Vlak iz Osijeka za Zagreb vozio 6 sati usred toplinskog vala, klima nije radila

Ilustracija; Sanjin Strukic/PIXSELL

U VLAKU koji je u četvrtak u 16:12 krenuo iz Osijeka za Zagreb bilo je jako vruće jer klima-uređaj nije radio.

Tog je dana bio vrhunac toplinskog vala, a temperature na istoku zemlje penjale su se do 40 stupnjeva.

Jedan putnik iz spomenutog vlaka za Glas Slavonije opisao je svoje iskustvo.

"Ušao sam u usijani prostor gdje nisam mogao normalno disati. Najprije sam higijenskim maramicama očistio prljava platnena sjedala i prostor između njih, a potom sjeo očekujući da će klima-uređaj svaki trenutak proraditi. No ne samo da nisu upalili klimu prije nego što putnici uđu da ih bar dočeka rashlađen prostor na dan najžešćeg toplinskoga vala već su pojasnili da klimatizacijski uređaji ne rade jer se, eto, vlak pregrijao!? Ne moram ni govoriti da prozor nije bilo moguće otvoriti i uskoro je danak platio putnik kojemu je u vlaku pozlilo", prepričava 60-godišnji Osječanin dodajući kako su nakon nemilog događaja kupe s putnikom koji je kolabirao zamračili, no klima-uređaj ni tada nije proradio.

Njegova supruga je pak ispričala kako je, nakon što je dopratila supruga na vlak, jedva čekala izići na zrak. Paradoksalno, jer ondje ju je na vrelome betonu dočekalo 40 stupnjeva, a onda si tek možemo zamisliti, kaže, kolika je i kakva temperatura pomiješana s ustajalim zrakom pratila putnike čak šest sati vožnje do Zagreba.

"Nakon što je došao u Zagreb, suprug mi je rekao da je bio mokar od glave do pete. Neću ni govoriti da je osoba s dijabetesom, no i da nije, nedopustivo je da putnici u 21. stoljeću putuju u vlaku u kojemu klima-uređaj nije prilagođen radu u uvjetima kakvi su bili taj četvrtak. Kupio je povratnu kartu, no naglasio je kako ga HŽ više sigurno neće vidjeti, što je i razumljivo, jer unatoč tome što pruža određenu komociju naspram autobusa, vlak iz Osijeka vozi duže od predviđenoga, bez klima-uređaja, i to u najtoplijem danu u godini", kaže žena i dodaje da je puka sreća što nije bilo više slučajeva kolapsa. Jer šestosatno putovanje kakvo su doživjeli putnici, dodaje, neopisivo je.

HŽ: Kad je vruće, klima slabije radi

Iz HŽ - Putničkog prijevoza stiže odgovor "da uređaj nije bio u uporabi do Vrbovca, odnosno nadomak Zagreba". Ispričavši se putnicima vlaka 782 zbog uvjeta na putovanju u četvrtak, pojašnjavaju kako zbog iznadprosječnih temperatura dolazi do otežanog rada klimatizacijskog sustava u vlakovima i vagonima te da je do navedenog došlo i tijekom vožnje spomenutoga vlaka.

"Osim 28 novih vlakova koji su u prometu, vozni park HŽ - Putničkog prijevoza prosječno je star više od 40 godina i sastoji se od oko 60 posto klimatiziranih vlakova i oko 80 posto klimatiziranih vagona", stoji u odgovoru HŽ - Putničkog prometa Glasu Slavonije, kao i to da su svjesni činjenice da vožnja u neklimatiziranim vagonima dovodi do nezadovoljstva putnika.

Da bi podignuli razinu usluge, HŽPP nabavlja nove vlakove, njih 33, koji će u prometu biti do kraja 2023. godine, a radi se i na osiguranju sredstava za financiranje nabave sedam dizel-motornih vlakova koji će biti u prometu do kraja 2024.

Pročitajte više