Peugeot 207 1.6 HDi Sport: Lijep kao grijeh
OSVJEŽENJE u napadu. Francuski tim časno se oprostio od rasnog osvajača top ljestvica i zamijenio ga novim igračem. Proboj u prvi plan otvara nove kombinacije na tržištu, ali cilj je i dalje isti - ostati broj 1. Nakon višemjesečnog iščekivanja u ruke nam je stigao Peugeot 207, jedan od glavnih kandidata za osvajanje kompaktnog trona.
Osam punih godina je prošlo otkako se 206-ica iz glave njenog oca, Turčina Murata Gunaka, preselila u stvarni svjet. Model će ostati zapamćen kao najprodavaniji Peugeotov proizvod (5,3 milijuna primjeraka) u povijesti, ali i kao jedan od rijetkih koji je u svojoj osmoj godini postojanja držao poziciju najprodavanijeg proizvoda u europskom asortimanu.
206-ica kojoj se mnogo toga zamjeralo bio je i ostao pojam uspješnog tržišnog pothvata. Uostalom, roba s greškom nikada nije mogla ostvariti planetarni uspjeh, pa je realno reći da je 206-ica u svoje vrijeme bila upravo ono što se očekivalo od automobila tog kalibra.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Ljepota poroka
No njeno vrijeme je definitivno prošlo. U Peugeotu su toga svjesni kao i činjenice da im jako dobro ide u pogađanju ukusa kupaca. Svi automobili s propetim lavićem na čelu uvlače se pod kožu, magnetno privlače poglede prolaznika i tjeraju u očaj konkurenciju. A ona je brojna, nevjerojatno brojna. No, Francuzi ne brinu i nastavljaju istim putem.
Vanjski izgled 207-ice u potpunosti odgovara trendovima na tržištu. Dizajnerski na pola puta između 206-ice koju nasljeđuje i 307-ice, nedavno redizajniranog kompakta, treći model u Peugetovoj hijerarhiji vješto prikriva toliko puta primijenjen rast dimenzija.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Lišen nezgrapnosti kad ga se gleda iz bilo kojeg kuta, te s izrazito položenim prednjim krajem 207 mami uzdahe izgledom, a svjetlima razvučenim poput zmijskih očiju hipnotično privlači šapčući da je "on" upravo to što trebam. Jednako zamamna je i stražnjica vozila s visoko podignutim i istaknutim bokovima. Definirana figura prožeta istaknutom muskulaturom uvijek je u modi.
Priču o vanjskom izgledu valja zaokružiti zbirnom ocjenom. Podložni subjektivnom dojmu rezimiramo da 207 možda nije revolucionaran poput prethodnika, ali da definitivno zaslužuje najvišu ocjenu.
Neupitan napredak
Ono gdje je prethodnik štekao već pri prvom susretu kod nasljednika je apsolutna nepoznanica. Rast dimenzija na nekadašnje kompaktne mjere (duljina/širina/visina: 4.030/1.720/1.472 mm) urodila je plodom. Obilje prostora za ovaj tip vozila prožeto je pametnom arhitekturom i uzornom ergonomijom.
Pridodamo li tomu značajno povećanje kvalitete izrade i samih materijala možemo samo konstatirati da se ovim modelom slika o gradskim Peugeotima temeljito promjenila. Oni nisu samo lijepi, već i vrlo ugodni suputnici. Hm, odmah se sjetim uzrečice kojom u školi tješili nas "punije" da ljepota dolazi iznutra. E pa u ovom slučaju ona dolazi sa svih strana.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Prosječnost 207-ice vidljiva je samo ispod petih vrata gdje se krije 270 litara prtljažnika. Dovoljno za svakodnevne potrebe i kraće izlete, dok će na daljim putovanjima spas ponuditi mogućnost asimetričnog preklapanja klupe (925 litara) ili rješenje zvano krovni spremnik.
Ugodnoj atmosferi na testnom primjerku pridonijela je i sportski nastrojena oprema sadržana u istoimenom (Sport) paketu. Sportska unutrašnjost predvođena izraženo profiliranim sjedalima nastavlja se u vidu brojnih umetaka u finišu sjajnog metala koji se odlično nadopunjuju na dinamične linije prednje armature.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Potpuna opremljenost nije bila prepreka doplatama, gdje se posebno ističe stakleni krov izdašnih mjera. Jedina pokuda na račun paketa koji još donosi sportske detalje eksterijera je što se nije našlo mjesta za aluminijske naplatke.
Dizelski oslonac za dugo prijateljstvo
Dvjestosedmica je u kombinaciji s 1.6 HDi turbodizelskim-motorom, u čije smo se kvalitete više puta imali prilike uvjeriti, optimalan izbor što će sasvim sigurno potvrditi prodajni rezultati. Arhitektonskim rječnikom radi se o vozilu kojeg bi, da je tada postojalo, i Ernst Neufert izmjerio i uvrstio u svoju "arhitektonsku bibliju".
>> Peugeot 207 u Bazi automobila.
1,6-litrena motorizacija daje 90 KS i 215 Nm, što obzirom na tvornički izmjerene performanse (0-100 km/h za 11,5 s, 182 km/h) još jednom potvrđuje prije izrečenu tezu. Ubrzanja mjerljiva pritiskom leđa vozača na naslon sjedala bude želju za dinamičnijom vožnjom za koju je ovaj automobil itekako sposoban.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Neovisan ovjes tipa McPherson sprijeda i torzijska osovina sa savitljivim nosačem straga odlično se nose s agresivnijim režimima vožnje iako se radi o (tek) unaprijeđenoj platformi s Citroena C3.
Poskakivanje i lupanje stražnje osovine stvar je prošlosti, baš kao i neprecizan upravljač. Modificirani servo zadovoljit će prijenosnim omjerom najširi sloj kupaca. Širi trag kotača i veći razmak između osovina daju novu dimenziju u dinamičkim osobinama Peugeotova noviteta.
Predvidljivo ponašanje u zavojima ide do krajnjih mogućnosti motora, a čak i kad se pretjera, svjetlucanje žute lampice ESP-a na kontrolnoj tabli poput sveca upozorava vozača da se malo zanio i odavna srušio sve prometne tabue propisane slovom zakona.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Mjenjač je ručni, s pet stupnjeva prijenosa, i dobro se nosi s pogonskim zaleđem. Tek u želji za bržim šaltanjem zapinjanje praćeno zvučnom kulisom kao i nešto dulje vrijeme promjene stupnja prijenosa upozoravaju da se radi o velikoserijskom, da ne kažemo civilnom automobilu.
Usprkos značajnom napretku dinamičkih svojstava buduće kupce koji nisu potpuno potpali pod Peugeotov utjecaj kao posljedice vizualnog kontakta, najviše će zanimati potrošnja goriva. A tu je ovaj model itekako jak. Tijekom testa nekoliko smo puta mjerili i uspoređivali rezultate s onima putnog kompjutora koji se pokazao zadovoljavajuće precizan.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Pri vožnji otvorenom cestom u smirenom ritmu reggae-a poklonika trošili smo svega 4,3 l/100 km, a istu dionicu u, samo po putnike (ne i vozača), manje veselom ritmu odradili smo s oko 6 l/100 km. Vožnja autocestom približila nas je rivalima i bila gotovo jednaka gradskoj vožnji, koja je tijekom nesnosnih zagrebačkih vrućina s upaljenom klimom uzimala 7,5 litara na svakih 100 prijeđenih kilometara. Kad se sve zbroji i podijeli dobije se prosjek od 6,6 l/100 km, što je rezultat za svaku pohvalu.
Novi Broj 1
Konačno smo dočekali i taj dan kad je u naše ruke stigao automobil kojem se nema što ozbiljno zamjeriti. Automobil je to za kojeg se, kao i u slučaju 206-ice, neće naći osoba koja bi pri punoj odgovornosti rekla kako joj se ne sviđa. Izgled nije jedina kvaliteta, ali je zato u žestokoj konkurenciji možda i presudna.
Nadalje, radi se o vrlo udobnom, komfornom i bogato opremljenom pripadniku niže klase kojeg krasi natprosječna kvaliteta izrade i jednako uvjerljiva vozna svojstva. Kao jedine mane upisujemo na trenutke manjkav mjenjač i cijenu. Ah da, cijena Peugeota 207 1.6 HDi Sport je 123.900 kuna, a testnog primjerka s pozamašnim popisom doplata čak 141.000 kuna.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Dolaskom Peugeota 207 privodi se kraju još jedan ciklus lansiranja novih modela. Nakon obnovljene Fieste, novog Clia, Punta i Yaris, čeka se još jedino Corsa. Što se pak tiče 207-ice, u Peugeotu zbog toga ne moraju brinuti.
Vrijeme će pokazati jesmo li bili u pravu ili krivu kad smo Peugeot 207 proglasili jednim od najugodnijih iznenađenja u tekućoj godini. No činjenica je da u ovom automobilu vlasnik nije ničime zakinut. Naprotiv...
>> Ostale fotografije: Peugeot 207 1.6 HDi Sport
Važnija serijska oprema (razina Sport): |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočni zračni jastuci |
|
Bočne zračne zavjese |
|
ABS |
|
Daljinsko centralno zaključavanje |
|
Varijabilni servo upravljač |
|
Kolo upravljača podesivo po visini i dubini | |
Kolo upravljača i mjenjač presvučeni kožom | |
Prednja sjedala podesiva po visini | |
El. podizači prednjih stakala |
|
Audio sustav RD4 |
|
Putno računalo |
|
Klima uređaj |
|
Hlađeni pretinac |
|
Sportska sjedala |
|
Djeljiva stražnja klupa (60:40) |
|
Detalji (ručice, retrovozori i letvice) u boji vozila |
|
Prednja sportska maska |
|
Kromirani završetak ispušnog susutava | |
Prednja svjetla za maglu | |
Dodatna oprema Cijena (kn) |
|
|
5.200 |
Stakleni krov Cielo |
3.600 |
Automatski klima uređaj |
2.000 |
Pomoć pri parkiranju |
2.200 |
El. podizači stražnjih stakala |
1.300 |
Osvježivač prostora |
400 |
Metalik boja |
2.350 |
Peugeot 207 1.6 HDi Sport (5V) |
123.900 |
Ukupna cijena dodatna opreme |
17.050 |
Cijena testiranog vozila |
140.950 |
Cijena: 207 1.6 HDi 110 Sport (5V) |
132.900 |
Cijena: 207 1.4 HDi 70 Trendy (5V) |
106.900 |
Cijene vrijede od 01.svibnja 2006.g |
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati