Poštari vam sve češće ostavljaju obavijesti u sandučiću? Pitali smo Poštu o čemu se radi

Foto: Index, screenshot: YouTube

INDEX je u proteklih nekoliko mjeseci zaprimio veći broj prijava građana nezadovoljnih uslugama Hrvatske pošte, koji nam javljaju kako u slučajevima kada plate uslugu preporučenog slanja poštari prilikom isporuke pošiljaka ne provjeravaju jesu li primatelji u domu, na adresi, već samo ostavljaju obavijesti o podizanju pošiljke u sandučićima - koje se potom mogu podići tek od sljedećeg radnog dana, što građanima stvara neprilike.

Kako bismo provjerili o čemu je riječ, kontaktirali smo Hrvatsku poštu te ih pitali o čemu se radi.

Na naše pitanje o tome jesu li zaprimili takve žalbe građana i, ako jesu, koliko se građana žalilo na navedeni problem te što poduzimaju po tom pitanju, iz HP-a odgovaraju kako dnevno na terenu imaju više od 2300 dostavljača.

"Hrvatska pošta dnevno na terenu ima više od 2300 dostavljača - poštara redovne (opće) dostave i poštara ekspres dostave. U prosjeku se diljem Hrvatske dnevno dostavi gotovo milijun pošiljaka. Služba za korisnike Hrvatske pošte svakodnevno zaprima upite, prigovore, ali i pohvale naših korisnika. Svakom prigovoru pristupa se ozbiljno i svaki se posebno provjerava. Iznimno nam je važno da naši korisnici budu zadovoljni i ako se dogodi propust, učinit ćemo sve da se problem, kakav god bio, riješi", poručili su.

HP: Prigovori nisu pravilo

Otkrili su nam i koliko su prigovora zaprimili ove i prošle godine.

"Međutim, bitno je naglasiti da prigovore korisnika bilježimo u promilima te da oni nikako nisu pravilo. Također, neki prigovori su osnovani, a neki nisu. Ponekad se korisnici jave s općenitim prigovorima, a kad ih zamolimo da nam dostave konkretne podatke, ne dobijemo odgovor. Konkretno, u 2016. Služba za korisnike zaprimila je 2710 prigovora, od kojih je 161 označen kao opravdan. U 2017. je zaprimljeno 1069 prigovora, od čega 32 opravdana.

Postotak opravdanih prigovora je nizak. Ipak, takav podatak može nam ukazati na potrebu za boljom informiranosti korisnika. To je sigurno nešto na čemu ćemo u narednom periodu intenzivno raditi. Cilj nam je prvenstveno informirati korisnike o poštanskim uslugama (kojih je velik broj), odnosno o načinima dostave, rokovima uručenja i sl. kako bi korisnici unaprijed imali potpunu informaciju te odlučili odgovara li im određena usluga ili ne", ističu iz HP-a, a za Index su se osvrnuli i na pitanja nadzora i evaluacije poštara.

"Većina poštara dobro i savjesno obavlja svoj posao"

"Što se tiče rada i evaluacije rada poštara, postoje zakonski propisi i pravilnici koji reguliraju njihovo postupanje. Za svako ponašanje koje nije u skladu s pravilima postoje i sankcije. One se kreću u rasponu od usmene opomene do izvanrednog otkaza ugovora o radu, ovisno o vrsti i težini propusta ili prijestupa. Teže sankcije su rijetkost, jer većina poštara dobro i savjesno obavlja svoj posao. U prilog toj tezi idu i istraživanja o zadovoljstvu korisnika koja pokazuju da skoro 90 posto korisnika ima povjerenje u naše poštare i operatere na šalteru (telefonsko istraživanje provela je agencija Ipsos Puls prije dvije godine na reprezentativnom uzorku od 2500 osoba). Poštari su i danas omiljeni u svojim zajednicama te nerijetko uskoče u pomoć građanima.
 
Zaključno, posao poštara nije lak i većina kolega ga radi s velikom pažnjom, brzinom i odgovornošću, a bez provjere konkretnih slučajeva na terenu teško je donijeti poopćene zaključke o njihovom radu.
Ono što možemo i što radimo jest provjeriti svaki pojedinačni slučaj te ga, svaki put kad je to moguće, riješiti na zadovoljstvo naših korisnika", navode iz Hrvatske pošte za Index.

Pročitajte više