Potrošačke muke: Borba s japanskom Toyotom pretvorila se u "borbu s vjetrenjačama"

VEĆ TRI mjeseca traje "borba s vjetrenjačama" vlasnika Toyote Avensis 2.0 D4D, inženjera strojarstva Velibora Trbojevića. Trbojević tvrdi: ovlaštenom Toyota servisu u Rijeci predao sam na redoviti servis ispravan automobil, a da bi mi vraćali nazad neispravno vozilo. "Kako bi prekrili nestručnost u izvršenju dijagnostičkog pregleda turbine, za potrebe Toyote krivotvoren je nalaz, a za isto mi je isporučen račun u iznosu od 24 tisuće kuna", kaže Trbojević koji je do danas bez svoga vozila. Kvar na vozilu, znakovito, zamijećen je odmah nakon isteka garancije vozila, točnije mjesec i 20 dana nakon isteka iste. Kvar je na početku bio sitan i jedva zamjetljiv, da bi u konačnici, nakon nekoliko obavljenih "servisa", vozilo postalo neupotrebljivo.

Jedva zamjetljiv zvuk iz motora

"Moj problem s Toyotom počeo je 19. siječnja 2010. kada sam preuzeo vozilo Toyota Avensis iz Toyota servisa Autonippon u Rijeci, gdje je obavljen redovni servis nakon što sam s vozilom prešao 63.000 kilometara. Iste večeri čuo sam tihi metalni zvuk iz motora i to samo dok je motor hladan, a nakon zagrijavanja nije se čuo", ispričao je za Index Trbojević. 

Vlasnik sljedeći dan prijavljuje kvar istom servisu, a 22. siječnja ga obavještavaju da može preuzeti vozilo koje je sada ispravno. No, po dolasku u servis vlasnik je ponovno ustanovio kako vozilo ispušta isti zvuk. Vraća ga u servis gdje su mehaničari zaključili kako se radi o kvaru turbine.

"Voditelj servisa Nenad Blagar je potom konstatirao da je garancija istekla prije jedan mjesec i dvadeset dana. Upozorio sam ih da sam zvuk prvi put čuo neposredno nakon preuzimanja vozila iz servisa, a i da se radi o vozilu koje je donedavno bilo u garanciji i redovno održavano u servisu i da zbog toga smatram da taj kvar treba otkloniti na teret Toyote", objašnjava Trbojević.

Turbina je ispravna

"Nakon tri dana Autonippon je potvrdio da se radi o kvaru turbine i izdali su mi ponudu za popravak na iznos od 23.500,82 kuna", nastavlja vlasnik Toyote koji je odbio platiti zaračunati mu iznos. Vozilo je, kaže, bilo 17 dana u Toyotinom servisu, a 5. veljače prilikom preuzimanja vozila voditelj servisa je kazao kako je turbina ispravna i da se tu radi "samo o zvuku, a ne i o kvaru". "Obratio sam se Toyoti Croatia koji su u više navrata pismeno potvrdili da je dijagnostika napravljena pogrešno i suprotno pravilima Toyote za dijagnostiku turbine i da oni za to preuzimaju odgovornost. Obećali su da će stručnjak Toyote Adria iz Ljubljane izvršiti dodatni pregled vozila", nastavlja svoju priču Trbojević.

Stručnjak iz Ljubljane je zajedno s Toyotinim vlasnikom 12. veljače obavio probnu vožnju te je potvrdio postojanje zvuka kod rada motora. Potvrdio je, kaže Trbojević, i da je dijagnostika bila površna i suprotna "strogim pravilima Toyote te kazao da treba demontirati turbinu. Toyota Croatia je, nastavlja, nakon toga ponudila da se na njihov trošak izvrši detaljna dijagnostika turbine u servisu u Rijeci, Puli ili Zagrebu prema izboru vlasnika. Izabrao je servis Toyota, Zagreb u Buzinu i dogovorena je dijagnostika za 11. ožujka 2010.

Auto zavija poput sirene

12. ožujka voditelj servisa ga obavještava da je Toyota angažirala servis Pinjušić koji će izvršiti dijagnostiku 15. ožujka. Na taj dan voditelj servisa Toyota Trbojevića obavještava da je u Toyota centru Zagreb izvršeno ispitivanje prije skidanja turbine kojim je utvrđeno da je turbina ispravna te da su oni do sada izvršili samo jednu zamjenu turbine, odnosno da u tome nemaju iskustva. U i servisu Pinjušić je utvrđeno kako je turbina ispravna. Turbina se zatim vraća u u Toyotin servis gdje se trebala montirati ponovno na vozilo. Direktor Toyote Croatia Goran Krizmanić s olakšanjem naziva Trbojevića kako bi mu priopćio sretnu vijest - da automobil u ispravnom stanju može preuzeti danas. "No, čim sam pokrenuo vozilo čuo sam glasno zviždanje, poput sirene hitne pomoći", priča Trbojević.

Vratio se u servis gdje je obavljena probna vožnja i potvrđen zvuk turbine. Vozilo je vraćeno vlasniku s obrazloženjem kako je jedna cijev bila krivo montirana. Ali, problem sa zavijajućim zvukom se ponovio. Vozilo, pak, zavija u tolikoj mjeri da je neupotrebljivo, a vlasniku je dano na korištenje drugo vozilo. Osam dana kasnije primio je poziv iz Toyota Croatia odakle ga obavještavaju da je problem u turbini i da je prvi nalaz Autonippona točan. "Tri dana kasnije Toyota Croatia e-mailom dostavlja ponudu za zamjenu turbine po kojoj bi ja trebao platiti dijelove u iznosu od 22.429 kuna, a Toyota Croatia rad u iznosu od 1.439 kuna i troškove zamjenskog vozila. Ako ne pristajem, pozivaju me da preuzmem vozilo do 29. ožujka 2010. od kada će mi početi zaračunavati ležarinu", priča već očajni Trbojević čime se njegova priča vratila na početak.

"Vozilo je pokvareno pri ispitivanju stanja turbine"

Vlasnik potom potražuje od Toyote da mu predaju njegovo vozilo u kakvom ga je stanju predao na servis, odnosno, kaže Trbojević, ispravnom. "30. ožujka sam preuzeo iz Toyota centra neispravno vozilo koje je pokvareno pri ispitivanju stanja turbine u njihovom servisu", objašnjava Trbojević ovaj apsurd i tvrdi kako mu je pri preuzimanju vozila servis Toyota centar Zagreb uručio presliku krivotvorenog računa: "Servis Toyota centar Zagreb uručio mi je presliku krivotvorenog računa servisa Pinjušić koji nosi isti datum 15. ožujka 2010. kao i preslika originalnog koju posjedujem i isti broj računa 110/2010 u kojem je serviser Pinjušić za potrebe Toyota centra d.o.o. i u dogovoru sa Toyota centrom Zagreb  koji su pokvarili turbinu pri montaži izmijenio sadržaj nalaza napisan u računu, tako da sada piše da se preporuča izmjena", ogorčen je Trbojević i tvrdi kako je Toyota centar Zagreb prema njemu iskazao bahat i nasilan odnos kada je zatražio da se sastavi zapisnik o primopredaji u koji bi on mogao unijeti svoje primjedbe na stanje vozila koje je pokvareno u servisu.

Trbojević dodaje kako mu je tom prilikom uručena jednostrana izjava Toyota centra Zagreb u kojoj su navedeve neistinite činjenice jer nije dijagnostikom utvrđeno da je turbopunjač neispravan, već suprotno, utvrđeno je da je ispravan i pristupilo se montaži na vozilo, a vozilo su mu, kaže, u dva navrata pokušali predati kao ispravno. "Odmah sam uložio prigovor na izvršene radove dijagnostike turbine i zatražio da Toyota centar Zagreb i Toyota Croatia u roku od 8 dana uklone nedostatak i dovedu vozilo u stanje u kojem je bilo prilikom primopredaje u servis 11. ožujka 2010., a na prigovor do danas nisam dobio nikakav odgovor", kaže ljutiti vlasnik.

Toyota Croatia drži kako u slučaju stranke Trbojević nije došlo do propusta

"Gospodin Trbojević obratio se Toyotinom ovlaštenom servisu u Rijeci sa primjedbom kako na vozilu u specifičnim okolnostima vožnje primjećuje neuobičajen zvuk. Dijagnostikom je tada utvrđeno kako je turbinu potrebno zamijeniti novom. S obzirom da se stranka nije složila sa postavljenom dijagnostikom te je odbila snositi trošak popravka, Toyota je uvažavajući mišljenje stranke, o vlastitom trošku angažirala posjet tehničke službe iz Toyotine regionalne središnjice. Na izričito inzistiranje stranke da se daljnja dijagnostika nastavi u drugom servisu, stranka je upućena na ovlašteni servis u Zagrebu. Temeljem radnih naloga otvorenih po strankinoj narudžbi i isključivo na strankin pristanak ponovno je potvrđeno kako je turbinu potrebno zamijeniti novom.

S obzirom na prirodu kvara, da je vozilo u trenutku prijave problema bilo u sklopu tvorničkog jamstva (3 godine ili 100.000 km, ovisno o tome koji od uvjeta nastupi prvi) sav trošak bi bio pokriven od strane proizvođača. Međutim, kako je kvar turbine prijavljen nakon isteka trogodišnjeg jamstva sav trošak popravka ide na teret vlasnika vozila." - odgovor je koji smo dobili iz Toyote.

Iz Toyote, dakle, tvrde kako je kvar turbine prijavljen nakon isteka jamstvenog roka. To je, međutim u suprotnosti s početkom priče gdje se isprva mislilo kako je riječ o kvaru turbine, a da bi se naknadno utvrdilo, nakon detaljnog pregleda vozila, kako je turbina ispravna. Toyota zatim ugrađuje ispravnu turbinu u vozilo, a vlasnik tijekom probne vožnje utvrđuje kako vozilo sada zavija poput hitne pomoći! Osam dana kasnije javljaju mu kako je još 15. ožujka utvrđeno da je turbina neispravna, a to, tvrdi vlasnik, dokazuju falsificiranim računom Pinjušića. Oba računa vlasnik je poslao na adresu naše redakcije. Iz Toyote se pravdaju i kako su vlasniku o vlastitom trošku ustupili zamjensko vozilo te da je Toyota, "zbog izražene brige za kupca predložila i djelomično sudjelovanje u trošku". Radi se o onih  1.439 kuna koje pokriva Toyota, dok vlasnik plaća iznos od 22.429 kuna. 

Pročitajte više