Pacijent u KB-u Dubrava bio naručen 2. 11., u drugoj bolnici dobio termin 2022.

Fotografija je ilustracija, na njoj nisu pacijenti iz ovog teksta. Foto: Željko Lukunić/PIXSELL

NAKON što je KB Dubrava postala covid-bolnica koja prima samo oboljele od covida-19, pojavio se veliki problem jer dosadašnji pacijenti te bolnice sad moraju odlaziti na preglede u druge zdravstvene ustanove i, umjesto da mogu obaviti pregled kad su naručeni, neki su u drugim bolnicama dobili termin tek u 2022. godini.

Indexu su se javili pacijenti, jedan od njih bio je naručen za pregled u KB-u Dubrava 2. studenog, no kako je tad već bilo poznato da se primaju samo covid-pacijenti, morao je kontaktirati ostale bolnice.

"Imao sam zakazan kontrolni radiološki pregled u KB-u Dubrava 2. 11., na dan kada su otkazani svi pregledi u toj ustanovi. Mislio sam da ćemo mi iz KB-a Dubrava biti prioritet u drugim ustanovama, nadajući se da će možda liječnici iz Dubrave doći na ispomoć u druge ustanove, da će se pretrage raditi i u poslijepodnevnim satima, vikendom i sl., ali, eto, tome nije slučaj. U drugoj zagrebačkoj zdravstvenoj ustanovi dobio sam termin za kontrolni pregled u siječnju 2022. Znači, otkazani pregled iz KB-a Dubrava moram čekati 14 mjeseci. Nadam se da će se u međuvremenu osposobiti KB Dubrava i za druge pacijente ili da ću u nekoj drugoj ustanovi dobiti raniji termin ili ću morati u privatnu ustanovu", kazao nam je pacijent.

Beroš o novom terminu pacijenta iz KB-a Dubrava: To nije prihvatljivo, donio sam odluku

Navodi kako njih (op. a. pacijente KB-a Dubrava) nitko iz te bolnice nije obavijestio da su im otkazani pregledi, već su to zaključili iz medija.

Kad su zvali KB Dubrava da pitaju kamo sad trebaju ići, odnosno u koju zdravstvenu ustanovu da se obrate i koja je procedura, u KB-u Dubrava im, navodi, nisu znali reći.

"Ne zamjeramo im ništa, vidimo da im je teško i u kakvoj su situaciji. Ali onda mi pacijenti moramo tražiti naokolo koja ustanova radi koji pregled. Na tzv. Bijelom telefonu Ministarstva zdravstva, za koji piše da su zaduženi za e-naručivanja, kažu da se oni zapravo bave otkazom naručivanja i da s naručivanjima nemaju veze. Također kažu da nisu ništa čuli u vezi s pacijentima iz KB-a Dubrava, gdje da se obrate da bi bili prioritet. No moramo reći kako su u KB-u Dubrava bili zaista ljubazni i rekli su da će nam se oni javiti čim bude mogućnosti", istaknuo je jedan od pacijenata.

Kontaktirali smo KB Dubrava, no do objave teksta nismo dobili odgovor.

Komentar smo zatražili i od ministra zdravstva Vilija Beroša koji nam je rekao da takav postupak svakako nije prihvatljiv.

"Upravo zbog takve situacije osnivamo Pozivni centar Ministarstva zdravstva za osiguranje zdravstvene zaštite onkološkim pacijentima u bolničkim zdravstvenim ustanovama za vrijeme trajanja epidemije", rekao je za Index ministar Beroš.

Pozivni centar kreće s radom do kraja tjedna

Poslao nam je i gore navedenu odluku, u kojoj se u točki 3, stavku 2 navodi da se osiguranje zdravstvene zaštite iz ove odluke odnosi i na osiguranje zdravstvene zaštite ostalim pacijentima koji su imali dodijeljen termin za zdravstvenu uslugu u KB-u Dubrava.

Beroš je Indexu rekao da će call-centar uspostaviti do kraja tjedna.

U odluci se navodi kako će pozivni centar biti dostupan 24 sata dnevno, a radnim danom od 8 do 16 sati, kad će na zaprimljene pozive odgovarati osobe u Ministarstvu zdravstva zadužene za rad u Pozivnom centru.

One će, navodi se u odluci, na temelju zaprimljenog poziva kontaktirati koordinatore u bolničkim zdravstvenim ustanovama i HZZO-u.

Također se navodi kako će imenovati i koordinatora za rad Pozivnog centra iz Ministarstva zdravstva.

Pročitajte više