Razočaranje epskih razmjera: Zbog ovog videa s YouTubea ekipa je pobjesnila

Razočaranje epskih razmjera: Zbog ovog videa s YouTubea ekipa je pobjesnila
Foto: Press

DA NE ZNATE o čemu je riječ, pomislili biste da je ekipa iz Blizzarda tijekom prezentacije na njihovom događaju BlizzCon, učinila nešto katastrofalno. 

Naime, fanovi su toliko negativno reagirali na njihov proizvod da bi trailer za igru "Diablo: Immortal" vrlo lako mogao postati najomraženiji video u povijesti YouTubea. 

Štoviše, bacite li pogled na dislajkove i komentare, vidjet ćete da je mržnja neopisiva i da se fanovi nakon više od 20 godina vjernosti Blizzardu, opraštaju od kompanije uz obećanje da više nikada neće kupiti ništa što objave. 

Što se dogodilo?

A o čemu je riječ?

Naravno, kako to obično biva, radi se o gomili privilegiranih i melodramatičnih milenijalaca koji dižu galamu oko neopisive budalaštine.  

Ukratko, umjesto novog naslova koji bi bio dostupan na svim platformama, Blizzard je nakon bombastičnih najava vezanih za svoju popularnu franšizu "Diablo", predstavio "Diablo Immortal" i ta videoigra dostupna je samo na pametnim telefonima koji, prema mišljenju pravih gamera, nisu platforma dostojna obožavane franšize koja je svoj uspješan put započela na PC-ju. 

Gnjevni gameri igru nisu imali priliku zaigrati niti su vidjeli bilo što osim najava, val bijesnih komentara preplavio je društvene mreže, a dislajkovi rastu iz sekunde u sekundu. 

Jedna od najgorih prezentacija nekog proizvoda

Iako su iz Blizzarda još tjednima unaprijed najavili da tijekom BlizzCona neće predstaviti novi naslov, ali da paralelno vrlo vjerojatno rade i na četvrtom nastavku uspješne igre, fanove ništa nije moglo smiriti i dobili smo skandal epskih razmjera oko nečega što je toliko beznačajno da se čak i mnogi ljubitelji videoigara pitaju je li im što promaknulo. 

Wyatt Cheng i Joe Hsu iz Blizzarda za GameSpot su progovorili o ovoj neopisivo neuspješnoj prezentaciji novog naslova. 

Cheng je u kratkim crtama objasnio da je njihova želja bila proširiti franšizu na platforme koje do sada nisu bile zastupljene pa će "Diablo" osim na PC-ju i konzolama, biti zastupljen i na iOS-u i Androidima. 

Pokušali nešto novo - i podbacili

U suradnji s kineskim NetEasom, već su radili na svojim drugim franšizama kao što su World of Warcraft, Heroes of the Storm, Overwatch i Hearthstone, a partnerstvo na "Diablu" činilo se kao sljedeći logičan potez. 

Jedan od razloga za "Diablo: Immortal" je i to da kroz ovaj naslov mogu ispričati i priče koje nisu imali priliku ispričati. Tim više jer je između drugog i trećeg dijela prošlo 20 godina i taj je period neistražen. 

Odlučili su pokušati nešto novo i pritom predstaviti igru novoj generaciji igrača. 

I naravno da će oni koji su čekali novi naslov biti razočarani, ali reakcije su gotovo sulude. Oni prisutni na predstavljanju izviždali su ekipu na bini, a tijekom razgovora s razvojnim timom, neki su pitali i radi li se o zakašnjeloj prvoaprilskoj šali. 

Electronic Arts i Activision već su doživjeli negativne reakcije na naslove kao što su novi "Mass Effect" ili "Call of Duty u svemiru", ali čini se da je Blizzard dobio najnegativnije reakcije koje su pokušali bezuspješno sanirati brisanjem negativnih komentara i smanjivanjem broja dislajkova. 

Očekivali su negativne reakcije, ali ne ovo

Ekipi iz Blizzarda donekle je jasno da su igrači skeptični, ali nadaju se da će ostati otvoreni. Štoviše, očekivali su negativne reakcije, ali razmjer i intenzitet ih je iznenadio. Slične reakcije imali su i kad se "Diablo" pojavio na konzolama.

Međutim, ono što smo u ovom slučaju vidjeli jest kompanija koja očito ne razumije svoju publiku. "Diablo" je franšiza čiju sljedbu velikim dijelom čine PC gameri, ljudi koji nemaju namjeru igrati videoigre na pametnim telefonima jer tu platformu smatraju idealnom za "Candy Crush" i slične igrice, a ne "Diablo". U isto vrijeme, jasno je što Blizzard želi i širenje terena je sasvim razumljiv potez, ali nije jasno i zašto su u potpunosti zanijekali želje svojih najvjernijih fanova koji su, naposljetku, i činili najveći dio publike u dvorani pa se ovo pretvorilo u jedan ogromni debakl. Usporedbe radi, Bethesda je svojevremeno također predstavila "Fallout Shelter" za mobilne uređaje, ali tek nakon što je najavila "Fallout 4" za sve ostale platforme. Blizzardu je taj detalj očito promaknuo.  

Situacija bi se mogla smiriti ili eskalirati nakon što Blizzard obznani poslovni model. Primjerice, "Hearthstone" je bio besplatna igra koju su održavale mikrotransakcije, ali u ovom slučaju ni Hsu ni Cheng nisu otkrili svoje namjere. 

Sigurno je da neka poslovna logika mora postojati. Pametni telefoni su sveprisutni, a model mikrotransakcija izuzetno je popularan i prihvaćen u Kini. Activision Blizzard prošle je godine samo na mikrotransakcijama zaradio preko četiri milijarde dolara, a namjera je vjerojatno da ta brojka raste. 

No kako stvari trenutno stoje, novi "Diablo" barem u ovom trenutku ne djeluje kao naslov koji će biti omiljen, pa samim tim ni nešto što će ljudi masovno kupovati. U slučaju da igra bude besplatna, ovaj val negativnih reakcija vjerojatno će rezultirati znatiželjom, barem u prvih nekoliko tjedana. Međutim, teško je povjerovati da će se pretvoriti u uspješan naslov. 

Primjera radi, "Call of Duty: Infinite Warfare" čiji je trailer držao titulu najomraženijeg videa na YouTubeu, pokazao se kao loša odluka za Activision i ostvario je daleko manju prodaju. Iako igra sama po sebi nije bila značajno lošija od prethodnika, a neki bi čak rekli i da je odluka da radnju presele u svemir bila barem pokušaj da osvježe već pomalo dosadnjikavu franšizu, činjenica je da je prodaja pala za 50 % u odnosu na prethodnu igru iz serijala. 

Kako će se sve ovo odraziti na "Diablo", pokazat će vrijeme. 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara