Nova Lada Priora u prodaji

NAJVEĆI ruski proizvođač objavio je kako će 21. travnja startati prve isporuke njihovog najnovijeg modela. Priora je najozbiljniji ruski model s globalnim aspiracijama, koji bi dostojno mogao konkurirati i na europskom tržištu.

Kao i u slučaju Kaline, AutoVAZ vrlo uspješno prati trendove, barem u okviru financijskih mogućnosti kojima raspolaže. Priora se zasniva na studiji prikazanoj 2005. godine na moskovskom auto-salonu, a u ponudi će naslijediti ne previše uspješnu liniju 110-112, koja je zbog kašnjenja u lansiranju od gotovo desetljeća bila zastarjela i prije početka prodaje.

U poslovanju ruskog giganta stvari se kreću nabolje, pa su tako trake za proizvodnju tvornice u Taliyattiju potpuno automatizirane, bolje rečeno robotizirane. Rusi su definitivno spremni za novi start koji će kako sada stvari stoje označiti upravo Priora.

Priora je limuzina niže klase koja u tradicionalnoj ruskoj nomenkaturi nosi oznaci 2170. Naravno, nakon lansiranja Lada 21. stoljeća će se naknadno predstaviti u hatchback i coupe izvedbi, a najvjerojatnije i kao karavan.

I dok u pogledu vanjštine ne djeluje suviše hrabro, po pitanju interijera je situacija kudikamo optimističnija. Dizajn kabine potpisuju Talijani, a standardna oprema je za ruske pojmove najblaže rečeno raskošna. Prednji zračni jastuci, ABS, daljinsko centralno zaključavanje, automatska klimatizacija, senzor kiše i svjetala, potpuna elektrifikacija, spadaju u domenu nadnaravnoga, posebno ako se uzme u obzir objavljena cijena od 282.680 rubalja, odnosno oko 8.200 eura.

Dizajnerska kombinacija prethodnika, stare Vectre i Accenta u duljinu mjeri 4.350 mm, široka je 1.680 mm i visoka 1.420 mm. Razmak između osovina od 2.492 mm također se uklapa u europski prosjek, kao i prtljažnik kapaciteta 430 litara.

>> Baza automobila: Lada Priora

1.088 kg teško vozilo pokreće 1.6 16V benzinski motor kojeg karakterizira maksimalna snaga od 72 kW/98 KS pri 5.600 o/min i zakretni moment od 145 Nm pri 4.000 o/min.

Mjenjač je ručni sa pet stupnjeva prijenosa. Ovako motorizirana Priora u potpunosti ispunjava potrebe profila kupaca kojima je namijenjena. Ubrzanje do 100 km/h traje 11,5 sekundi, maksimalna brzina 183 km/h, a prosječna potrošnja 7,2 l/100 km.

 

Lada Priora je definitivno prvi ruski model koji u svakom pogledu može konkurirati na europskom i svjetskom tržištu. Postavljen na solidnu osnovu prethodnika, ruski novitet ima jake temelje da se uvrsti u ponudu gdje trenutno stoluje Dacia Logan. Kako će proći, pokazat će vrijeme i godine koje dolaze. Što se pak tiče hrvatskog tržišta, mjesta za Ladu je oduvijek bilo.

Tekst: M.N.
Foto: AutoVAZ

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara