Nizozemci lansirali kampanju, Britancima poručuju: "Klonite se Amsterdama"

Ilustracija: Shutterstock

Amsterdam je upozorio razularene britanske turiste, koji tamo dolaze zbog seksa i droge, da se klone tog grada. Glavni grad Nizozemske to je učinio preko digitalne kampanje usmjerene na britanske muškarce od 18 do 35 godina, koju podržava gradsko vijeće.

Obeshrabrivanje Britanaca da dođu u Amsterdam dio je napora da se popravi imidž nizozemskog glavnog grada i da ga se ne percipira kao "raskalašeno" mjesto, piše BBC.

Kao dio digitalne kampanje naziva "Stay Away" prikazane su snimke mladića kako teturaju amsterdamskim ulicama. Također, tu su i snimke privedenih mladića i policije koja im uzima otiske prstiju. Isto tako, ciljani oglasi pokazuju koji su rizici od pretjerane konzumacije droga i pića u Amsterdamu.

Ljudi se godinama žale na pijane Britance u Amsterdamu

Poruka Britancima iz nizozemske prijestolnice jest - dugi vikend u Amsterdamu može stvoriti pogrešne uspomene. Stanovnici Velike Britanije mogu kupiti povratne avionske karte za Amsterdam u cijeni od 57 eura. 

Putničke agencije sa sjedištem u Britaniji nude "momačke" vikende u Amsterdamu, uključujući krstarenja kanalima s neograničenim pićem, večeri "odrezaka i striptiza" i obilaske pubova u Red Light Districtu.

Godinama su se ljudi u Amsterdamu žalili na pijane Britance koji mokre u javnosti, povraćaju u kanale, skidaju se i sudjeluju u pijanim tučnjavama. Ovo nije nova pojava. Prije gotovo deset godina, tadašnji gradonačelnik Amsterdama pozvao je svog londonskog kolegu Borisa Johnsona, koji je grad opisao kao "ljigav", da osobno vidi što Britanci ondje rade.

"Ne nose kaput dok prolaze Red Light Districtom, pjevaju You'll never walk alone. Odjeveni su kao zečevi ili svećenici, a ponekad uopće nisu odjeveni. Volio bih pozvati Johnsona da svjedoči tome", rekao je tada Eberhard van der Laan.

Kampanja naišla na kritike

Kritičari amsterdamske kampanje tvrde da su takvi ciljani oglasi diskriminirajući i temeljeni na nepoštenim stereotipima. U Nizozemskoj je coffee shopovima dopušteno prodavati marihuanu dok slijede određena stroga pravila poput zabrane posluživanja alkoholnih pića ili prodaje marihuane maloljetnicima.

"Možda dolaze zbog trave, ali ostaju zbog Van Gogha", rekao je za BBC Joachim Helms, vlasnik coffee shopa Greenhouse. Nizozemac ističe da njegova klijentela dolazi iz svih društvenih i ekonomskih slojeva života uz tvrdnju da pokušaji isključivanja nekih na temelju njihove dobi i spola krše načela slobode, tolerancije i jednakosti kojima se Amsterdam ponosio.

Stanovnici Amsterdama podsjećaju turiste: Mi živimo ovdje

Amsterdam je jedan od najposjećenijih gradova svijeta. Oko 20 milijuna posjetitelja, uključujući milijun Britanaca, svake godine posjeti grad koji ima otprilike 883.000 stanovnika. No, pretjerani turizam iskušava toleranciju lokalnog stanovništva i zato je gradsko vijeće reagiralo.

Veći billboardi izloženi u Red Light Districtu, amsterdamskoj četvrti gdje se nalaze bordeli i prostitutke u izlozima, prikazuju fotografije stanovnika koji turistima poručuju: "Mi živimo ovdje." Gradsko vijeće je trenutno u procesu premještanja izloga s prostitutkama u novu "erotsku zonu".

U Amsterdamu neće uslijediti zabrana prostitucije, već će se umjesto toga uvesti stroža pravila i kontrole. Od ovog vikenda, bordeli i barovi će morati ranije zatvoriti, a u svibnju na snagu stupa zabrana pušenja marihuane na ulicama i oko Red Light Districta.

Još uvijek se raspravlja o tome treba li turistima zabraniti ulazak u coffee shopove u Amsterdamu. Misija gradskog vijeća je da grad bude ugodniji za život.

"Kao da živimo u Disneylandu ili zoološkom vrtu"

Stanovnici Amsterdama koji žive u visokim uskim kućama, smještenima duž kanalskih prstenova iz 17. stoljeća, kažu za BBC da nisu samo mladi turisti problem, već sam broj turista u gradu.

"Osjećaj je kao da živimo u Disneylandu ili zoološkom vrtu", rekao je jedan od stanovnika nizozemske prijestolnice. Zamjenik gradonačelnika Sofyan Mbarki rekao je da Amsterdam već poduzima više mjera upravljanja nego drugi veliki gradovi u Europi. "Posjetitelji će ostati dobrodošli, ali ne ako se nedolično ponašaju i stvaraju nered", dodao je.

Amsterdamska kampanja je izazvala brojne komentare na društvenim mrežama. "Meni ovo više izgleda kao reklama", našalio se jedan od komentatora. "Žele zaraditi na obiteljima i muzejima, a znaju da trava i Red Light District održavaju grad", glasi jedan od komentara na društvenim mrežama.

Pročitajte više