Fiat i Toyota odlični, Daihatsu vrlo dobar

EUROPSKA krovna organizacija po pitanju sigurnosti nastavlja s dijeljenjem odličnih ocjena. U novom ciklusu čiji rezultati su objavljeni potkraj mjeseca, testiranju su podvrgnuta dva gradska kompakta, Daihatsu Sirion i Toyota Yaris, te najveći Fiatov model, Croma.

U Fiatu se definitivno nisu previše brinuli oko prolaska njihovog kandidata na testu sigurnosti, kao što to nisu činili niti u slučaju novog Punta. Fiatovi stručnjaci predvidjeli su sve mogućnosti, a samo je na kalkulacije oko sigurnosnog ponašanja Crome otišlo preko 18.000 radnih sati.

Učinjeno je više od 120 crash-testova, oko 100 simulacija, preko 200 testova automobilskih sustava i podsustava, uvedeno je desetak novih procedura testiranja - više nego dovoljno da se u smirenom okruženju pričekaju EuroNCAP-ovi dojmovi i na koncu proslavi odlična ocjena.


Croma je ispit položila s odličnim uspjehom

Uostalom, odlikaši su danas gotovo uobičajena pojava. Gotovo svaki proizvođač danas može stvoriti dovoljno siguran automobil. Sve što treba učiniti je s nešto više pažnje razviti čvrstu bazu s pažljivo proračunatim deformacijskim zonama i zatim automobil nakrcati sigurnosnom opremom.

U slučaju Crome radi se potpunoj elektronskoj logistici (ESP, ASR, MSR, HBA, itd) i devet zračnih jastuka s dvofaznim radom, po dva sprijeda i na boku, te zračnim zavjesama i jastuku za koljena. Ukupno gledano, Croma je osvojila 34 boda za sigurnost (čeoni sudar 92 %, udarac s boka 97 %), te 39 bodova (80 %) za zaštitu djece.

Najslabija točka Crome je, kao i većine europskih automobila, zaštita u slučaju naleta na pješaka (jedna zvjezdica, 17 %). U slučaju Crome on se definitivno neće dobro provesti. Odbojnik i nos automobila nisu odgovarajuće projektirani, baš kao niti prijelaz na vjetrobransko staklo, koji je izveden pod nepovoljnim kutom.

>> Službeno izviješće za Fiat Cromu možete naći ovdje.

U svakom slučaju, visoki stupanj sigurnosti će zasigurno doprinjeti daljnjem rastu popularnosti najvećeg Fiata. Croma je od svojeg lansiranja našla put do oko 22.000 kupaca.

Novi Yaris je EuroNCAP također odlično ocjenio. Mala Toyota je nagrađena s 5 zvjezdica i 35 bodova za zaštitu odraslih osoba što je najveći rezultat do sada za bilo koji Toyotin automobil. Nadalje, novi Yaris je dobio 2 zvjezdice (49 %) za zaštitu pješaka i 3 zvjezdice za zaštitu djece (68 %).


Siguran i u bočnom sudaru - novi Yaris

Toyota na Yarisu nudi vozački i suvozački bočni zračni jastuci, zračne zavjese i premijerno u ovom segmentu, zračni jastuk za koljena vozača. Kao i u slučaju drugih Toyotinih odlikaša, struktura karoserije je razvijena u skladu s konceptom minimalnog izobličenja kabine (MICS), putem kojega se efikasno raspodjeljuje energija prednjih i bočnih udara na cijelu karoseriju i usmjerava dalje od putničke kabine.

>> Službeno izviješće za Toyotu Yaris možete naći ovdje.

Yaris je prvi Toyotin automobil razvijen prema novim kućnim standardima testiranja sudara dva automobila, u kojima se vozilu pri brzini od 55 km/h suprotstavlja vozilo teško dvije tone.


Vozač je u Yarisu vrlo siguran 

Posljednji od testirane trojke je Daihatsu Sirion. Novi model se pokazao osjetno sigurnijim od prethodnika, ali i nedovoljno uvjerljivim za osvajanje maksimalne ocjene.

Četiri zvjezdice za zaštitu odraslih osoba osvojeno je solidnom bočnom (89 %) i ne baš vrhunskom čeonom zaštitom (66 %) čemu treba dodatti dva boda za sustav upozorenja o korištenju pojasa. Ukupno se radi o 29 bodova.


Sirion je prošao osjetno bolje od svog prethodnika 

Zaštita djece putnika je kudikamo bolja, 71 % osvojenih bodova više je od Yarisa, a bilo je dovoljno za tri zvjezdice. Slično je prošao i test zaštite u slučaju naleta na pješaka gdje je Sirion osvojio dvije zvjezdice (42 %).

>> Službeno izviješće za Daihatsu Sirion možete naći ovdje.

Posljednji val EuroNCAP-ovih testiranja potvrdio je da svi izuzetno veliku pažnju posvećuju pasivnoj i aktivnoj sigurnosti.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara