Berlinski filmski festival ponovno se bavi ruskim filmom
DUGO nakon što je bio glavno mjesto za prikazivanje sovjetskih filmova, Berlinski filmski festival ponovno u središte zanimanja stavlja ruske filmove, jednu sasvim novu generaciju postsovjetskih redatelja.
Kolaps SSSR-a rezultirao je teškim desetljećem za filmaše u bivšem Sovjetskom Savezu. Po prvi put pretrpana visokobudžetnim zapadnjačkim filmovima, i s malo financijske potpore od države, filmska scena u istočnoj Europi doslovno je presušila.
No sve to nedavno se promijenilo i 53. Berlinski filmski festival, koji će se održati od 6. do 16. veljače, prikazat će najnovija ruska ostvarenja te ponovno poslužiti kao ´prozor na istok´.
Program ´Novi ruski film´, koji je dio ovogodišnje selekcije novih talenata, napravljen je tako da skrene pozornost na nove autore ruskog filma, rekao je direktor Festivala Dieter Kosslick.
´Posebno na rad mladih redatelja koji se bave aktualnim problemima suvremenog ruskog društva, rekao je Kosslick, dodavši da njihovi radovi pokazuju veliku raznolikost u stilovima i temama.
Rusku filmsku selekciju predvodi film ´Šik´ Bahtijara Hudojnazarova, poznatog po filmu ´Luna Papa´. Oba filma snimio je u koprodukciji (s Njemačkom), što je postao uobičajen način rada za rusku filmsku industriju.
Hudojnazarovljevi filmovi prihvaćeni su od kritike jer pokazuju istočnoeuropske specifičnosti, ali su pristupačni i zapadnoj publici.
´Šik´ je priča o ljubavi i prijateljstvu, o tri prijatelja koji pokušavaju pronaći dobro odijelo.
Film Fjodora Popova ´Kavkaski rulet´ priča je o ženi čiji je sin ratni zatočenik u Čečeniji.
U sklopu programa ´Novi ruski film´ prikazat će se i pet kratkih filmova te televizijske produkcije (primjerice dvije epizode serije ´Brigade´, ruska inačica ´Obitelji Soprano´).
U čast preminulog mladog ruskog glumca i redatelja Sergeja Bodrova Juniora, u Berlinu će se prikazati film koji mu je donio svjetsku slavu ´Zatočenik Kavkaza´.
U vrijeme hladnog rata, osobito sedamdesetih i osamdesetih, Berlinski festival bio je glavno mjesto za prikazivanje istočnoeuropskih filmova, što je često imalo političke reakcije.
Kada je 1979. prikazan ´Lovac na jelene´ Michaela Cimina, cijela je sovjetska delegacija napustila festival zbog načina na koji su u filmu prikazani Vijetnamci. Nakon njih otišli su Kubanci, Istočni Nijemci, Poljaci, Čehoslovaci i dva člana žirija.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati