Zamjenik ministra pomorstva, prometa i veza Pavao Komadina ocijenio je da treba poduprijeti taj projekt i najavio da Ministarstvo priprema sheme usmjerene plovidbe i da se do kraja godine o tome očekuju i preporuke Međunarodnoga pomorskog odbora. Dodao je da se uz naše otoke svake godine ionako preveze 30 milijuna tona nafte u tršćansku luku.
Zastupnik Željko Glavan (HSLS) podsjetio je da su koksara, termoelektrana i rafinerija, za koje se tvrdilo da neće onečišćivati okoliš, uništili Kvarner. "Nakon svih tih projekata, dopustite da ljudi budu bar skeptični prema tom rizičnom projektu", dodao je, napomenuvši kako je i te kako važno koliko tankera plovi Jadranom.
"Stalno se govori da smo mala zemlja, pa onda za nas nisu veliki rizici ni veliki tankeri", ocijenila je zastupnica Dorica Nikolić (HSLS) i dodala kako je sramotno da saborski zastupnici na televiziji doznaju o projektu "Družba Adria".
Savjetnik Predsjednika države Esad Prohić napomenuo je da je za raspravu o tom projektu trebalo pričekati zaključke nakon sastanka o balasnim vodama u Trstu o čemu će Hrvatska, Slovenija i Italija zajednički raspravljati "jer je to zajedničko more".
Zastupnik HSP-a Tonči Tadić je ponovio stajalište Kluba HSP-a da Hrvatska treba izići iz tog projekta i ustvrdio da ga Hrvatski sabor ima pravo prekinuti jer je Vlada potpisala sporazum bez studije utjecaja na okoliš koja je tek u pripremi.
Primorsko-goranski dožupan Luka Denona izvijestio je da je strateški izbor te županije turizam, brodogradnja i promet i da se, kao i omišaljska općina, načelno ne protivi Projektu "Družba Adria".
Predstavnik Društva za unaprjeđenje kvalitete života Igor Matutinović ocijenio je pak da je dovoljna samo jedan havarija da izazove neprocjenjive posljedice za ekosustav i negativnu promidžbu za cijelu jadransku obalu.
(Hina) bdj vkn