DJECA LAKŠE NAUČE ČITATI AKO MOGU OPIPATI SLOVA
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dodirivanje ispupčenih slova tijekom učenja čitanja olakšava učenje u djece predškolske dobi, prema istraživanju francuskih stručnjaka. L
Istraživači su proučavali dva načina učenja čitanja na 26 djece u dobi od pet godina. Prvi, klasičan način temelji se samo na gledanju i na slušanju. Drugi, "multisenzorni" način poziva se, uz gledanje i slušanje, i na opip.
Djeca su tijekom vježbe prepoznavanja slova trebala kažiprstom dodirivati rub ispupčenog kosog slova, prvo uz pomoć osjetila vida, a zatim bez njega.
Svaka se vježba sastoji od šest seansi (jedna u tjednu), na kojima dijete pola sata uči prepoznavati jedno slovo (a, i, r, t, p i b) i odgovarajući zvuk. Obje se vježbe provode kroz igru kojoj je cilj razviti sposobnost sastavljanja slogova, rima i glasova izgovorenih riječi, prepoznavanja slova i povezivanja slova i glasova.
Istraživači su utvrdili rezultate svakog djeteta prije i poslije vježbe uz pomoć, među ostalim, testova za čitanje pseudoriječi, kao što su "ita, ari". Djeca ne mogu čitati te pseudoriječi ako nisu razumjela koji glas odgovara kojem slovu.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Rezultat: djeca su nakon multisenzornog učenja čitala dvaput više pseudoriječi nego nakon klasičnog učenja. Istraživači te rezultate tumače posebnostima funkcioniranja svakog osjetila u dobi od pet godina.
Opip je prisiljavao dijete da analitički pristupa slovima, što se nužno ne čini kada se slova samo gledaju, kažu istraživači.
Primjena opipa sliči na elemente Montessori metode, koja je dobila ime po talijanskoj liječnici koja ju je osmislila, ističe Pascale Cole.
(Hina) vrad dgk
Istraživači su proučavali dva načina učenja čitanja na 26 djece u dobi od pet godina. Prvi, klasičan način temelji se samo na gledanju i na slušanju. Drugi, "multisenzorni" način poziva se, uz gledanje i slušanje, i na opip.
Djeca su tijekom vježbe prepoznavanja slova trebala kažiprstom dodirivati rub ispupčenog kosog slova, prvo uz pomoć osjetila vida, a zatim bez njega.
Svaka se vježba sastoji od šest seansi (jedna u tjednu), na kojima dijete pola sata uči prepoznavati jedno slovo (a, i, r, t, p i b) i odgovarajući zvuk. Obje se vježbe provode kroz igru kojoj je cilj razviti sposobnost sastavljanja slogova, rima i glasova izgovorenih riječi, prepoznavanja slova i povezivanja slova i glasova.
Istraživači su utvrdili rezultate svakog djeteta prije i poslije vježbe uz pomoć, među ostalim, testova za čitanje pseudoriječi, kao što su "ita, ari". Djeca ne mogu čitati te pseudoriječi ako nisu razumjela koji glas odgovara kojem slovu.
Opip je prisiljavao dijete da analitički pristupa slovima, što se nužno ne čini kada se slova samo gledaju, kažu istraživači.
Primjena opipa sliči na elemente Montessori metode, koja je dobila ime po talijanskoj liječnici koja ju je osmislila, ističe Pascale Cole.
(Hina) vrad dgk
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati