Citroen C3 1.4 VTI Exclusive: Visoka moda u gradskom pakiranju

Citroen C3 1.4 VTI Exclusive: Visoka moda u gradskom pakiranju

Tekst i foto: Miljenko Nikolić

NOVA, druga po redu, generacija francuskog mališana ponavlja priču prethodnika predstavljajući se kao originalan proizvod kojem ne nedostaje šarma i emotivnosti. Temeljito obnovljen, C3 donosi i neke nove kvalitete, posebno kada su u pitanju ponuda motora i razina kvalitete same izrade.

Kao što se i očekivalo, C3 je estetski ostao dosljedan kupolastoj koncepciji izvornika. Naravno, sve sada djeluje puno modernije, u neku ruku i skladnije, a model pritom nije uspio izbjeći trendovima rasta. U konkretnom slučaju C3 je u odnosu na prethodnika dulji osam, ali i širi nekih šest centimetara.

No, ono najzanimljivije krije se u prednjem dijelu krova, kojeg se i tiče. Povećano, gotovo panoramsko, vjetrobransko staklo prodire duboko do sredine vozila, a uključuje pomični rolo s integriranim sjenilima. Radi se o dodatku putem kojeg C3 donosi novi ugođaj u vožnji za putnike na prednjim sjedalima. Isporučuje se serijski u kombinaciji s najbogatijim paketom opreme, dok je kod slabijih razina dostupan uz doplatu od 3.200 kn. 

Dostupan isključivo u kombinaciji s pet vrata, novi C3 u potpunosti ispunjava očekivanja u kabini. Premda je dodatne centimetre teško detektirati po pitanju prostornosti, posebno na stražnjoj klupi, Citroenov bestseleler definitivno ima dostojnog nasljednika.

Najveći napredak vidljiv je u smislu podizanja kvalitete izrade, kao i korištenih materijala. U oči upada i nešto klasičnija ploča s instrumentima s naglašenim analognim instrumentima. Logika upravljanja audio-sustavom i integriranim putnim računalom ostala je ista, kao i upravljanje sustavom tempomata/limitatora brzine.

Udobnost je prvoklasna, prije svega zbog tradicionalno udobnih sjedala, ali i solidno odmjerene ergonomije. Vozačka pozicija je zadovoljavajuća, a dojam djelomično ruši tek pozicija upravljačkog pulta na vratima (el. pod. stakala i retrovizora) koja će zasmetati lijevoj nozi korpulentnijih vozača.

Testni model pokretao je sada već stari znanac, 1.4 VTI benzinac opremljen sustavom podešavanja faze razvoda ventila. Isti razvija 95 KS i 136 Nm, a donosi bolje performanse i osjetno nižu potrošnju goriva.

Naime, proizvod nastao u suradnji s BMW-om opetovano se iskazivao u različitim okruženjima svojom temperamentnošću, ali i potrošnjom koja bez obzira na model nikad nije pretjerana. U konkretnom slučaju C3 povuče do stotke za 10,8 sekundi, postiže maksimalnih 184 km/h, a tijekom testa je trošio oko 8 l/100 km.

Gotovo sportsku živahnost motora sputava poprilična anemičnost mjenjača, kao i prerevan servo upravljač.

U pravilu se radi i kombinaciji naklonjenijoj smirenijim vozačima koji udobnost pretpostavljaju agresivnijem stilu, uz tek trenutne potrebe za većom snagom u situacijama poput pretjecanja ili duljih uspona. Najkraće rečeno, mekoća i udobnost je prvo što nam pada na pamet. Naravno, napredak je očit stavimo li karakteristike u direktan odnos s prethodnikom, posebno po pitanju buke, udobnosti i prije spomenute kvalitete izrade.

Već poslovično, pohvale ćemo uputiti na račun kočnica standardno opremljenih ABS sustavom. ESP je dostupan u doplati, i to po cijeni od 3.000 kn kod Exclusive razine.

Novi Citroen C3 starta akcijskom cijenom od 79.900 kn za ulaznu izvedbu sa 1.1 motorom i Pack razinom opreme. U testnom slučaju radi se o osjetno bolje motoriziranoj izvedbi s top paketom opreme čime se cijena penje na 109.900 kn, a uz poneku doplatu i na više.

>> Baza automobila: Citroen C3

Novi Citroen C3 nastavlja stilski smjer prethodnika, no u svemu ostalom donosi značajan napredak. Osjetno kvalitetniji i u dotičnom slučaju agilniji, Citroen C3 se nameće kao ugledan predstavnik segmenta koji će brzo ući pod kožu estetima, ali i svima koji traže prvoklasnu udobnost u vožnji. 

Citroen C3

Važnija serijska oprema (razina Exclusive):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci
Bočne zračne zavjese sprijeda i straga

Tempomat i limitator brzine

ABS/AFU/REF

Pomoć pri parkiranju straga

Grijani i el. preklopivi retrovizori

Automatski klima uređaj

El. podizači stakla sprijeda i straga

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Daljinsko centralno zaključavanje

Progresivni servo upravljač

Upravljač podesiv po visini i dubini

Vozačevo sjedalo podesivo po visini

Prednji središnji naslon za ruke

Presvlake tkanina/alcantara

Upravljač presvučen kožom + krom dekoracija

Putno računalo

Audio-sustav (CD, MP3, 6 zv)

Preklopiva stražnja klupa (2/3:1/3)

Isofix sustav na stražnjim bočnim sjedalima

Prednja svjetla za maglu

Zenith vjetrobransko staklo

16" alu naplatci "Valonga", gume 195/55

Dodatna oprema                             Cijena (kn)

Metalik boja

2.500

Paket Vidljivost:
- senzor svjetala
- senzor kiše
- elektrokromni unutarnji retrovizor

3.000

USB Box + Bluetooth + HiFi Light

3.500

ESP

3.000

C3 1.4 VTi Exclusive

109.900

Cijena testiranog vozila

121.900

Cijena bazne izvedbe (1.1 Pack)

79.900

Cijene i opis modela su informativnog karaktera

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara