Nestašica čipova je golemi problem, šef Mercedesa rekao do kad bi sve moglo trajati

Foto: EPA

NESTAŠICA čipova koja je izazvala velike poremećaje u svjetskoj proizvodnji automobila mogla bi se protegnuti na 2022., pa i na 2023. godinu, upozorio je šef njemačkog proizvođača luksuznih automobila Daimler u razgovoru za britanske medije.

Covid-19 testirao je spremnost autoindustrije na nepovoljne uvjete poslovanja i pokazalo se da kompanije moraju temeljito analizirati svoje opskrbne lance, rekao je predsjednik upravnog odbora Daimlera Ola Kaellenius.

Izvući ćemo pouku iz te provjere i još dublje analizirati osnovne elemente opskrbnog lanca kako bi naš sustav bio otporniji, objasnio je Kaellenius.

Opskrba poluvodičkim čipovima ne uspijeva podmiriti potražnju u nizu industrijskih sektora, uključujući autoindustriju koja se brzo oporavila od koronakrize, podsjeća BBC.

Pogoni su u Maleziji zatvoreni zbog nestašice koja će "značajno utjecati na proizvodnju i prodaju u trećem tromjesečju", rekao je za BBC na Međunarodnom sajmu mobilnosti u Münchenu Kaellenius, ujedno i čelnik i Mercedes-Benza.

Prognoze šefa Mercedesa

"Proizvođači čipova kažu da će se, gledano iz strukturne perspektive, ova situacija protegnuti i na 2022., a potom će se situacija postupno poboljšavati", dodao je.

To znači da bi se nestašica mogla otegnuti i do 2023. godine, ali "nadamo se da neće biti tako ozbiljna kao u proteklih nekoliko mjeseci", napomenuo je čelnik njemačke tvrtke.

Član uprave njemačkog dobavljača dijelova i sustava za autoindustriju Boscha Harald Kroeger ističe pak da je glavni razlog problema u opskrbi tržištu automobila "dramatičan" rast  potražnje, što je, po njegovim riječima, dobra vijest za automobilsku industriju. 

"Prije samo godinu dana bili smo u mračnom dobu korone, prodaja je padala i nitko nije očekivao tako brz oporavak tržišta automobila. Sada definitivno nastojimo hitro podmiriti tu potražnju", ističe Kroeger.

Pročitajte više