Intervju sa Sanjom Veličković, slovenskom dizajnericom koja otkačenim kreacijama ostvaruje ženske modne snove

Intervju sa Sanjom Veličković, slovenskom dizajnericom koja otkačenim kreacijama ostvaruje ženske modne snove

Foto: Stefan Danilović

AKO se nađete u Ptuju, svakako zavirite u mali modni raj koji skriva taj gradić - modni atelje dizajnerice Sanje Veličković.

Popularna slovenska dizajnerica Sanja Veličković, koja stoji iza branda "Sanja V Design" već godinama oduševljava žene svojim otkačenim, ženstvenim i zabavnim kreacijama koje su izuzetno nosive.



Originalne haljine, kapute i druge odjevne komade koje izaberete u ovom ateljeu nećete vidjeti niti na jednoj drugoj ženi jer su unikatni, a svaki komad ova dizajnerica stvara s posebnom ljubavlju i pažnjom.

Njezine kreacije često dolaze u odvažnim bojama i atraktivnim dezenima koji ističu prirodnu žensku ljepotu i podižu raspoloženje.

Popričali smo sa simpatičnom dizajnericom i doznali gdje pronalazi inspiraciju, za kakve žene kreira i kakvi su joj planovi za budućnost.

1. Kako ste i kada pokrenuli svoj modni brand?

Moram priznati da mi je trebalo nekoliko godina prije no što sam se odvažila otvoriti svoj atelje. Moj marketing sam u početku bila ja i neke od mojih prijateljica, koje sam oblačila. Tako sam pokušavala doznati, ima li još žena, koje bi nosile moje kreacije. Pokušala sam i sa sudjelovanjem na raznim natječajima, među ostalim i za haljine za Miss Universe Slovenije, Femme Fatale Slovenije...  Prvu samostalnu reviju imala sam već u prosincu 2005. godine,  iako još nisam imala svoj atelje. Revije su nekako  prešle u naviku i meni i mojim sugrađanima , tako da od 2005. do danas, svake godine održim barem jednu reviju! Nakon nekoliko godina, točnije u rujnu 2009. godine,  odlučila sam pokrenuti svoj brand Sanja V Design  i otvorila sam vrata svog ateljea – danas uz Sanja V Design stoji i moto “Obuci svoje snove”!



2. Kako bi opisali stil kojim odišu vaše kreacije?

Pa rekla bih da nekako prevladava stil s ulice - street style. S tim odjevnim komadima svaka žena kroz dulji period može izgrađivati može svaka žena kroz du svoj stil i svoj trend. Moje žene su jake, vole biti zapažene, a uz sve to, u kreacijama se žele osjećati udobno. Prije svega volim da moje kreacije nemaju rok trajanja, da nisu ograničene ni vremenom ni aktualnim trendovima, kojima nas bombardiraju mediji.  Moja filozofija je da ”odijelo treba dobro stajati” da bi se u njemu osjećali jaki i puni samopouzdanja. Nije dovoljno kupiti neki jako trendi komad s potpisom, ako naša osobnost nije u suglasnosti s tim trendom. Ja sam tako, kroz godine rada na kreiranju odjeće, pratila žene, koje svakim danom šetaju niz ulicu, idu na posao, trče za djecom, jedva spajaju kraj s krajem da naprave sve što treba u 24 sata i vjerujem da velika većina njih voli u svakom trenutku izgledati dobro. Meni je danas cilj, kreirati za različite osobnosti i pokušati uvjeriti svaku ženu koja uđe na moja vrata, da proba barem neki komad i onda odluči, treba li joj ili ne.



3. Koji vam je najdraži komad koji ste ikad kreirali?

Zanimljivo pitanje na koje mislim da još nemam odgovora  - dakle, sama radim baš svaki komad od početne skice, modeliranja, krojenja i šivenja, i tako baš u svakom komadu ostavim deo sebe, i svaki mi je komad po nečemu najdraži. Onaj prvi jer je bio prvi, sljedeći jer sam ga radila za najbolju prijateljicu, svakako i ona prva vjenčanica, a tek one prve hlače, koje sam napravila sinu, i ona prva haljinica koju sam napravila za svoju kćer. Očito još nisam stigla do najdražeg  komada što zapravo i nije tako loše - to znači da ću još dugo da stvaram i radim na tome,  da stignem do najdražeg komada, koji će zadovoljiti i moje zahtjeve po tom pitanju.



4. Gdje pronalazite inspiraciju?

Prva inspiracija mi je uvijek jaka i samouvjerena žena, koja voli biti jedinstvena i neponovljiva. Ne volim uniformiranost i neka druga takozvana pravila oblačenja. Moje jedino pravilo u oblačenju kojeg se pridržavam je sljedeće: nije svaki komad odjeće za svakoga zato što je u trendu i zato što se na etiketi vidi da je neki brand.

Drugu  inspiraciju za stvaranje novog komada ili kolekcije pronalazim u samom materijalu, kad ga vidim i osjetim pod prstima. Materijal je taj koji dirigira moju skicu i kasnije izrađenu kreaciju. Do tog saznanja sam došla nakon prve revije, za koju sam “školski” odradila kolekciju na papiru - od početne skice do predviđenog materijala po svojstvima i boji, razradila krojeve i predvidjela koliko će mi zaista trebati materijala za cijelu kolekciju. Otišla sam u kupnju materijala i nisam dobila ništa od onoga što sam predvidjela. Dakle, tek kad nađem pravi materijal, krenem raditi na kolekciji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

5. Tko je vaša klijentela? Kakve se žene najčešće pronalaze u vašim kreacijama?


Kao što sam već spomenula, promatram žene koje žive normalnim životom, a vole lijepo izgledati u svako doba dana. S obzirom na to da mi nije bio cilj raditi na masovnoj proizvodnji mojih modela, moja ciljna grupa nije preširoka.  Moja klijentela su žene od 25 do 65 godina (to je za sada najstarija), koje žele biti jedinstvene i neponovljive, od studentica do direktorica. Za svaku od njih u mojim kolekcijama nađe se neki komad, koji je bio kreiran baš za nju.



6. Kad bi mogli oblačiti neku slavnu ženu iz Hollywooda, tko bi to bio?

Pa voljela bih da nije samo jedna. Ali kad bi mi se ponudila prilika da biram samo jednu od njih, izabrala bi Penelope Cruz!

7. Što vas pokreće i motivira?


Najviše me pokreće i motivira kad dobijem potvrdu od nove klijentice – jako mi je važno da se moja filozofija potvrdi i u stvarnosti. Naravno, motivira me i kad mi se klijentice iznova vraćaju da kupe novi komad. Lijep je i  osjećaj kad neko nešto kupi kod mene i kad za nekoliko dana dođe i njezina prijateljica, koja isto tako već dulje vrijeme traži nešto otkačeno i drugačije.



8. Kakav je vaš privatni modni stil i što najviše volite nositi?

Moj privatni modni stil je, osim obuće i torbica, 100% vezan uz moj brand. Otkako se bavim dizajnom, sama sam svoja reklama. Volim nositi sve odjevne komade koji se nalaze u mojoj ponudi - hlače, haljine, suknje, majice, balonere, jakne, večernje haljine, vjenčanice. Volim sportski stil, volim eleganciju na svoj način, volim boje, različite materijale, volim to sve iskombinirati s cipelama, torbom,  nakitom ili nekim drugim modnim dodatkom.

9. Tko su vaši modni uzori?

Modni uzor broj jedan je Coco Chanel i njezina hrabrost da bude drugačija, po stilu i načinu stvaranja. Slijede ju Yohji Yamamoto i Issey Miyake, i naravno, Vivienne Westwood. I  Yohji i Iseeey igraju se materijalom i volumenom i stvaraju bez granica. Vivienne jer još uvijek radi to što želi i kako želi  - definitivno uz stalne provokacije, svojim kolekcijama stvara čuda iz škotskog tartana.



10. Kakvi su vaši planovi za budućnost?

Da haljina koju kreiram za Penelope Cruz postane moja najpopularnija kreacija, hahah. Ali dok Penelope još ne sazna da ja postojim, radit ću, uz pomoć kćeri na proširenju naše internet ponude. Upravo radimo na obnavljanju web stranice, uskoro ćemo otvoriti i Etsy online shop, a u studenom ću se predstaviti i na Serbia Fashion Weeku u Novom Sadu.

I dalje ću slijediti svoje snove i uživati u stvaranju novih kreacija. Uvjerena  sam, da bi svaka žena mogla naći nešto za sebe i "obući svoje snove".

 

Još kreacija Sanje Veličković, pogledajte ovdje!

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara