Od danas vrijede nova pravila za mobitele i pretplate, promjene su ogromne

Ilustracija: Davorin Visnjic/PIXSELL

OD PRVOG dana kolovoza počinje se primjenjivati dio odredbi iz Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga, kojim se podrobnije uređuje tržište elektroničkih komunikacijskih usluga, priopćio je HAKOM.

Prema odredbama iz pravilnika, korisnik koji na ponudu o ugovorenoj usluzi pristane putem telefona, obavijest o sklopljenom ugovoru mora dobiti na trajnom mediju, sukladno posebnom zakonu kojim je uređena zaštita potrošača.

Nadalje, propisano je da korisnik mora dati potvrdu svoje suglasnosti nakon primitka pisane obavijesti kako bi pretplatnički ugovor bio sklopljen te načini na koje korisnik može dati tu potvrdu. To može učiniti poštom, e mailom, SMS-om ili plaćanjem prvoga računa. Ako ne napravi ništa od toga, kao da nije sklopio ugovor..

Pravo na raskidanje ugovora bez penala

Izmjenama je također propisano da korisnik može, ne navodeći razloge, raskinuti ugovor u roku od 14 dana od dana kada je dao potvrdu svoje suglasnosti, odnosno u roku od godine dana sukladno posebnom zakonu kojim je uređena zaštita potrošača, ako pisanu obavijest nije zaprimio.

Ako korisnik preko telefona uz sklapanje ugovora uzima i mobitel, operator je obvezan uređaj dostaviti isključivo na kućnu adresu korisnika koji je ugovorio uslugu ili na vlastito prodajno mjesto operatora, odnosno adresu sjedišta, podružnice ili poslovnice za korisnika koji je pravna osoba. Obavijest koja se šalje uz uređaj mora biti dostavljena fizički odvojeno od ambalaže u kojoj se dostavlja uređaj ili na vidljivom mjestu na ambalaži.

Operateri u roku od 15 dana moraju otkloniti kvar

Osim toga, od 1. siječnja sljedeće godine propisana je obveza operatorima da u roku od 15 dana moraju otkloniti kvar, a ako kvar ne otklone u predviđenom roku korisnik ima pravo na raskid ugovora bez naplate naknade za prijevremeni raskid (osim u posebnim slučajevima definiranim Pravilnikom) ili na naknadu zbog kašnjenja u iznosu od 240 kuna po danu ako nakon 15 dana i dalje želi čekati da operator otkloni kvar. Propisani su i rokovi za određene radnje koje je operator trebao izvršiti, poput prijenosa ugovornog odnosa s jedne osobe na drugu ili davanja informacija o visini naknade za prijevremeni raskid ugovora.

Pročitajte više