Mazda patentirala novu tehnologiju spajanja metala

MAZDA je prva u svijetu razvila i patentirala novu tehnologiju spajanja metala, a po prvi put će biti upotrijebljena na novoj generaciji modela MX-5.

Najnovija tehnologija nastavak je projekta započetog još prije nekoliko godina. Naime, japanski je proizvođač još 2003. godine prvi razvio metodu spajanja aluminijskih komponenti toplinom trenja, a prvi put je primijenjena na modelu RX-8.

Brojne prednosti ove metode nagnale su Mazdine stručnjake da pokušaju modificirani oblik spajanja upotrijebiti na dva raznovrsna metala. Izbor je pao na čelik i aluminij, dva najčešća materijala u auto-industriji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Proces spajanja načelno je ostao isti, dva metala se pritisnu jedan o drugi i zakrenu. Tome se opire sila trenja što rezultira oslobađanjem toplinske energije. Prednosti su mnogobrojne, od manjih zaostalih naprezanja i boljeg spoja, pa sve do rješavanja problema deformacija aluminija uslijed visokih temperatura.

Nadalje, spajanje trenjem osjetno je jeftiniji postupak od ostalih metoda koje se danas koriste. Dok je zavarivanje puno kompliciranije, spajanje zakovicama i lijepljenjem (koristi Jaguar) je skuplje i traje puno dulje, a ostvareni spoj je manje čvrst. 

Nova tehnologija široko otvara vrata aluminiju, kao jednom od materijala budućnosti. Nagađa se da bi ovom metodom aluminij mogao postati češći na jeftinijim automobilima, ali i mnogim drugim industrijskim proizvodima široke potrošnje.
Više o tehnologiji za koju je Mazda prijavila preko 20 patenata možete saznati ovdje.

M.N.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara