BiH protiv gradnje pelješkog mosta
IAKO je ministar Božidar Kalmeta najavio da u rujnu počinje gradnja pelješkog mosta, kako se čini, sve bi moglo biti odgođeno jer Bosna i Hercegovina neće Hrvatskoj dopustiti gradnju.
Zamjenik ministra prometa BiH Haris Bašić u razgovoru za sarajevski Dnevni avaz tvrdi da je još prije mjesec i pol dana hrvatskog ministra Božidara Kalmetu upozorio na međunarodne konvencije koje garantiraju pristup međunarodnom otvorenom moru. Prema bilo kojem od idejnih rješenja koja su se u zadnje vrijeme pojavila u hrvatskim medijima, gradnjom mosta koji bi spojio kopno i poluotok Pelješac bio bi ugrožen izlazak BiH na otvoreno more, tvrdi Bašić.
U BiH podsjećaju da je Malostonski zaljev jedini ulaz u Neum, te da on ne smije biti popriječen mostom jer taj put predstavlja jedinu vezu teritorijalnog mora BiH s otvorenim morem. Za Bašića je prihvatljiv jedino most koji bi se mogao otvarati i propuštati brodove svih visina.
U pismu koje je iz BiH stiglo ministru Kalmeti stoji da poznata projektna rješenja za BiH nisu prihvatljiva.
Ministar Kalmeta je odlučan u namjeri da se s gradnjom pelješkog mosta počne u rujnu. Potvrdio je da je dobio Bašićev dopis, koji ga je iznenadio s obzirom da su hrvatska i bosanska strana još u ožujku u Cavtatu riješile sve nedoumice u vezi mosta. Tada su predstavnicima BiH bila predočena projektna rješenja na koja nisu imali primjedbe.
"Most će spajati hrvatsko kopno s hrvatskim kopnom preko unutarnjih hrvatskih teritorijalnih voda nad kojima Hrvatska ima puni suverenitet. Stvar je, dakle, jasna." - kazao je Kalmeta za Jutarnji list.
Luk pelješkog mosta, prema posljednjoj verziji projekta, iznosi 35 metara iznad razine mora, što znači da će svi brodovi koji uplovljavaju u zatvoren i dosta plitak Neum moći proći ispod mosta, smatra Kalmeta.
Na 21,5 kilometara bosanske obale oko Neuma nema niti jedne luke, ali na tom području povremeno pristaju strani vojni brodovi.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati