LIJEPA PRIČA NEDJELJOM

U Ledu su napravili najbolji sladoled na svijetu, otkrili su nam u čemu je tajna

Foto Luka Šangulin/Index

U SURADNJI dvije hrvatske kompanije, Leda i Podravke, nastao je sladoled Lino Lada, koji je ove godine na natjecanju International Ice Cream Consortiuma, održanom u Švedskoj, proglašen najboljim na svijetu.

Preljev presudan za osvajanje prestižne nagrade

Žiri su oduševili jedinstveni oblik Lino Lada sladoleda i inovativni mekani preljev, no ono što je bilo presudno za osvajanje nagrade je doživljaj Lino Lada namaza koji je uspješno prenesen na sladoled.

Martina Dolenec, voditeljica grupe projekata u Odjelu razvoja kaže da su kod ovog sladoleda željeli postići osjećaj kao da se Lino Lada jede žlicom. I u tome su uspjeli.


Martina Dolenec

"Kao da žlicom jedete Lino Ladu"

“Napravili smo jedinstvenu recepturu kojom smo dobili kremast, polumousse okus. Sladoled je odmah spreman za konzumaciju čim se izvadi iz škrinje, a ima dvostruki mekani preljev koji je mekan i na -18 stupnjeva. Recimo, neki drugi sladoledi imaju hrskavu čokoladu koja im upotpunjuje okus, no mi smo htjeli razviti proizvod koji će podsjećati kao da žlicom jedete Lino Ladu. Inače,. razvoj svakog sladoleda je vrlo izazovan, kreativan i dinamičan. Pratimo trendove, a jedan od trendova je co-branding. Tako je došlo do ideje da se uspješan Podravkin proizvod Lino Lada pretvori u sladoled. Lino Lada namaz je kremast i topao, a sladoled je hladan i bilo je zanimljivo to zaokružiti u jednu cjelinu, jedan novi proizvod. Bilo je izazovno, ali uspjeli smo”, kaže Martina Dolenec.

Josip Škoro, direktor proizvodnje Leda, kaže da im je proizvodnju ovakvog sladoleda, s mekanim preljevom, omogućila tehnologija tekućeg dušika koju ne koristi puno proizvođača na svijetu i na koju su jako ponosni.

Josip Škoro

Mekani preljev koji se ne lijepi za omot sladoleda

“U sladolednu smjesu je integrirana pasta Lino Lade, a sam sladoled ima dva mekana sloja. Prvo je uronjen u preljev od bijele Lino Lade, a zatim u čokoladu. Imamo tehnologiju tekućeg dušika koja nam omogućuje da stavljamo više mekanih slojeva jedan na drugi, koji bi se inače pomiješali. Proces je jako brz pa nakon prvog preljeva sladoled ide u tekući dušik koji je na -196 stupnjeva gdje ostaje jednu do dvije sekunde i jako se stvrdne. Nakon toga ide drugi preljev. Ponosni smo na tu tehnologiju tekućeg dušika jer to ne koristi puno proizvođača u svijetu. Također, uspjeli smo postići da se preljev, iako je mekan, ne lijepi za omot sladoleda. Kada otvorite sladoled, folija je čista. To je isto jedna naša inovacija”, kaže Škoro.

Nagradu su dobili od International Ice Cream Consortiuma, što je zapravo udruženje neovisnih proizvođača sladoleda, čije članice dolaze iz raznih zemalja svijeta, pojašnjava Maja Pospišil, pomoćnica direktora razvoja i marketinga.


Maja Pospišil

Pobjednički sladoled izabran tajnim glasanjem

“Radi se zapravo o međunarodnom udruženju proizvođača sladoleda koje uključuje neovisne proizvođače, jake igrače na pojedinim tržištima. Udruženje funkcionira tako da se međusobno razmjenjuju iskustva s pojedinih tržišta, iskustva iz tehnologije proizvodnje i svakodnevnog poslovanja. Proizvođači si međusobno pomažu, a kruna suradnje je konferencija koja se održava jednom godišnje - ove godine je bila u Švedskoj. Na konferenciji je svaki od sudionika i članova udruge imao priliku nominirati svoj najbolji i najinovativniji proizvod koji trenutno ima na tržištu. U konkurenciju mogu ući isključivo novi proizvodi, koji su predstavljeni u aktualnoj sezoni. Nakon prezentacije koncepta i degustacije žiri koji se sastoji od predstavnika članova tajno glasa i dobije se pobjednik u četiri kategorije. Bira se najbolje tehničko rješenje, zatim najbolje komercijalno rješenje, najinovativniji proizvod te proizvod s najboljim organoleptičkim svojstvima, odnosno najfiniji proizvod”, kaže Pospišil.

40 posto proizvodnje ide na izvozna tržišta

“Imamo preko 200 različitih sladoleda. prošle godine lansirali smo 44 sladoleda, ove godine još 12. Kad razgovaramo s kolegama u International Ice Cream Consortiumu, vidimo da na tržište plasiramo daleko više vrsta novih sladoleda nego oni. Naša snaga je, osim same kvalitete sladoleda, i u svemu ostalom. Trenutno osim na domaćem i regionalnom tržištu radimo u 22 zemlje i otprilike 40 posto naše proizvodnje ide na izvozna tržišta. Imamo preko 40 tisuća vlastitih škrinja u cijeloj Hrvatskoj, u regiji preko 100 tisuća. Imamo vrlo jaku i razgranatu distribuciju, sladolede razvozimo i do najudaljenijeg kutka”, kaže Škoro.


 

Pročitajte više