solution inženjer, koji je karijeru započeo upravo u Service Desku.
"Service Desk nije call centar u kojem drugoj strani govorimo da treba restartati računalo, to je jedna od čestih zabluda“, govori kroz smijeh Antun Žugec.
"Upravo odjel Service Deska korisnici prvo kontaktiraju kada uoče neki problem u svojoj IT okolini. Tu se riješi više od 50 % svih korisničkih zahtjeva, a da gotovo i ne podižemo slušalicu. Naši kolege svakodnevno uče o kompleksnim sustavima, raznim Microsoft okruženjima, tehnologijama i sustavima velikih tvrtki. Mnogi koji su svoju IT karijeru započeli u Service Desku, danas rade kao sistemski inženjeri ili Service Delivery specijalisti. Service Desk odličan je temelj za rast i napredovanje u IT-u.“
Primjer tog profesionalnog puta je i Spanovac Ivan Živković.
"Krenuo sam bez velikog tehničkog predznanja, ali upravo mi je Service Desk dao širok pregled tehnologija i pomogao da odlučim u kojem se smjeru želim dalje razvijati. Najviše me osvojila atmosfera i spremnost kolega da dijele znanje. Naučio sam kako se snaći u stresnim situacijama, a to je vještina koju koristim i danas.“
Spanov Service Desk radi u tri smjene jer su korisnicima dostupni 24/7. Žugec ističe da rad u smjenama često početno izaziva skepsu, no istovremeno naglašava kako se rasporedi planiraju dovoljno unaprijed, a dodaci za rad noću, vikendima i blagdanima uredno su plaćeni.
"Sve je stvar fer pristupa koji uključuje rotaciju, podršku tima i dobru organizaciju“, zaključuje.
Ivan Živković se nadovezuje: “Izrazito puno konkretnog praktičnog znanja dobio sam upravo u Service Desku, a i puno sam čitao i učio samostalno, noćne smjene za to su bile idealne”, prisjeća se.
U Service Desku posao ne staje na rješavanju ticketa, kako oni svojim IT jezikom zovu korisničke zahtjeve. Postoji prostor za kreativnost – od pisanja članaka za bazu znanja, preko osmišljavanja novih procedura pa sve do edukacije novih kolega.
"Ako vidiš prostor za poboljšanje, reci i poboljšaj stvari. Doprinos svakog pojedinca je opipljiv i mislim da je to ono što zaista čini razliku“, poručuje Žugec.
Za mnoge IT karijera započinje upravo ovdje, u Service Desku. Ova Spanova centralizirana točka za IT podršku okuplja ljude koji vole izazove, dinamično okruženje i učenje kroz praksu. Ako razmišljate o ulasku u IT industriju, ovo je svakako mjesto gdje možete krenuti. Provjerite popis otvorenih pozicija.