Hrvatski učitelj ispričao što su ga učenici pitali o masakru u Srbiji

Screenshot: N1

HRVATSKI učitelj Leo Pavlačić je za N1 govorio o tome kako su njegovi učenici reagirali na tragediju u osnovnoj školi u Beogradu kada je 13-godišnjak vatrenim oružjem ubio osam učenika i zaštitara.

Učitelj kaže da škole u Hrvatskoj nisu dobile nikakvu uputu od Ministarstva znanosti i obrazovanja kako o ovoj temi razgovarati s učenicima, ali da je većina to učinila.

Pitanja učenika

"Krenut ću od sebe, porazgovarao sam s učenicima o problematici koja se događa. Htio sam dati do znanja da smo svi u školi tu za njih i da nam se obrate", kazao je Pavlačić gostujući na N1.

On trenutno predaje učenicima trećeg razreda osnovne škole. Izdvojio je koja su ga pitanja učenici danas najčešće pitali: "Zašto bi to netko napravio?", "Zašto netko ima doma oružje?", "Nije ocjena tako bitna, zašto bi to netko zbog ocjene napravio?".

"Rekao sam da se kao učitelj osjećam vrlo nelagodno"

Pavlačić govori da su svi njegovi učenici bili informirani o tragediji. Naveo je da su neki do informacija došli preko društvenih mreža, drugi preko medija, a da su s nekima o tome roditelji razgovarali. Pavlačić kaže da je s učenicima razgovarao otvoreno, kao uvijek.

"Rekao sam da se kao učitelj osjećam vrlo nelagodno iz situacije koja dolazi i da ne bih želio da bilo kojem učeniku naše škole ili bilo gdje u Hrvatskoj padne takva stvar na pamet. Jednostavno, želim da znaju da smo uvijek tu za njih i da nikad nisam čuo od bilo kojeg učitelja da mrzi nekog učenika i želi mu napakostiti", rekao je učitelj.

Ne želi vjerovati da je dijete krivo

Učitelj govori da ne želi vjerovati da je dijete ikada krivo pa tako ne vjeruje ni da je počinitelj u Beogradu krivac. Ističe da je velik problem to što roditelji više ne vjeruju učiteljima kada im učitelj želi nešto prenijeti. Kaže da se nailazi na odbijanje te da se izgubila suradnja. Također, misli da bi trebalo povećati kadar stručnih suradnika.

"Naša stručna služba ima psihologa, pedagoga i logopeda. Ima stotinu djece koja bi barem dva puta tjedno trebala pomoć. Uz svu papirologiju koju imaju, oni ne stižu to fizički obaviti, a da ne govorim o školama koje uopće nemaju stručnu službu.

Za početak povećati to. Roditelji bi trebali slušati učitelje i shvatiti da radimo sve što je u našoj moći da ih zaštitimo. Te stvari se trebaju početi mijenjati. Tek kad bude povjerenja, možemo govoriti o reformi školstva", kaže.

"Ima dosta djece koja ne poštuju nikakav autoritet"

Po pitanju najčešćih problema koje učitelji uočavaju kod djece, navodi da je koncentracija najveći problem. No, nabrojio je i druge.

"Oni su posvuda. Dosta njih je i nesigurno, dosta njih je i razmaženo, sve im je dozvoljeno, oni organiziraju raspored doma. U moje vrijeme, mama bi mi rekla ručak je u 13, ako te nema, mi jedemo.

Nije bilo da sad ti ne bi to, za ručak je to htio ili ne to jesti. Nije bilo idemo do McDonald’sa. Mora se znati autoritet u kući. Danas ima dosta djece koja ne poštuju nikakav autoritet", rekao je.

"Djeca se trebaju više otvarati, roditelji bi ih trebali više poticati na to"

Upitan kako spriječiti nasilje u školama, Pavlačić kaže da sve dolazi od kuće.

"Kod kuće se trebaju postaviti dobri temelji i bazične stvari koje trebaju naučiti – što je lijepo, a što ružno. Djeca se trebaju više otvarati, roditelji bi ih trebali više poticati da se otvaraju.

Često u školi primijetimo, ali to je sve gašenje požara jer niti se daje dovoljno vremena, niti sredstava, niti se ima dovoljno kadra za to sve obaviti. Nedostaje ljudi kako bi se to napravilo.

Nedostaje i puno radionica o tome s djecom iako se naša ravnateljica trudi i ulaže u razne edukacije i dovodi razne stručne suradnike. Danas je to sve vrlo teško i trebalo bi definitivno ograničiti društvene mreže", rekao je učitelj za N1.

Pročitajte više