Lijepa priča nedjeljom: Od cimer fraja su napravili ozbiljan biznis, danas imaju 200 apartmana

Tomislav Zovko (lijevo) i Igor Kordić (u sredini) Foto: Luka Šangulin/Index

IGOR KORDIĆ I TOMISLAV ZOVKO prije sedam godina prepoznali su trendove u hrvatskom turizmu, da će i Zagreb postati turistička destinacija, i na tradiciji cimer fraja koji je na obali prisutan desetljećima odlučili su napraviti ozbiljan biznis.

Njihova tvrtka Irundo koju smo donedavno znali pod nazivom ZigZag apartmani nakon sedam godina upravlja s oko 200 apartmana, a proširili su se izvan Zagreba i Hrvatske pa ih danas imaju u Dubrovniku, Rovinju, Splitu, Beču i Beogradu.

Shvatili smo da će i Zagreb postati turistička destinacija

Prošlog tjedna razgovarali smo s njima u uredu smještenom na zagrebačkom Zrinjevcu, iz kojeg upravljaju cijelim sustavom u kojem radi oko 70 ljudi.

“Obojica smo poduzetničkog duha, bili smo inspirirani razvojem turizam u Hrvatskoj, iskusili smo neke primjere vani i shvatili smo da i Zagreb mora zaživjeti kao city break destinacija jer je turizam već tada jako rastao. Htjeli smo probati takav koncept i krenuli smo s jednim pa drugim apartmanom i evo nas sada, sedam godina kasnije, s 200 apartmana. U startu smo to doživjeli kao biznis, a ne kao 'pružanje privatnog smještaja'. Tada smo se brendirali s lokalnim zagrebačkim štihom, kao ZigZag apartmani i posao nam je dobro krenuo. Stekli smo dobar imidž pod starim nazivom, no Tomislav i ja smo shvatili da trebamo krenuti u rebrending, nadmašili smo ono što smo bili dosad i napravili smo rebrending koji nije samo promjena imena, nego promjena cijele brend strategije”, kaže Igor Kordić.

Igor Kordić

Imaju mnogo apartmana, što zahtijeva ozbiljne logističke i organizacijske napore i stoga im je cijelo poslovanje on-line. Posao funkcionira tako da oni stanove unajmljuju od vlasnika i onda ih iznajmljuju turistima.

“Krenuli smo sa Zagrebom, sada imamo i Dubrovnik, Beograd, Beč, Rovinj i od ove godine Split. Treba imati snažnu centralnu bazu, sve imamo on-line kako bismo mogli kontrolirati procese u svim tim gradovima. Mi dugoročno unajmljujemo stanove od ljudi. Jako puno ljudi nam se javlja. Dnevno imamo od pet do deset ponuda. Uzmemo stan u dugoročni najam, ako je potrebno mi ga uredimo da ga dignemo na naš standard i onda gostima pružamo kompletnu uslugu smještaja. Vlasnik stana s tim nema nikakve veze, mi sve radimo a on dobiva fiksni iznos najamnine, godišnje ili mjesečno, a to ovisi o dogovoru”, kaže Tomislav Zovko.

Advent nema veliki utjecaj, Zagreb je ljetna destinacija kao i svi drugi gradovi

Zagreb je prošle godine imao 2,3 milijuna noćenja, većinom stranih turista. Iako se puno priča o Adventu, manifestaciji koja privuče mnoge turiste i kada se često spominje nedostatak smještaja, Zovko kaže da to nije presudno za zagrebački turizam.

“Advent popravi krvnu sliku Zagreba u zimskom periodu u smislu noćenja gostiju jer su vikendi oko Adventa puni, no tjedan ima sedam dana i drugi dani imaju istu popunjenost. Advent nema preveliki utjecaj i Zagreb je kao i sve destinacije ljetna destinacija”, kaže Zovko.

Tomislav Zovko

Budućnost ove vrste turističke usluge je u udruživanju jer se posao radi on-line i mali iznajmljivači, s jednim ili dva apartmana, teško se mogu probiti i imati popunjenost.

“Doći će do specijalizacije iznajmljivača. Mali iznajmljivači koji imaju jedan, dva ili četiri, pet apartmana će se povezati, grupirati ili davati ih firmama poput naše u najam. Što se više kvalitetnih hotela otvori, to će njima popunjenost padati. Čovjek koji ima dva apartmana u Zagrebu kao da ne postoji, može očekivati popunjenost 30 posto. Ne postoji zato što je sve on-line i ne može doprijeti do kupca”, kaže Kordić.

Mi imamo tradiciju cimer fraja, vani su to upoznali tek kroz Airbnb

Irundo ima ambiciozne planove i žele se širiti u inozemstvo jer smatraju da njihov model može funkcionirati u bilo kojem turističkom gradu. Tako su se odlučili za Beč.

“Mi smo se proširili u Beč s ciljem da otvorimo jednu veliku europsku destinaciju i vidimo je li naš model i tamo funkcionira te s čime ćemo se suočiti. Postoje neke različitosti od grada do grada, ali smatram da ovaj naš model može funkcionirati u bilo kojem gradu koji ima goste”, kaže Zovko.

“Ljudi misle da je ovo što mi radimo lako, ali nije. Svaki dan brusimo procese na kojima ova priča počiva. Mi smo regionalna firma i imamo planove za širenje. Zato sada i puno ulažemo u firmu, cilj nam je zaokružiti cijelu regiju i postati lider. Uz bok smo inozemnim firmama, a u nekim stvarima smo čak i bolji”, kaže Kordić.

“Nemamo od koga učiti jer to što mi radimo radi malo tvrtki u svijetu. U svijetu je ova priča počela tek s Airbnbom i svi imaju različite modele. Mi imamo dobro nasljedstvo cimer fraja koji vani nije postojao. Mi znamo što je to i to je naša snaga. Jedino što tu tradiciju dižemo na puno viši nivo", zaključuje Zovko.

Pročitajte više