NAIAS 2007: Poraz na domaćem terenu

AUTOMOBILSKA sezona već tradicionalno počinje najvećim američkim i jednim od najatraktivnijih auto-salona na svijetu. No, za razliku od prethodnih godina kada su to za Amerikance bili dani ponosa i slave, ove godine glavnu riječ vode neki drugi igrači.

>>> Index tema: NAIAS 2007

Početak siječnja rezerviran je za Detroit i NAIAS, jedino vrijeme kada glavni grad američke auto industrije postaje nakratko i glavni grad automobilskog globusa. "Motor City" i njegov Cobo centar ugostili su opet svjetsku elitu, a veliko slavlje uveličat će i neki novi gosti. Stogodišnji jubilej detroitskog sajma koji po 19. put ima internacionalni značaj ne može proći bez predstavnika gospodarski najbrže rastuće zemlje svijeta - Kine.

Kinezi na vratima raja

Kinezi su opet tu i imaju pakleni plan da zavladaju američkim tržištem. Ne ove godine, možda niti ovog desetljeća, ali jednom sigurno. Da se taj dan približava potvrdio je Changfeng koji svojim jeftinim terenskim modelima planira uz pomoć domaćeg partnera preplaviti za kupovinu uvijek spremno američko tržište.


Veliki interes na predstavljanju Kineza

Kao da Amerikancima baš sada treba dodatna konkurencija! Pritisnuti japanskim i korejskim proizvodima s jedne i europskim s druge, američki proizvođači se moraju suočiti s problemima. Otkazi i restrukturiranje nisu dovoljni, a bogami niti stidljivi pokušaji implementacije modernih tehnologija. Vrijeme je da se konačno probude iz višegodišnjeg sna i krenu putem kojim su drugi krenuli pred više od desetljeća. Probuđene legende su dobar znak, suradnja s europskim podružnicama također, no ipak nedostaje ono "nešto" da se uhvati brzi ritam ostatka razvijenog svijeta.

Europa slaba, Amerika još gora

Na pitanje što su Amerikanci to ponudili, a da je vrijedno spomena, teško možemo zadržati visoke kriterije. Osim reprize Camara koji je u međuvremenu ostao bez krova, i Fordovog dua (Ford Interceptor i Lincoln MKR) sve ostalo nije vrijedno spomena. Ok, neki su modeli obnovljeni, pa je tako Focus upet u fokusu, a iz Europe mnogi prate nastup noviteta namijenjenih najzahtjevnijem tržištu. U ovu grupu svakako spada Chrysler Voyager, kai i Cadillac CTS koji ima velike ambicije.


Chevrolet Camaro Covertible

Dojam je da su europske marke itekako zapostavile ovogodišnje izdanje salona. Najveća i jedina europska zvijezda je Jaguar i njegov C-XF. Prelijepa limuzina inspirirana je Aston Martinom i samim time zaslužuje da se spomene. Da nema Drophead izvedbe Rolls Royce Phantoma, bio bi to najpoželjniji europski automobil izložen na NAIAS-u.


Volvo XC60

Osim Mercedesa, njegove Bluetec linije i studije Ocean Drive, u grupu zanimljivijih uvrstit ćemo tek BMW-ove novitete, seriju 3 u kabrio izdanju te dibridnu 7-icu. Pridodamo li svemu Volvo XC 60 zaokružili smo europsku ponudu u Detroitu. 

S kolikim očekivanjima su pohodili Detroit najbolje govori slika Aston Martin-ovog štanda koji zjapi potpuno prazan tijekom press dana. Pomalo čudno da nije iskorištena prilika da se priredi konferencija za tisak, pogotovo, ako se uzme u obzir da je akreditirano preko sedam tisuća novinara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa


Mrtva priroda na štandu Aston Martina

Ulogu glasnogovornika preuzeo je Ford i objavio kako je suzio broj mogućih kupaca Aston Martina te da su razgovori s interesentima u posljednjoj fazi. Kad smo kod novosti iz autoindustrije napomenimo još kako je Porsche potvrdio da razvoj Panamere ide planiranim ritmom.

Sveprisutni Japanci

Šećer dolazi na kraju, a mi smo za kraj ostavili one koji ni ovaj put nisu razočarali. Naravno, radi se o japansko-korejskoj koloniji koja je opet pripremila štošta novoga.


Honda Accord Coupe

U prvom plansu su (opet) Honda i Toyota. Prva je pripremila premijeru prelijepog Accorda Coupe, kao i najavu skorog povratka NSX-a kroz Acurinu studiju Advanced Sports Car Concept. Toyota je jednako uvjerljiva, studija FT-HS nije samo melem za oči i dušu, već i najava nove Supre.

No, Amerikance možda još više boli uspjeh Tundre, pick-up modela, koji je sada dostupan i sa fullsize kabinom. Mazda nakon Nagare dovodi još jedan prelijepi automobil. Zove se Ryuga, a sve ostalo pokazat će fotografije.


Acura ASCC

A iz Koreje nam stiže Kia, koja nezaustavljivo grabi naprijed. Prošlogodišnja studija (Soul) ide u serijsku proizvodnju, a ovogodišnja, atraktivni Kue, tko zna?

Da ne duljimo, pozivamo sve da otkriju najznačajnije novitete Detroita s nama. Već tradicionalno, prvi (i jedini) na hrvatskom webu donosimo potpuni pregled prvog međunarodnog salona u 2007. godini.

Servisne informacije
 
Lokacija: Cobo Conference/Exihibition Center, One Washington Boulevard, Detroit
 
Površina izložbenog prostora: oko 100.000 četvornih metara
 
Trajanje sajma za javnost: 13 - 20 siječnja 2007.
 
Radno vrijeme: od 09.00 do 22.00h, nedjeljom od 9.00 do 19.00h
 
Cijena karata: odrasli 12 USD, umirovljenici 6 USD, djeca starija od 7 g. 5 USD, a ostala besplatno
 
Očekivana posjećenost: oko 900.000
 
Broj izložaka: preko 700

Ekonomski utjecaj: 550 milijuna USD

Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara