Zbog pritiska Croatia Airlinesa otkazani čarter letovi iz Amerike?

ORGANIZATOR i pokretač programa uspostave direktnih čarter letova između SAD i Hrvatske, poslovna grupa Astada iz Michigana, priopćila je da je cijeli program otkazan zbog slabog interesa.

Predsjednik Astade Milivoj Pavletić rekao je za Hinu u Washingtonu da je "cijeli program otkazan" i kao razlog naveo da agencije čiji su vlasnici Hrvati, koje su trebale puniti zrakoplove, "nisu bukirale niti jednu kartu" na čarteru.

"Naišli smo na bojkot hrvatskih turističkih agencija iz New Yorka" - rekao je Pavletić. Ustvrdio je da su Croatia Travel, Pan Adriatic i Travel Time bojkotirale čarter pod pritiskom Croatia Airlinesa koji im je, navodno, zaprijetio da neće moći prodavati njegove karte na letovima prema Hrvatskoj, ako budu prodavale karte za čarter koji konkurira Croatia Airlinesu.

Tako su direktni čarter letovi izmedu izmedu Sjedinjenih Država i Hrvatske, koji su trebali početi ovoga ljeta, otkazani prije nego su zaživjeli. Poslovna grupa Astada planirala je, uz potporu dvije hrvatske turističke agencije Croatia Travel iz New Yorka i Vega iz Chicaga, 3. lipnja pokrenuti čarter letove iz New Yorka i Chicaga do Zagreba i Splita.

Zastupništvo Croatia Airlinesa u SAD-u, Croatia America, zanijekalo je optužbe navodeći da bi stvarni razlog otkazivanja programa mogao biti njegova nekonkurentnost.

Direktni letovi od New Yorka i Chicaga do Zagreba i Splita trebali su biti uspostavljeni od 3. lipnja do 5. rujna, u suradnji sa zrakoplovnom tvrtkom Trans Meridian Airlines Letovi. Cijena povratne karte iz New Yorka trebala je biti 999 dolara bez poreza i nešto viša iz udaljenijeg Chicaga, a zrakoplovi bi se zaustavljali u Reykjaviku na Islandu radi uzimanja goriva.

Boris Miketić, vlasnik Croatia Travela, agencije koja je bila odgovorna za punjenje zrakoplova iz New Yorka, rekao je Hini kako je istupio iz projekta navodeći kao razlog pritisak Croatia Airlinesa. "Croatia Airlines je vršila na mene pritisak da izađem iz programa" - rekao je on.

Miketić je kazao da mu je Croatia Airlines rekla kako je spremna otkazati ugovor koji ima s njim za prodaju njezinih karata te da su mu "prestali slati karte kada su čuli da se bavim čarterom".

Davor Gjivoje, šef Croatia America, zanijekao je da je Croatia Airlines vršila pritisak na agencije protiv čartera i prijetila da im neće dati svoje karte ako budu prodavale karte za čarter. "Nismo učinili ništa da uništimo čarter." - rekao je Gjivoje dodajući da Croatia Airlines pozdravlja zdravu konkurenciju na letovima prema Hrvatskoj.

Gjivoje je rekao kako je "čuo od drugih" da se s programom krenulo prekasno i da je bio preskup. Prema njegovim navodima, čarter je bio skuplji za 200-300 dolara od drugih prijevoznika, uključujući Croatia Airlines. "Trebaju početi ranije, imati povoljnije cijene i ne slijetati u Reykjaviku." - rekao je on.

I Miketić je naveo neke činjenice koje ukazuju da bi razlozi otkazivanja programa mogli biti složeniji od borbe konkurenata.

Rekao je da je prodao "puno manje" karata za čarter nego je očekivao te da je pokušao za lipanjske letove ići s nižom cijenom od 599 dolara, ali da je prodaja išla "strašno loše". "Vjerojatno smo s time krenuli prekasno." - kazao je on.

Croatia Airlines osigurava vezu s SAD-om u suradnji s partnerima poput Lufthanse i Air Francea koji dopremaju putnike do europskih zračnih luka, odakle ih Croatia Airlines dovozi u Hrvatsku.

Direktni letovi su trebali približiti Hrvatsku američkim Hrvatima kao i američkim turistima koji kompliciranu zračnu vezu često navode vezu kao razlog da se radije odluče za posjet nekoj drugoj europskoj turističkoj zemlji.

Pavletić je kazao kako ne odustaje definitivno od čartera za Hrvatsku i da će ga ponovno pokrenuti sljedeće godine, ovaj put usmjeravajući se na američke agencije i neke hrvatske poput onih iz Chicaga koje su dobro radile.

Foto: Arhiva

Pročitajte više