Xiaomi pretekao Apple, prvi put je na 2. mjestu svjetskih proizvođača mobitela

Foto: EPA

KINESKI proizvođač pametnih telefona (smartphonea) Xiaomi pretekao je Apple u drugom tromjesečju ove godine i prvi put zauzeo 2. mjesto među proizvođačima tih telefona u svijetu, dok je Samsung ostao prvi, a Apple pao na treće mjesto, objavila je u četvrtak globalna tvrtka za istraživanje tržišta Canalys. 

Xiaomi je drugu poziciju u svijetu zauzeo sa 17 posto udjela u svjetskim isporukama pametnih telefona u drugom ovogodišnjem tromjesečju, što je i 3 posto više nego u prethodnom tromjesečju, i čak 83 posto više na godišnjoj razini.

U svijetu su se u drugom tromjesečju 2021. povećale ukupne isporuke pametnih telefona, za 12 posto u odnosu na to razdoblje 2020., što istraživači povezuju i sa širenjem cijepljenja protiv covida-19 i, kako komentiraju, "početkom oblikovanja nove norme za gospodarstva i građane".

Samsung ostao prvi

Samsung je u toj situaciji zadržao svoju vodeću poziciju u svijetu, s 19 postotnim udjelom u svjetskim isporukama pametnih telefona, čime je i u porastu na godišnjoj razini od 15 posto, dok je Apple došao na treće mjesto, s udjelom u isporukama od 14 posto, što je porast za 1 posto.

Proizvođači smartphonea Vivo i Oppo zadržali su, kako kažu iz Canalysa, snažan zamah rasta i ostali među prvih pet u svijetu, s udjelima u isporukama telefona u drugom tromjesečju ove godine od po 10 posto, što je za njih i godišnji rast tog udjela od oko 27 posto.

Zašto Xiaomi tako brzo raste?

Rast Xiaomija istraživač Canalysa Ben Stanton objasnio je time što ta kompanija brzo razvija inozemno poslovanje, pa su se i isporuke pametnih telefona povećale više od 300 posto u Latinskoj Americi, za 150 posto u Africi te za 50 posto u zapadnoj Europi.

"Xiaomi sada poslovni model transformira iz izazivača u postojećeg jakog igrača, i dalje uglavnom okrenutog prema masovnom tržištu, čije su i prosječne prodajne cijene u odnosu na Samsungove i Appleove telefone oko 40 odnosno 75 posto jeftinije. Prioritet im je ove godine rast prodaje vrhunskih uređaja, no to će biti teško, jer i Oppo i Vivo imaju isti cilj i spremni su potrošiti velika sredstva na marketing", iznosi Stanton.

Naglašava i da se svi proizvođači snažno bore i da osiguraju opskrbu komponentama uslijed globalne nestašice u pandemiji, kao i da Xiaomi već ima novi cilj - istisnuti Samsung i postati svjetski broj jedan.

Pročitajte više