Peugeot 407 Coupe: Na cesti od listopada
NESUMNJIVO je da je Peugeot 406 Coupe uz Volvo C70 jedan od najelegantnijih automobila ove vrste. Potonji je nedavno obnovljen, dok je dolazak potpuno novog modela Peugeot najavio za listopad.
Dizajnerska sličnost s od publike i kritike odlično prihvaćenim ženevskim eksponatom, konceptom Prologue, dovoljna govori sama za sebe kad je u pitanju doza atraktivnosti najatraktivnijeg Peugeotovog modela u ovom tisućljeću. Skladno oblikovan model krase pozamašne vanjske dimenzije (4,815x1,868x1,400 m) i raskošni prevjesi preko osovina (1,08 m naprijed, 1,05 m straga). Drugim rječima, coupe izvedba je u odnosnu na klasičnu 407-icu dulja 14, šira 6 i niža 4,5 cm.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Platforma je ista, stoga se do boljih dinamičkih predispozicija došlo povećanjem traga kotača i spuštanjem težišta za 2,5 cm. Cjelokupna konstrukcija vozila dodatno je ojačana, pa je 407 Coupe Peugeot-ov broj 1 u pogledu torzijske krutosti
Veće dimenzije donose više komfora u unutrašnjosti. Putnički prostor je u odnosu na prethodnika dulji 5,8 cm, dok je napredak najvidljiviji u pogledu raspoložive širine u predjelu lakta putnika: povećanje na prednjim sjedalima iznosi 12,8, a na stražnjim osjetnih 14,2 cm. Vozač u odnosu na onom u limuzinskoj verziji sijedi 20 mm niže tlu, što doprinosi stvaranju posebnog ugođaja za upravljačem.
Dojam prostranosti naglašava gotovo tri četvorna metra staklenih površina, dok se za dovoljnu dozu praktičnosti brine 400-litreni prtljažnik s mogućnosti povećanja zapremine obaranjem naslona stražnjih sjedala.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Suprotno ustaljenim pravilima bontona da ovakvi automobili redovito imaju benzinske motore, 407 nudi iznenađenje. Očekuje se da bi pravi hit mogla biti dizelska izvedba s 2.7 V6 HDI motorom poznatim iz Jaguarovih limuzina i nedavno obnovljene 607-ice. Biturbo dizelaš razvija 204 KS i 440 Nm, a opremljen je filtrom čestica. Dinamičke mogućnosti ispunjavaju mogućnosti, dizelski 407 Coupe ubrzava do stotke za 8,5 sekundi, maksimalac je 230 km/h, a prosječna potrošnja 8,5 l/100 km.
Ulazni model je 2.2 16V četiricilindraš čije glavne karakteristike su 163 KS maksimalne snage i 220 Nm okretnog momenta. Motor je opremljen VTC tehnologijom što mu donosi izrazito povoljno krivulju raspodjele zakretnog momenta, više od 200 Nm dostupno je u rasponu od 2.000 do 5.500 o/min. Osnovna izvedba pruža zadovoljavajuće performanse, 222 km/h maksimalne brzine i 100 km/h postizivih u 9,2 sekundi. Potrošnja goriva u mixu je 8,7 l/100 km.
Za top-izvedbu je rezerviran 2.9 V6 maksimalne snage 214 KS. Uzorne performanse potpomognute VVT tehnologijom zaokružuju tvornički podaci prema kojima 407 Coupe postiže 243 km/h maksimalne brzine i ubrzava do 100 km/h za 8,4 sekundi. Potrošnja goriva u prosjeku iznosi 10,4 l/100 km.
Svi motori serijski se isporučuju sa šest-stupanjskim mjenjačima. Kod slabijeg benzinca radi se o ručnoj, a kod dizelaša o automatskoj mjenjačkoj kutiji opremljenoj sekvencijalnom funkcijom izmjene stupnjeva (Porsche Tiptronic System).
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
U pogledu opremljenosti, posebno one sigurnosnog aspekta, nema zamjerki. ABS i ESP su serijski na svim izvedbama, a kočnički diskovi u promjer mjere 330 mm sprijeda i 290 mm straga. Europska izvedba modela serijski dolazi sa sedam zračnih jastuka. Od zanimljivosti valja još spomenuti dvozonsku klimatizaciju, zakretna xenon svijetla i audio sustav izlazne snage 4 x15 W.
Cijene za najnoviji Peugeot 407 Coupe bit će objavljenje nekoliko tjedana prije lansiranja, dakle tijekom rujna. Očekuje se da usprkos bogatijoj opremi i ostalim poboljšanjima, iznos potreban za vlasništvo pretendenta na kralja elegancije ne bi trebao biti značajno veći nego što je to bilo u slučaju prethodnika.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati