Pobjeda Opela u reliju

IAKO na prvi pogled zvuči kao neslana šala, kada se uzme u obzir da se radi o natjecanju vozila s alternativnim pogonom, vijest dobiva novu dimenziju.

Opel je na utrci koja se u originalu zove “Rallye Monte Carlo Fuel Cell and Hybrid” sa svojom Zafirom u HydroGen3 izdanju odnio pobjedu u klasi vozila s gorivim ćelijama. Iza sebe je ostavio vozila kao što su Hyundai Tucson, Fiat Seicento i Mercedes A-klase. Zafira je i u ukupnom poretku bila odlična treća, odmah iza hibrida koji su očito superiorni u odnosu na vozila s pogonom na vodik.

Na natjecanju je sudjelovalo ukupno trinaest vozila. Njihov cilj je bio u što kraćem roku proći zadanu rutu od Lugana do Monte Carla u duljini od 417 km. Vozilo se običnim cestama, gdje se promet neometano odvijao. Zafira je postigla solidan prosjek od 80 km/h, usprkos pravilu da se mora proći kroz sve usputne gradove i tako participirati u gradskoj gužvi.

Za njenim upravljačem bio je Heinz-Harald Frentzen, kojem je ovo zasigurno bila jedna od najsporijih utrka ikad odveženih. On je pak ostao očaran ogromnim okretnim momentom koji HydroGen3 isporučuje na startu, a do izražaja je došao pri usponu na Alpe. Također, odluku da se posude kočnice sa sportske Zafire OPC ocijenio je vrlo pametnom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako gotovo sva vozila, a pogotovo ona s fuel-cell pogonom, imaju relativno skroman akcijski radijus, organizator je organizirao mobilne ekipe za punjenje goriva. Punionice vodika isporučio je Linde, a u slučaju Zafire bila su potrebna dva punjenja vodikom ohlađenim na -253 stupnjeva Celzijusa, na 159.-om kilometru kod Torina i 320.-om nedaleko Col de Tende.

Zafira HydroGen3 ima pet sjedala, a posjeduje trofazni asinhroni elektromotor, koji električnu energiju dobiva iz gorivih ćelija, točnije nji 200. Njegova snaga je 60/82 kW/KS, što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h u 16 sekundi i 160 km/h maksimalne brzine.

The HydroGen3 je svoje kvalitete dokazao već prošle godine na “Opel Fuel Cell Marathon – powered by GM” eventu u kojem je za 38 dana prošao rutu od Hammerfesta (Norveška) do Cabo de Roca (Portugal) u duljini od 9.696 km.

M.N.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara