Mazda5 vs Mazda6: Popust donio pobjednika

USPRKOS porastu cijena goriva, posebno dizelskog, rasprava u domeni obiteljskih lađa nema - snažan dizelaš je prioritet. No, gdje bolje funkcionira i koja uopće koncepcija arhitekture vozila u tom slučaju bolje pristaje pitanja su na koja je teže odgovoriti. Odgovor smo pokušali pronaći sučeljavanjem starih znanaca pokretanih najsnažnijim dizelskim motorom u ponudi i (pre) bogatim GT paketom opreme.

Dizajn: Važno da je Mazda

Iako se Premacy odlično prodavao Mazda je tek s "peticom" ozbiljno zakoračila u svijet rasnih monovolumena ponudeći prva u klasi dvoja bočna klizna vrata. Bilo bi dobro za konkurenciju da je na tome ostalo, no novi model nastavio je utabanim stazama stila.

Tako je Mazda5 zadržala moderan i nadasve dinamičan izgled limuzinske braće i odmah ušla u finale izbora ljepote. Osim toga, opremljena trima redovima sjedala i vrlo upotrebljivim Karakuri sustavom slaganja istih pokazuje da je i po pitanju praktičnosti dostojna brojčane oznake u imenu.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Posljednjih godina prodaja karavana raste, a tako i svijest hrvatskih kupaca. To što karavane više ne prati epitet "obrtnika" najzaslužniji su modeli pri čijem oblikovanju se povelo malo više računa o skladu forme. Dobar primjer je upravo Mazda6 u karavanskoj SPC izvedbi koju prate brojni epiteti među kojima i onaj da se radi o modelu koji izgleda bolje i od svog limuzinskog izvornika.

Mi nećemo ići toliko daleko, ali svakako možemo konstatirati da se radi o vrlo lijepom automobilu spremnom da posluži i u poslovne svrhe. Pogotovo u testnoj izvedbi gdje crna boja vanjštine i kožom presvučen interijer donose otmjenost više klase.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Suhoparna usporedba brojčanih oznaka potvrđuje rečeno. Iako se širinom poklapaju, manja visina 6-ice rezultira boljim ukupnim dojmom. Što se tiče duljine, isti je s 4.690 mm duljine u plusu za čak 185 mm.

Još jedan dokaz da su dva puta do prostranosti. Jedan je protezanje u visinu što koristi "petica", a drugi u duljinu, koncepcija koju koriste obiteljske limuzine.

Komfor prve klase

Daleko su vremena kad su automobili bili usijane čelične komore i nužno sredstvo prijevoza. Audio-sustav, klimatizacija i ergonomski oblikovana sjedala glavni su standardi koji definiraju preduvjete udobnog prometala. Pridoda li se tome odgovarajući ovjes, zvučna izolacija i brojna konjica ispod lima dobivate savršenog suputnika na duge staze.

Mazde su baš takve, a u mnogočemu idu i korak dalje. "Šestica" svoje putnike mazi Bose Premium audio sustavom kakvog se ne bi postidjeli ni ozbiljniji audiofili. Zavaljeni u kožne naslonjače putnici mogu tako kratiti vrijeme brojenjem bpm-a u njihovoj omiljenoj pjesmi. Da, subwoofer je standardan i skriven u prostoru rezervnog kotača.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

S druge strane, u komfor "petice" može se istovremeno uvjeriti do sedam osoba. Dodatni par sjedala u podnici prtljažnika dobrodošlo je rješenje za brojnije obitelji, a tu je i jedinstveni Karakuri. Zasebno pomicanje sjedala u uzdužnom smjeru, regulacija nagiba i preklapanje naslona, više funkcionalni središnji dio - samo su neki od lajtmotiva sustava. 

Kako u pogledu prostranosti oba automobila u potpunosti zadovoljavaju karakter obiteljskog automobila, razlike valja tražiti drugdje. Dakle, osim dodatnih sjedećih površina, u 5-ici se sjedi osjetno više, sjedala su tvrđa, a praktičnost je neupitno bolja. Što se pak tiče 6-ice, niži položaj sjedenja i konfiguracija osobnog automobila odaju dojam bolje udobnosti.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Razlike su i u prtljažnom prostoru. Kod karavana se radi o osnovnih 505 litara, dok je kod monovolumena simboličnih 112 litara, odnosno 426 litara kad je treći red sjedala preklopljen. U oba slučaja nema razloga za negodovanje, pogotovo zbog činjenice da se radi u vrlo upotrebljivim volumenima, prvenstveno zahvaljući ravnim stranicama, a potom i povećem poklopcu prtljažnika postavljenim gotovo vertikalno.  

Motor: glavni adut

Oba testna automobila pokretao je isti motor. Radi se o dvolitrenom turbodizelašu opremljenom danas uobičajenim common rail sustavom ubrizgavanja goriva. Sa 143 KS i čak 360 Nm predstavlja vrh dizelske ponude za oba modela, a u mnogočemu i najbolju motornu izvedbu.

No, usprkos velikoj snazi pred motor je postavljen težak zadatak. Konkretno, radi se o preko tonu i pol teškoj misiji. Stoga čuda (sportska) nisu moguća, ali da se "posao" dobro odrađuje nema spora. Usuglašen sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem, uz izuzetnu elastičnost, motor obje Mazde tjera gotovo tiranski.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

"Šestica" je zbog zahvalnije arhitekture u blagoj prednosti, kako u pogledu ubrzanja (9,8 naspram 10,4 s) tako i glede krajnje brzine (201 naspram 197 km/h). Isto vrijedi i u pogledu potrošnje goriva, ali je predznak za budućeg vlasnika suprotan. Suprotno očekivanjima, "petica" je nešto štedljivija. U praksi ta razlika gotovo da i ne postoji. Prosječnih 7 l/100 km nije teško postići, dok se u gradu ta brojka u oba slučaja penje za oko 25 posto (do 9 l/100 km).

Ono što se može primjetiti su razlike u voznim osobinama. Dojam je da je Mazda6 udobniji automobil, usprkos manjem međuosovinskom razmaku i starijem godištu. To ne znači da je Mazda5 neudobna, već samo da, ako ćemo cjepidlačiti, pruža manju dozu rafiniranosti i vozačke dinamike. Izraženije naginjanje karoserije i nešto veća buka pomaknuli su jezičac na vagi u korist karavanske Mazde.


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Umjesto bavljenja sitnicama oko performansi potencijalnim kupcima bolje će zvučati podatak kako su visoke putne brzine u oba slučaja normalno okruženje. Monovolumen je zadivljuće udoban do 170 km/h, dok je u "šestici" prvoklasan ugođaj zagarantiran i pri većim brzinama, kada spokoj vožnje narušava jedino opasnost da postanete lovina presretača. Zadržite li se u sigurnosno prihvatljivim okvirima gdje je gornja granica 170 km/h (3.000 o/min, 8,5 l/100 km) razlike u vožnji autocestom su minimalne.

Zašto Mazda6?

Proglašenje pobjednika vidljivo u gornjem retku zaslužuje da se podrobnije opiše. No krenimo redom.

>> Test: Mazda5 vs Opel Zafira


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Mazda 5 CD 143 s bogatim GT paketom opreme (pogledaj tablicu) i metalik bojom stoji 208.263 kuna. To je itekako velika suma, čak i kada se uzmu u obzir brojna opravdanja. Izuzetna pasivna i aktivna sigurnost, odličan motor i vrlo bogata oprema odlično su upakirani i čine Mazdu5 vrlo poželjnim monovolumenom.

Da se može i bolje pobrinula se prije nekoliko mjeseci obnovljena Mazda6. Testni primjerak s identičnim motorom i razinom opremljenosti istog imena ali bogatijom opremom donedavno je stajao gotovo četvrt miljuna kuna. Ali trenutna prodajna akcija tipa "dizelaš po cijeni benzinca" obara cijenu za primjetnih 16.000 kuna. Dovoljno da se odmah presudi u korist karavana. Jer, i kad izuzmemo subjektivnost izraženu kroz više ocjene vanjskog izgleda, ostaju bolje dinamičke osobine.

>> Mazda6: Ostale fotografije


Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija

Nadalje, niveliranjem opreme Mazda5 teorijski postaje čak i skuplja. Naime, Mazda6 za razliku od oko 22.000 kuna nudi još satelitsku navigaciju, BOSE audio sustav, kožna sjedala, keyless sustav, električno podesiva sjedala...Je li dodatni par sjedala i veća praktičnost toga vrijedna prosudite sami. Nama nije.

Mazda 5

Važnija serijska oprema (razina GT):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci
Bočne zračne zavjese naprijed i otraga

ABS/EBD/EBA

DSC nadzor stabilnosti vozila
TCS kontrola proklizavanja pogonskih kotača
DPF filter čestica čađe

Automatski podesiva Xenon svijetla (+ pranje)

Senzor kiše i svjetala

Tempomat

Automatski klima uređaj

Daljinsko centralno zaključavanje

Servo volan podesiv po visini i dubini

Kožno kolo upravljača i ručica mjenjača

Vozačevo sjedalo podesivo po visini
Grijana prednja sjedala

El. podizači svih stakala (impulsni)

El. pokretani i grijani retrovizori

Audio sustav (RDS, 6 zv, kontrole na volanu)

Putni kompjutor

Isofix sustav

Tri reda sjedala (2+3+2)

Karakuri sustav podešavanja sjedala

Prednja svjetla za maglu

16" alu naplatci, gume: 205/55 R16

Dodatna oprema                              Cijena (kn)

Metalik boja

3.565

Mazda5 CD143 GT

204.698

Cijena testiranog vozila

208.263

Mazda5 CD143 GTA

230.593

Cijene vrijede od 16. kolovoza

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

>> Mazda5 u Bazi automobila.

Mazda6 SPC

Važnija serijska oprema (razina GT):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci
Bočne zračne zavjese naprijed i otraga

ABS/EBD/EBA

DSC nadzor stabilnosti vozila
TCS kontrola proklizavanja pogonskih kotača
DPF filter čestica čađe

Automatski podesiva Xenon svijetla (+ pranje)

Senzor kiše i svjetala

DVD satelitska navigacija

SmartCard keyless sustav

Tempomat

Automatski klima uređaj

Daljinsko centralno zaključavanje

Servo volan podesiv po visini i dubini

Vozačevo sjedalo el. podesivo + memorija
Grijana prednja sjedala
Kožna unutrašnjost

El. podizači svih stakala (impulsni)

El. pokretani i grijani retrovizori

BOSE Premium audio (6xCD, 6 zv. + subwoofer)

Putni kompjutor

Isofix sustav

Djeljiva stražnja klupa (60:40)

Prednja svjetla za maglu

16" alu naplatci, gume: 205/55 R16

Dodatna oprema                              Cijena (kn)

Metalik boja

3.565

Mazda6 CD143 GT

242.674

Cijena testiranog vozila

246.239

Cijena s popustom* (do 31. 10)

230.155

* Akcija - Mazda6: "Dizeaš po cijeni benzinca"

Cijene vrijede od 16. kolovoza

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

>> Mazda6 SPC u Bazi automobila


Teksi i Foto: Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara