KORONAVIRUS

Koronavirus ugrožava autoindustriju, baš u Wuhanu se proizvodi hrpa autodijelova

Foto: EPA

GLOBALNA automobilska industrija suočena je sa stres-testom zbog epidemije koronavirusa u Kini koja narušava opskrbu dijelovima, od sustava prijenosa do upravljanja. Proizvođači dijelova širom Kine obustavili su proizvodnju do ovog tjedna, a u slučaju provincije Hubei, u kojoj je epicentar epidemije, tvornice će ostati zatvorene do 13. veljače ili kasnije.

Zbog toga se tvornice automobila nalaze u riziku, kako u Kini, najvećem svjetskom tržištu, tako i drugdje. Hyundai Motor postao je u utorak prvi globalni proizvođač automobila koji je zaustavio proizvodnju izvan Kine zbog manjka dijelova, što je posljedica pojave virusa, piše Bloomberg.

Manjak dijelova nova je velika nevolja za ovu industriju koja se već bori s opadanjem potražnje i povećanim izdacima za električna i autonomna vozila. Proizvođači automobila ukinut će više od 80.000 radnih mjesta u sljedećim godinama, pokazuju podaci koje je prikupio Bloomberg News, jer trgovinske tenzije i porast carina povećavaju troškove, a jača i konkurencija usluga prijevoza na zahtjev.

Wuhan, glavni grad Hubeija, jedno je od najvažnijih uporišta autoindustrije u Kini, zajedno sa Šangajem, Guangzhouom i Chanchunom gdje globalni proizvođači s partnerima proizvode automobile i dijelove. Stotine dobavljača imaju tvornice u Hubeiju, uključujući i više od polovice 20 najvećih globalnih proizvođača dijelova kao što su Robert Bosch, Valeo i Friedrichshafen, navodi China Automotive Technology & Research Center.

"Wuhan je najisplativije uporište kineske autoindustrije"

"Proizvođači automobila suočit će se s ozbiljnim problemima u dostavi dijelova, s čim se nisu susretali tijekom epidemije SARS-a. Wuhan je najisplativije uporište kineske autoindustrije pa mnogi proizvođači ovdje imaju tvornice i odavde opskrbljuju svoje klijente širom svijeta", rekao je za Bloomberg Dongshu Cui, glavni tajnik Kineske asocijacije za putnička vozila.

Većina Boschovih pogona spremna je nastaviti s proizvodnjom u sljedećim danima. "Stalno procjenjujemo situaciju", navela je njemačka kompanija u izjavi poslanoj e-mailom.

General Motors, Volkswagen i Toyota Motor spadaju u kompanije koje su zatvorile svoje kineske pogone prihvativši sugestije iz nekoliko provincija da ne nastave s proizvodnjom prije produženog prazničnog vikenda.

Tesla je među kompanijama koje kažu kako prate potencijalne prekide u opskrbnom lancu i za automobile koji se proizvode izvan Kine.

Epidemija zbog zatvaranja tvornica može dovesti do smanjenja proizvodnje za više od 1,7 milijuna vozila, prema podacima IHS Markita.

Hyundai je zaustavio kompletnu proizvodnju u Južnoj Koreji zbog manjka žičanih dijelova do kojeg je došlo zato što se jedan radnik u pogonu dobavljača dijelova u Kini zarazio virusom, objavio je Bloomberg.

Pročitajte više