PSA i BMW: Suradnja ide punom parom

PSA i BMW su ovih dana javnosti otkrili detalje zajedničkog industrijskog plana čiji cilj je razvoj nove serije malih četiri-cilindarskih benzinskih motora predviđenih za modele svih sudionika sporazuma.

Sporazumom dvaju snažnih koncerna oživjet će industrijski pogoni Zapadne Europe, prvenstveno oni u Francuskoj i Velikoj Britaniji. Kako bi sve funkcioniralo u najboljem redu, uveden je sustav fleksibilne organizacije proizvodnje dvaju geografski odvojenih proizvodnih centara. Tako je posebna pažnja posvećena logistici i opskrbi, pa usprkos činjenici da će se dijelovi za motore proizvoditi isključivo u pogonu PSA u Dovrinu u Sjevernoj Francuskoj, motori će biti sastavljani u odvojenim pogonima, u Douvrinu za PSA i  Hams Hallu u Velikoj Britaniji za Mini.

Projekt razvoja nove serije motora vrijedan 330 milijuna eura razvijen je do detalja. Proizvodnja je osmišljena kao proizvodni modul. Princip modula bazira se na razvoju jedne homogene i neovisne proizvodne jedinice, koja će se moći lako prilagoditi potrebama drugih pogona, a objedinjuje mehaničku obradu glavnih komponenti motora, te predmontažnu i montažnu liniju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Parametri ovakve proizvodnje točno su definirani.  Optimalni efekt dala bi proizvodnja 2.500 motora dnevno, pa će svakih 26 sekundi će sa trake izlaziti gotov motor. Pri punom kapacitetu radit će 1.120 zaposlenika u četiri smjene, koji će morati proći
152.000 sati obuke. U konačnici će pogoni davati godišnje oko milijun motora.

Prve naznake suradnje u proizvodnji malih benzinskih motora, PSA i BMW dali su početkom 2002. godine, kada je najavljena velikoserijska proizvodnja s optimiziranim troškovima i maksimalno iskorištenim tehnološkim potencijalima obiju proizvođača.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara