U Splitu kreće nešto što zovu gradski metro. Evo o čemu je riječ

Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL

SPLIT u lipnju očekuju velike promjene u prometu. Kako je ranije najavljeno, od 1. lipnja počinje nova regulacija prometa u gradskoj luci tako da promet u cijelosti postaje jednosmjeran.

Među ostalim, Split će dobiti i gradsku željeznicu, koja se već naziva i gradski metro. Zamjenik splitskog gradonačelnika Nino Vela za Dalmacija Danas je ispričao o čemu se radi.

"Projektom nove regulacije prometa u gradskoj luci počinje realizacija projekta javne gradske željeznice. Pojačavamo javni gradski prijevoz, osobito u najopterećenijim dijelovima grada poput gradske luke i Kopilice. Novom regulacijom prometa dvosmjerni promet u gradskoj luci preokreće se u jednosmjerni, čime će se protočnost prometa povećati do dva i pol puta", kaže Vela.

"Novost su velik broj novih autobusnih linija koje će voziti kroz luku i gdje će vrijeme čekanja biti 5-6 puta kraće. Naime, neće se čekati na semaforima kao do sada. Autobusni kolodvor će okrenuti svoje perone i mjestu sadašnjeg okretišta u gradskoj luci bit će autobusno stajalište velikog kapaciteta gdje će istovremeno moći biti dva zglobna autobusa, a sve zbog veće usluge javnog gradskog prijevoza. Time će se sadašnji kapacitet prometa od 15 tisuća ljudi kroz gradsku luku u autobusima povećati na 45 tisuća putnika", uvjeren je Vela.

Željeznički promet unutar grada

Objasnio je i sustav željezničkog prometa unutar grada.

"Bit će uvedena integralna putnička karta u svrhu povezivanja sustava gradske željeznice, što je potpuno nova usluga u Splitu. Glavni željeznički kolodvor izmješta se iz gradske luke u Kopilicu i onda će prigradski i međugradski vlakovi voziti do Kopilice, a od Kopilice do gradske luke će voziti dva gradska vlaka svako 15 minuta", kaže.

"Radimo na intermodalnom prometu, tako da se zračni, pomorski, cestovni i željeznički promet gleda kao na cjelinu.

Ukratko, putnik će istom kartom moći koristiti prijevoz i autobusa i vlaka. Popularno zvani metro bit će u isključivoj funkciji javnog gradskog prijevoza. U tome smo prvi u Hrvatskoj. Ideja gradskog vlaka je pokrenuta jer resurse koje imamo u Splitu želimo staviti u funkciji. Željeznica u gradu je skoro zamrla. Prvo ćemo staviti u funkciju ono što imamo, a paralelno pokrećemo projekte izgradnje novih prometnica, dakle ceste i željezničkih kolosijeka", rekao je dogradonačelnik za Dalmacija Danas.

Pročitajte više