FOTO Ovo je trenutno najveće infrastrukturno gradilište u Hrvatskoj

Foto: Hina

Na trenutno najvećem infrastrukturnom gradilištu u Hrvatskoj, rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Križevci - Koprivnica - državna granica, u srijedu su novinari obišli gradilište novog željezničkog mosta, koji će spojiti dvije obale Drave kod Botova, a vrijedan je 23.6 milijuna eura.  

Trenutno se odvija naguravanje tog mosta, što je stručni izraz za guranje hidraulikom željezne konstrukcije s jedne na drugu stranu obale. Kako je rečeno, proces je vrlo spor, pa se konstrukcija pomiče tek 20 metara dnevno.

Most jedan od tri najzahtjevnija objekta

Nadzorni inženjer na projektu Branimir Bosanac rekao je da je most jedan od tri najzahtjevnija objekta od njih ukupno 21 koliko će ih se nalaziti na spomenutoj dionici. Dug je 300 metara, a njegova gradnja je otežana zbog posebnih uvjeta koje diktira ekološki zaštićeno područje Drave.

"Njegova gornja konstrukcija je oslonjena na dva upornjaka i dva stupa koji su oblikovani tako da omogućuju bolji protok Drave", kazao je Bosanac, dodavši da je vrijednost građevine 23.6 milijuna eura. Izvođač najavljuje da će biti sagrađen do konca rujna.

Voditelj projekta u ime izvođača radova turske kompanije Cengiz, Mehmet Yilmaz, kazao je kako je sama konstrukcija građevine teška 4000 tona.

"U tijeku je prva faza naguravanja i u njoj ćemo nagurati prvih 100 metara mosta", izjavio je Yilmaz. Iznio je i informaciju da na cijelom projektu gradnje i obnove pruge radi 550 radnika, a na samom mostu Drava ih je između 40 i 50. Turski radnici dobro su snašli u Hrvatskoj, koju vole, kao i njezine stanovnike, riječi su Yilmaza.

Govoreći o cijeloj dionici pruge državna granica - Križevci, član Uprave HŽ infrastrukture Darko Barišić naglasio je da njezina ukupna vrijednost iznosi 350 milijuna eura, odnosno 50-ak milijuna je skuplja od Pelješkog mosta. Trasa je duga 42.5 kilometara, a na njoj će biti rekonstruiran stari te izgrađen novi željeznički kolosijek. Duž dionice gradi se nekoliko nadvožnjaka i podvožnjaka te se obnavljaju željeznički kolodvori.

"Ovo je za Hrvatsku najvažniji koridor željezničkog prometa, s obzirom na to da povezuje luku Rijeka s mađarskom granicom te se na njemu preveze 80 posto ukupnog teretnog prometa. Ta će dionica biti dovršena za 10-ak godina", istaknuo je Barišić.

Na novinarski upit što je s dionicom Dugo selo - Križevci koju gradi hrvatski konzorcij, a na kojoj su radovi znatno usporili zbog financijskih poteškoća, Barišić je odgovorio da je njezina izgrađenost dosegla 74 posto. "Nadamo se da ćemo unatoč zastojima dionicu dovršiti do 2025. godine", zaključio je Barišić.

Pročitajte više