Zagrebačka burza: IT startup Aspida prikuplja do 200.000 eura

Foto: ZSE

U PROSTORIJAMA HUB385 lansirana je treća hrvatska kampanja Funderbeam SEE-a. IT kompanija Aspida, koja stoji iza brendiranih tipkovnica Izzy te aplikacije za praćenje medijskih sadržaja u realnom vremenu TVIzzy, treća je domaća kompanija koja investicije traži putem ove inovativne platforme za prikupljanje kapitala i trgovanje udjelima. Aspida je objavila da prikuplja iznos do 200.000 eura za razvoj poslovanja., priopćeno je sa Zagrebačke burze.

Kampanju su predstavili Marin Erceg, CEO Aspide; Berislav Martić iz Jadran Kapitala kao Vodeći ulagatelj Aspida sindikata na Funderbeamu; Lamija Alečković, CCO Aspide; Ivana Gažić, predsjednica Uprave Zagrebačke burze; te Damir Bićanić iz Funderbeam South-East Europea.
Osnovan u rujnu 2016., Funderbeam South-East Europe društvo je sa sjedištem u Zagrebu, u kojem Zagrebačka burza ima 20%-tni udio, a poduprto je od strane Europske banke za obnovu i razvoj kroz njihov Shareholders Special Fund. Funderbeam je globalna platforma na kojoj startup kompanije mogu prikupljati sredstva, a ulagatelji nakon inicijalne faze ulaganja mogu trgovati svojim udjelima zahvaljujući inovativnom sustavu temeljenom na blockchain tehnologiji. Vrijednost Funderbeama prepoznao je i osnivač Skypea Jaan Tallinn, jedan od prvih ulagatelja u kompaniju.

Aspida osnovana 2015. godine


Aspida je startup kompanija utemeljena 2015. sa sjedištem u Zagrebu te podružnicama u Londonu i Skopju, koji na tržištu ima već 30-ak aplikacija pod brendom Izzy. Riječ je inovativnoj platformi za digitalni marketing s funkcionalnostima koje omogućuju interaktivnije i zabavnije korištenje tipkovnica mobilnih uređaja. Nakon nekoliko regionalnih brendiranih tipkovnica za mobilne uređaje, poput onih za Hajduk, 2Cellos ili Crvenu Zvezdu, najveći globalni iskorak uslijedio je potpisom ugovora s finskim Roviom te lansiranje interaktivne tipkovnice za fanove igre i filma Angry Birds početkom ove godine.

"Naša ciljna skupina praktički je svaki korisnik smartphonea, a ako znamo kako je procijenjeno da će do kraja 2017. godine 44% svjetskog stanovništva koristiti ove uređaje, možemo reći da je potencijal golem. Naših više od 30 brendiranih tipkovnica preuzeto je već više od 200.000 puta u vrlo kratkom vremenu, bez ulaganja gotovo ikakvih marketinških napora, što dodatno svjedoči o atraktivnosti ovakve aplikacije. Mnoge funkcije smartphonea korisnici nerijetko zanemaruju, no tipkovnica je nešto bez čega je nemoguće zamisliti uporabu takvih uređaja. Naša je želja učiniti korištenje tipkovnice zabavnim i interaktivnim iskustvom", izjavio je Marin Erceg, CEO Aspide.

Drugi ključni brend Aspide je TVIzzy, aplikacija koja korištenjem "rich notifications" tehnologije korisniku omogućuju praćenje raznih sadržaja praktički u realnom vremenu. Putem TVIzzy aplikacije najvažniji trenuci na utakmicama prve hrvatske nogometne lige moći će se pratiti na potpuno inovativan način. Samo dvije minute nakon ključnog trenutka u utakmici (postignutog gola, prilike, crvenog kartona…) na zaslone korisnika stiže notifikacija s videozapisom koji će se moći pregledavati čak i na zaključanom zaslonu.

Aplikacija je trenutačno u beta fazi, a do kraja godine očekujemo barem 100.000 domaćih korisnika. Također, već smo u pregovorima s vodećim europskim nogometnim ligama i medijskim kućama, dodao je Marin Erceg.

Svaka kompanija na Funderbeamu mora imati Vodećeg ulagatelja. Vodeći ulagatelj može biti osoba iz samog startupa ili iskusni pojedinac koji dobro poznaje branšu i ima određenu sliku o investicijskom potencijalu kompanije. Vodeći ulagatelj i sam ulaže, demonstrirajući tako povjerenje u pozitivne izglede kompanije, pojašnjavaju profesionalci iz Funderbeama.

Funderbeam daje logističku podršku kompaniji koja prikuplja kapital


Vodeći ulagatelji Aspide su Berislav Martić iz Jadran kapitala i Miroslav Jeličić Purko, dugogodišnji profesionalci na financijskom tržištu.

Kompanija koja odluči prikupiti kapital putem ove napredne platforme može računati na sveobuhvatnu logističku podršku Funderbeamovog tima. Funderbeam vrši provjere identiteta ulagatelja, ekspertize Vodećih ulagatelja kao i spremnost startupova za komunikaciju sa širokom bazom ulagatelja. Nakon odobrenja ulaska kompanije na Funderbeam, kompanija može računati na aktivnu podršku u prezentaciji svojeg poslovnog koncepta tijekom svih faza financiranja.

Otvaranje investicijskog profila za ulagatelje je besplatno, a još je jedna posebnost ovog inovativnog sustava prikupljanja kapitala i trgovinske platforme u tome što trgovanje ne uključuje posrednike, brokere i sl. već sam ulagatelj indicira svoju namjeru trgovanja udjelima. Koristeći naprednu blockchain tehnologiju, investicije su digitalizirane putem tzv. tokena, koji predstavljaju prava investitora tj. vlasnika. Tim tokenima ulagatelji mogu trgovati putem Funderbeamove platforme nakon što proces prikupljanja kapitala uspješno završi. Trgovanje pruža brz put do likvidnosti, a budući da su vlasništvo i transakcije zabilježeni putem blockchain tehnologije, ulaganje i trgovanje na Funderbeamu su transparentni i sigurni.

Ulagači u Hrvatskoj prepoznali prilike

Ivana Gažić sa Zagrebačke burze izrazila je zadovoljstvo dosadašnjim kampanjama Funderbeam SEE-a: "Prve dvije hrvatske kampanje bile su najuspješnije na Funderbeam platformi uopće, a kompanije su prikupile oko milijun eura, dok je interes ulagatelja bio i veći od tog iznosa. Trgovanje udjelima solinske tehnološke kompanije Include nedavno je uspješno započelo, a uskoro očekujemo i početak trgovanja udjelima Sense Consultinga. Izuzetno smo zadovoljni što smo uspjeli hrvatskom tržištu ponuditi novu klasu imovine: ulaganje u startupove, a prvi rezultati pokazuju da naše tržište ima značajni potencijal razvoja startupova uz adekvatnu financijsku podršku investitora"

"Proces stjecanja statusa investitora na Funderbeam platformi izuzetno je jednostavan i brz te besplatan i neobvezujući, ulagatelja omogućuje informiranje o više od 180.000 kompanija iz cijelog svijeta te koristiti napredne Funderbeamove analitičke alate koji svakom investitori i kompaniji omogućavaju uvid u poslovanje, kretanje cijena udjela, kao i usporedbu s konkurentskim kompanijama u branši", dodatno je objasnio Damir Bićanić iz Funderbeam SEE-a.

Pročitajte više