Dopunski programi za čitanje pomažu disleksičarima

KADA disleksično dijete sudjeluje u programu za svladavanje poteškoća u čitanju, njegov mozak počinje funkcionirati kao mozak djece koja ne pate od disleksije, navodi se u novoj studiji.

Disleksija, poremećaj čitanja, pogađa između pet i 10 posto stanovništva i povezana je sa smanjenom moždanom aktivnošću u dijelu lijeve polovice mozga.

Znanstvenici sa Sveučilišta u Stanfordu objavili su u časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences da su uz pomoć magnetske rezonancije skenirali mozak dvadesetero djece u dobi od 8 do 12 godina koja pate od disleksije i dvanaestero djece koja nemaju taj poremećaj. Od djece se tražilo da naprave jednostavne govorne vježbe.

Nakon toga su disleksična djeca sudjelovala u osmotjednom programu intenzivnih vježbi nakon kojega su uspjela poboljšati vještinu čitanja, rekli su znanstvenici. Osim toga, aktivno područje dječjeg mozga promijenilo se i postalo puno sličnije onome dobrih čitača.

Profesor psihologije na Stanfordu John Gabrieli kaže da je ova studija pokazala da je dječji mozak prilagodljiv što pruža nadu da bi u budućnosti takvi programi mogli puno pomoći.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara