Modni duo ELFS: Zločesta djeca hrvatske modne scene

Foto:Goran Matijašec

1. Recite nam nešto o svojoj novoj kolekciji?

Ovog puta smo se odlučili na dramatičniji naziv i kolekciju, jer smo imali potrebu za promjenom energije i malo agresivnijim pristupom, no i dalje smo zadržali dozu duhovitosti. ELFS djevojka je u novom zavodničkom svijetlu postala samouvjerena, samosvjesna te pomalo fatalna žena.

Promjene su vidljive prvenstveno u formi koja je "pročišćenija", a napravili smo kombinaciju glamura i ekskluzivnosti te dnevnih komada. Uz dnevne, večernje i cocktail haljine, imamo jakne, kapute te neke bazične komade, kao što su traperice, trenirke i T-shirt-i. Koloristički ovaj put smo smireniji, crna boja okosnica je cijele nove kolekcije.

Novitet je i kolekcija nakita napravljenog od bižuterije i pleksiglasa, ali najviše pozornosti odnijele su hulahopke s ocrtanim pištoljem koje su namijenjene odvažnim i smjelim  ženama koje se ne boje koketirati sa svojom zavodničkom stranom.

Jako smo zadovoljni ovom kolekcijom jer pokazuju neku novu ELFS energiju kreativnosti i modnog izražavanja. Reakcije naših kupaca su odlične i to je uistinu najveća nagrada našeg rada. Nadamo se da ćemo i ovom kolekcijom uljepšati ulice, maturalne I svadbene zabave te mnoga druga događanja.

2. Inspirirate li se aktualnim modnim trendovima ili radite "po svome"?


Inspiraciju za kolekcije crpimo iz stvari koje nas zaokupljaju u određenom trenutku, ali pratimo svjetsku i domaću modnu scenu, pa stoga i aktualni modni trendovi utječu na naš rad. Bit odvojen od trendova je zapravo besmisleno. Na početku smo se trudili ne znati ništa, ignorirati informacije koje stižu do tebe. Kad si mlad i tek počinješ bojiš se etikete "kopiranja", kako slučajno netko ne bi pomislio da to činiš. Trebaš pratiti trendove u mjeri da znaš, primjerice, da će te sezone određena boja biti u trendu. Dobar dizajner mora prepoznati duh vremena.

3. Kako ste se odlučili napraviti kolekciju najlonki?

Uvijek nastojimo proširiti ponudu naših artikala. Ovog puta su to bile hulahopke koje su nam se činile kao dobar modni I dizajnerski izazov pošto je riječ o zadanoj formi pri čemu se treba paziti na mnoge tehničke mogućnosti i biti svjestan da je jako tanka granica između lijepog dizajna i artističkog pretjerivanja koji definitivno ne bi trebao biti dio jednog komercijalnog modnog odjevnog predmeta. Napraviti estetski lijepe, udobne i odvažnije hulahopke bio je zabavan proces koji smo nadamo se uspješno završili. Prve reakcije su odlične i hulahopke su oduševile naše poklonice. Drago nam je da smo i ovim dizajnom proširili svoje modno djelovanje. Uz to važno nam je i da svaki proizvod bude adekvatno upakiran, da ima primjerenu ambalažu i njoj srodan vizualni identitet te osmišljenu kampanju koja ga prati.

4. Poznati ste po izvanrednim showovima koje priređujete na pisti, da li ih sami osmišljate?

Mediji ELFS revije često nazivaju showovima, no taj show tek je popratni dio pomoću kojeg prezentiramo kolekcije, a posljedica je promišljanja mode u kontekstu popularne kulture. Svaki izlazak na pistu je naš svojevrsni happening stoga želimo da ga poprati istovjetni show. Mi obožavamo spektakle i parade! Vjerujemo da je sjajno biti pionir u Sjevernoj Koreji, klicat velikom vođi, mahat zastavicama, pjevat himnične ode dobroti i miru, sve u ulozi propagande utopijske ideje.
Pompoznost i teatralnost ideološki odgovaraju našem viđenju mode, jer moda koju stvaramo lišena je intelektualne pretencioznosti, već je namijenjena trenutnoj konzumaciji. Naše revije predstavljaju idiličnu ideju života u kojoj svako može pronaći sebe i svojih pet minuta slave. Ionako su u našoj sredini najpopularnije emisije različiti realityji, sapunice i glazbeni showovi. Upravo zato i radimo odmak od klasičnih revija koje su kod nas udomaćene.

Svaka prezentacija nosi duh kolekcije koju predstavlja. Riječ je o trenutku koji dođe sam od sebe prilikom stvaranja svake pojedine kolekcije. Pri čemu revija I prezentacija iste te svaka kampanja trebaju dodatno naglasiti početnu inspiraciju. Kampanje su plod suradnje s fotografom, a svako zaštitno lice donesi dio svoje osobnosti. Zadnjih godina kao zaštitna lica kolekcije izabiremo javne osobe i zvijezde s kojima surađujemo, a takav način poslovanja naš rad približava širem krugu ljudi što je sjajno jer se kao brand ne oglašavamo plaćenim oglasima pa nam svaki marketing poslovno dobro dođe.

5. Što vam je najvažnije pri izboru manekenki koje nose vaše revije?


Važno nam je da odgovaraju istom tipu jer svaka kolekcija zahtjeva određeni tip cure pomoću koje naša publika lakše može razumjeti duh svake pojedine kolekcije. Osim toga bitno nam je da su djevojke koje nose našu reviju sigurne i samouvjerene na pisti, da znaju iznijeti reviju na ELFS način, veseo i zabavan.

6. Kako funkcionira vaša suradnja, da li kreirate svaki komad zajedno ili se dogovorite oko teme i kreirate zasebno?

Kreativan posao je teško raspodijeliti po nekom racionalnom principu tako da sve što  radimo je timski rad i zajedno se konzultiramo. Alex bolje funkcionira u pronalasku brzih rješenja, vještiji je u tehničkim i mehaničkim stvarima, a Ivan je strpljiviji u pronalasku i drugih rješenja za pojedine stvari. Tajna dobrog odnosa je maksimalno povjerenje i spremnost na kompromis. Kreativni proces nije jednostavan i dešava se da nam iste stvari u istom trenutku nisu aktualne niti ih jednako doživimo. A kad pak oboje dobro odreagiramo na određenu stvar, znak je da smo na dobrom putu za nas daljnji kreativan rad.

7. Kad biste mogli odjenuti neku slavnu osobu iz show biznisa, tko bi to bio?


Estrada i moda su dva neodvojiva svijeta, jedan je zavisan o drugom i mi smo to kao takvo prepoznali. Volimo područje na kojem živimo i uopće nismo opčinjeni svjetskim zvijezdama. Nije realno da ćemo s njima nešto raditi. Ali hrvatsko i srpsko tržište su nam i bliska i dohvatljiva. No, s obzirom da smo ostvarili suradnju sa svim hrvatskim zvijezdama koje smo htjeli, možda uskoro i neka svjetska zvijezda osvane u nekoj ELFS kreaciji, nikad se ne zna.

8. Kako biste ocijenili odijevanje cura u Hrvatskoj? Tko je za vas najbolje obučena Hrvatica?

Cure u Hrvatskoj su modno osviještene, a odijevaju se u skladu sa svojim mogućnostima i interesima. Mnoge od njih oblače se kreativno i inspirativno. Ima onih koje prate modne trendove, koje se vole kostimirati i one koje samo žele uživati u odjeći, ali najbitnije je da se svaka pojedino dobro osjeća u odjeći koju nosi bez obzira kako će drugi ocijeniti njihov modni stil. Svatko ima pravo na svoj modni put i ulogu u kojoj istražuje svoju modnu osobnost.

9. Tko vam je omiljena hrvatska celebrity osoba s kojom surađujete?

Već više od godinu dana surađujemo sa Jelenom Rozgom s kojom imamo izvanredan suradničko-prijateljski odnos koji ćemo na obostrano zadovoljstvo nastaviti i u budućnosti. Imamo sreću što među nama ima mnogo dodirnih točaka i ne moramo glumiti da bi međusobno kliknuli. Nama je potpuno jasno da na modnu reviju kod nas dolazi uzak krug ljudi, a informaciju s nje pročitaju samo oni koje to zanima. Preko estrade dobivamo puno širi krug kupaca i postajemo prepoznatljiv brand i izvan modnih krugova. Kada je Jelena Rozga na koncertu pred desecima tisuća ljudi obučena u naše kreacije, to je kao da je prstom uperila u nas i poručila - ELFS-i su odlični modni kreatori, tu se oblačite!

10. Što za vas znači stil?


Stil je osobnost koja odgovara svakoj osobi poimence i koji nas definira u odnosu na druge ljude u našoj okolini. Njime stićemo određenu pripadnost u današnjoj eklektičnoj modnoj džungli stilova, jer vanjština, htjeli mi to priznati ili ne, dio je našeg identiteta i uloge koju imamo u društvu. Njime iskazujemo svoj senzibilitet i pristup modi i zabavi, odijevanje treba ljude činiti sretnim i ne trebamo biti opterećeni željom da odjeća koju nosimo ima neku dublju poruku. Intelekt nije u odjeći već u osobi.

11. Kojih pet stvari svaka cura mora imati u svom ormaru?


Apsolutni "must have" su traperice, trenirka, LOVE ELFS majica, mala crna haljina i hulahopke, sve naravno s ELFS potpisom.

12. Kako izgleda prava "Elfs" djevojka?


Izgleda sretno i zadovoljno. Voli život I optimistično gleda na svijet.

13. Koji su vaši planovi za budućnost?


Planiramo se još dugo baviti ovim poslom, a da bi neki posao dugoročno bio uspješan, potrebno je u njega neprestalno ulagati i razvijati se, pronalaziti nove ideje i mogućnosti imati razvojnu strategiju i dobru organizaciju. Cilj nam je naš brand približiti što većem broju ljudi, učiniti ga pristupačnim našim kupcima te postati prepoznatljiv i autentičan hrvatski izvozni modni proizvod.

14. Kako ste zadovoljni stanjem na hrvatskoj modnoj sceni?


Hrvatska modna scena posljednjih je godina živnula i postoji mnogo tendencija da se razvije u dobrome smjeru, ali ne smije zapasti u zamku samo dobrog marketinga već iza toga treba stajati kvalitetna modna i tekstilna industrija. Proizvodi koje hrvatski modni dizajneri nude moraju biti pristupačniji i dostupniji hrvatskom kupcu čime se i mi dizajneri moramo truditi ponuditi im proizvode koji će odgovarati prilikama u kojima živimo i mogućnostima tržišta na kojem se nalazimo. Dizajnirati odjeću ne znači samo biti kreativan i stvarati umjetnost jer moda je vrlo komercijalan i ozbiljan posao. Stoga se nadamo da će nas dizajnere podžati i hrvatska tekstilna industrija koja je zadnje vrijeme nažalost na jako niskoj razini.

(Hrvatski dizajneri više su orijentirani na unikatne modele ili malu seriju svojih proizvoda. Nažalost, tekstilna je industrija u Hrvatskoj na jako lošem nivou, nema državnih poticaja, ne ulaže se u postojeće tvornice i industrije, a kamoli da se pokušava otvarati i pokretati nove. Smatramo da bi postojeće tekstilne tvornice trebale razmišljati ne širi način, prepoznati potencijal hrvatskih dizajnera i dati im priliku da se uključe u proizvodnju. Sigurni smo da bi postigli konkurentnost na tržištu, jer ako neke druge grane industrije mogu isticati "made in Croatia" proizvode i biti uspješni u tome, zašto to ne bi pokušali i tekstilci. Apeliramo nadležne da osvijeste potencijal hrvatskih modnih dizajnera. Sigurno da je strana roba ekonomski pristupačnija, ali to ne znači da bismo trebali odustati od vlastite. Nadamo se da takvo stanje neće dotući domaće modne dizajnere pa tako ni nas te se veselimo boljim vremenima. Potencijal hrvatskog dizajna zasigurno postoji. Trebamo se nadati da će ga industrija znati prepoznati i uključiti u dio svojih proizvodnih mogućnosti. Želimo li izvući zemlju iz krize potrebni su nam novi projekti i mlade snage koji su sposobni tekstilnu industriju ponovo podići na noge. Uzdajmo se u sposobne ljude koji će to znati pokrenuti. Naše iskustvo je takvo da smo svoju prvu trgovinu otvorili u jesen 2009. godine kada je u Hrvatskoj već trajala kriza tako da nemamo iskustvo prije i poslije recesije. Osobno smo zadovoljni poslovanjem trgovine, a kako kriza prolazi nadamo se i novim poslovnim te tržišnim mogućnostima. Uspješni smo jer svoju poslovnu politiku percipiramo na način da ako kupcima ponudimo dobar i kvalitetan dizajn i uz to odgovarajuću pristupačnu cijenu, nudimo im konkurentan proizvod u koji vjerujemo. Zato se nadamo da ćemo uspješno poslovati i u budućnosti.)

15. Koji modni savjet biste dali čitateljicama "Index Rouge"-a za ovu zimu?

Rekli bi im da odjenu ono što ih grije i ono u čemu su same sebi najzgodnije!

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara