Prije su radili aute, sad respiratore: U 100 sati od sastanka do prvog respiratora

Foto: EPA

AUTOINDUSTRIJA nudi svoje znanje i radnu snagu bolničkom sektoru za masovnu proizvodnju toliko potrebnih respiratora u vrijeme pandemije koronavirusa.

Američki proizvođači General Motors i Ford, francuski PSA i Renault, njemački Volkswagen i inženjeri Formule 1 zbili su redove u odgovoru na globalni nedostatak te vitalne medicinske opreme.

Prenamjena tvornica za hitnu izradu aparata podsjetila je na Drugi svjetski rat kada su proizvodili tenkove i borbene avione.

No neki stručnjaci upozoravaju da izrada respiratora zahtijeva drugačije tehnike i postupke u odnosu na ono što tvornice inače rade.

Američki predsjednik Donald Trump pozvao se na ratnu analogiju kako bi opravdao poziv automobilskoj industriji dok se zemlja suočava s golemim rastom oboljelih.

Iskoristio je zakon iz 50-ih godina prošlog stoljeća o obrambenoj industriji kako bi jednu tvornicu General Motorsa prisilio na proizvodnju respiratora. 

"10.000 respiratora do sredine svibnja"

U Francuskoj je osnovan konzorcij industrijskih kompanija, uključujući PSA i proizvođača autoopreme Valea za proizvodnju "10.000 respiratora do sredine svibnja", rekao je predsjednik Emmanuel Macron. 

U Španjolskoj je Seat, podružnica Volkswagena, prenamijenio proizvodnju u tvornici u Martorellu kod Barcelone.

"Model koji koristi prilagođeni motor brisača testira se i nadamo se da ćemo dobiti službenu dozvolu zdravstvenih vlasti", priopćila je tvornica.

Mercedes je od svog tima u Formuli 1, koja je odgodila ili otkazala utrke Grand Prixa, zatražio da prione poslu.

Šesterostruki svjetski prvaci izradili su manje invazivan respiratorni aparat prikladan za najbolesnije pacijente.

U Mercedesu kažu da mogu proizvoditi tisuću aparata dnevno u suradnji s drugih šest timova F1 koji su obećali pomoć.

Renault je svoj tehnički centar kod Pariza angažirao za testiranje prototipa dobivenog pomoću najnaprednije tehnologije poput 3D printera.

U utrci između ljudi i koronavirusa, vrijeme je ključno. Formuli 1 i inženjerima londonskog sveučilišta "trebalo je manje od 100 sati od prvog sastanka do proizvodnje prvog aparata", objavio je tim.

To je možda tipično vrijeme u svijetu oktana, ali ne nužno u drugim industrijama.

Pročitajte više