Toyota razvila napredno vozilo na gorive ćelije

TOYOTA (TMC) je razvila hibridno vozilo na gorive ćelije opremljeno novom generacijom gorivih ćelija.

Model nosi oznaku FCHV-adv, a početkom lipnja dobio je certifikat vozila od japanskog ministarstva zemlje, infrastrukture i transporta (MLIT).

Za vrijeme razvoja, Toyota je analizirala rezultate i podatke dobivene iz različitih istraživanja japanskog demonstracijskog projekta za vodik & gorive ćelije, koji je organiziralo japansko ministarstvo ekonomije, trgovine i industrije, te testova provedenih u tvrtki California Fuel Cell Partnership u Sjedinjenim Državama, kao i testovima pri hladnom vremenu u mjestu Timmins, Kanada.

Na osnovi rezultata dobivenih iz brojnih istraživanja tvrtka je unaprijedila sustav gorivih ćelija modela FCHV-adv, a sve s ciljem povećanja autonomije i poboljšavanja rada pri niskim temperaturama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Glavni blok Toyotinog seta gorivih ćelija je membranski sklop elektroda (MEA) gdje su se inženjeri fokusirali na osnovni problem unutrašnje generirane vode koja ometa generiranje električne energije unutar MEA pri niskim temperaturama. Kao rezultat, Toyota FCHV-adv može startati i raditi u hladnim područjima pri temperaturama do -30 stupnjeva.

Također, potrošnja goriva je smanjena za 25% poboljšanjem performansi samog sklopa gorivih ćelija, ali i unaprjeđivanjem regenerativnog sustava kočenja i smanjenjem potrošnje energije pomoćnih sustava. Dodatne promjene uključuju ugrađivanje kontrole degradacije za katalizator elektroda i poboljšanje trajnosti gorivih ćelija. Nadalje, opremanje vozila s visokotlačnim spremnicima vodika (70 MPa) kapaciteta 156 litara, omogućuje autonomiju od čak 830 km, što je gotovo dva i pol puta više u odnosu na prethodnu generaciju hibrida, model FCHV.

Toyota FCHV-adv će biti dostupan za testne vožnje na Ekološkoj izložbi u sklopu Međunarodnog Media Centra za vrijeme samita, koji će se održati od 7. do 9. srpnja u mjestu Toyako na otoku Hokkaido.

1.880 kg teško vozilo u duljinu mjeri 4.735 mm, široko je 1.815 mm i visoko 1.685 mm. Maksimalna snaga pogonskog sustava je 90 kW, a pogonski elektromotor s uzbudom putem permanentnog magneta razvija do 260 Nm okretnog momenta. Vozilo postiže maksimalnu brzinu od 155 km/h.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara