Hrvatska udruga za zaštitu potrošača: Monopolisti najviše oštećuju potrošače

HRVATSKA udruga za zaštitu potrošača (HUZP) ustvrdila je danas da potrošače najviše oštećuju velike tvrtke, tzv. monopolisti, i to zbog nepravednih kriterija naplate, te nemogućnosti neovisnog nadzora nad kvalitetom isporučene usluge.

"U Hrvatskoj ne postoji sustav zaštite potrošača, već se sporadične akcije pokreću samo kada dođe do izgreda, poput trovanja trihinelom ili loše kvalitete benzina", upozorila je predsjednica HUZP-a Vesna Brčić-Stipčević na konferenciji za novinare u povodu sutrašnjeg Svjetskog dana prava potrošača.

Monopol nad proizvodnjom i uslugama omogućuje velikim tvrtkama da od građana kroz paušale naplaćuju i ono što građani nisu potrošili, bez obzira radi li se o vodi, telefonskim impulsima ili odvozu kućnog otpada, istaknula je Brčić-Stipčević.

Dodala je da jako nisku svijest o vlastitoj odgovornosti imaju i mali proizvođači hrane čiji su proizvodi često nekontroliranog podrijetla, pa predstavljaju veliki rizik za zdravlje potrošača.

U Hrvatskoj je vrlo teško dobiti naknadu štete u slučaju korištenja lošeg proizvoda ili usluge, napominje HZUP dodavši da bi se velik dio tih problema trebao riješiti Zakonom o zaštiti potrošača, koji će se uskoro naći u drugom saborskom čitanju.

Nakon izglasavanja toga zakona na račun Ministarstva financija trebalo bi biti uplaćeno 1,25 milijuna eura koje je Europska komisija još 2001. godine osigurala za promicanje zaštite potrošača u Hrvatskoj.

Radi informiranja građana o potrošačkim pravima HZUP je pokrenuo "Potrošački list" koji građani mogu besplatno dobiti u većim trgovačkim lancima, Domovima zdravlja, ustanovama za starije osobe i drugim javnim mjestima.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara