Sanader otvorio dionicu Vrbovsko-Bosiljevo 2 na autocesti Rijeka-Zagreb

PREMIJER Ivo Sanader svečano je danas oko podneva otvorio posljednju dionicu na 146,5 km dugoj autocesti RijekaZagreb, od Vrbovskog do Bosiljeva 2, koja će za promet biti puštena u 17 sati.

Otvaranje posljednje dionice, a time simbolično i autoceste u punoj dužini, premijer je ocijenio velikim povijesnim događajem za Hrvatsku jer je povezivanje Rijeke i Zagreba stari san svih građana Hrvatske.

Sanader je napomenuo da je projekt gradnje autoceste započela Vlada premijera Zlatka Mateše, nastavila Vlada Ivice Račana, a njegova završila. To je zajednički projekt te tri Vlade i tu naše male razlike postaju nebitne, kazao je.

Današnjim otvaranjem posljednje dionice simbolično je označen i završetak prve faze izgradnje autoceste Rijeka-Zagreb. Naime, od ukupno 146,5 kilometara moderne ceste Rijeka-Zagreb, u punom profilu autoceste sagrađeno je 90 kilometara, dok je 56,5 kilometara sagrađeno u poluprofilu.

Druga faza obuhvatila bi izgradnju tih 56,5 kilometara iz poluprofila u puni profil, što će, kako je najavio Sanader, Vlada uskoro razmotriti, tim više što je u proračunu tvrtke Autocesta Rijeka-Zagreb ostalo novca. To će biti jedan od prioritetnih zadataka i Vlada će ga ozbiljno razmotriti na jesen kada bi trebala usvojiti novi četvorogodišnji plan cestogradnje, rekao je.

Sanader smatra da će autocesta Rijeka-Zagreb povećati i vrijednost riječke Luke u odnosu na druge konkurentske luke u ovom dijelu Europe. Riječka luka može postati izvozno-uvozna luka za cijelu srednju Europu što ćemo nastojati i ostvariti, istaknuo je.

Premijer je naglasio da Hrvatska ima čitav niz projekata u cestogradnji, ali je ograničena financijskim sredstvima. Vlada razmišlja o koncesijskim modelima financiranja cestogradnje, kazao je Sander u izjavi novinarima nakon otvaranja.

Najavio je da će se s obzirom na dobiveni status kandidata EU, izgradnja cestovne infrastrukture predložiti i kao projekt za dobivanje bespovratnih sredstava iz predpristupnih fondova EU.

Ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta naglašava da autocesta Rijeka-Zagreb donosi višestruke prednosti Hrvatskoj, gradu Rijeci i riječkoj Luci.

Jedna je gospodarska, jer ima mogućnosti da tereti s nekih drugih destinacija prijeđu na riječku Luku, ustvrdio je Kalmeta.

Druga je, kaže, turistička jer više od 80 posto turista u Hrvatsku dolazi autobusima i automobilima i kvaliteta prometne infrastrukture ima veliku važnost u njihovom izboru zemlje ljetovanja.

"Iako smo puno izgradili dosta smo ispod razine autocesta koje imaju europske zemlje", rekao je Kalmeta.

Na novinarski upit da li će se uspjeti završiti na vrijeme i predviđeni radovi na autocesti Zagreb-Split, Sanader i Kalmeta uvjereni su da će svih 177 kilometara te autoceste biti spremno za puštanje u promet 30. lipnja, kako je i predviđeno.

Predsjednik Uprave tvrtke Autocesta Rijeka-Zagreb Zoran Klarić izrazio je uvjerenje da bi uskoro s Vladom mogao biti potpisan aneks koncesijskog ugovora o započinjanju druge faze, odnosno pretvaranju 56,5 kilometara autoceste Rijeka-Zagreb iz poluprofila u puni profil.

Vrijednost cijele autoceste Rijeka-Zagreb, uključujući i ranije izgrađenu dionicu 70-ih i 80-ih godina, je šest milijardi kuna od čega na nove dionice od Kupjaka do Karlovca otpada 3,2 milijuna kuna, rekao je Klarić.

Na cijeloj autocesti Rijeka-Zagreb izgrađeno je 13 tunela, pet mostova, 24 vijadukta i 45 manjih podvožnjaka i nadvožnjaka.

Ukupna vrijednost danas otvorene dionice duge 13,8 kilometera od Vrbovskog do Bosiljeva 2 je 690 milijuna kuna, a na njoj su izgrađena dva tunela i četiri vijadukta.

Na svečanosti otvorenja bilo je i više dužnosnika i članova SDP-a koji su bili obučeni u crvene majice s natpisom: "Rijeka-Zagreb ovo je naš deficit".

Time su, kako je kazao saborski zastupnik SDP-a Slavko Linić, htjeli poručiti građanima, a ne Vladi, da se ne boje proračunskog deficita ako se koristi za ulaganje u razvoj.

Premijer Sanader kratko je komentirao da današnji događaj treba nadići svaku međusobnu političku borbu i da treba zaboraviti međusobne sitne razlike.

Zamoljen da komentira napise na majicama i tvrdnje SDP-ovaca rekao je da je to što netko nastoji iskoristiti otvaranje ceste u političke svrhe njihov problem, te da lanjski proračunski deficit nema veze s gradnjom autoceste.

Pročitajte više