Jedinstveno tržište automobila u EU?
EUROPSKA komisija usvaja nova pravila prodaje automobila na tržištu zemalja Europske unije kako bi smanjila razlike u cijenama i poboljšala konkurenciju.
"Ova reforma ima za cilj pojačati konkurenciju distribucije i održavanja" tvrdi Mario Mont povjerenik europske komisije. Nova pravila trebala bi smanjiti razliku u cijenama prije oporezivanja, a već je naišla na odobravanje potrošačkih udruga.
Dosadašnja su pravila omogućavala proizvođačima stvaranje isključivo nacionalnih mreža autodilera,dok se novim pravilima želi liberalizirati segment distribucije.
Britanski BBC, u opsežnom komentaru posvećenom promjeni pravila, posebno naglašava zakinutost Britanije dosadašnjim sustavom. "Dok je Fiat Seicento u Britaniji koštao 7975 eura, dotle bi Španjolci za isti automobil plaćali svega 4893 eura".
Poznato je da automobili za britansko tržište traže poseban način proizvodnje, a teško je zamisliti da bi netko rabljeni automobil kupio od Britanaca (osim Rollsa ili Jaga). Što će vam recimo Golf s volanom na desnoj strani? Znaju to i proizvođači pa stoga i ne čudi da su auti u Britaniji skuplji. Mogu se britanske udruge potrošača žaliti koliko hoće, ali zakon ponude i potražnje je nemilosrdan.
Ipak treba imati na umu da su konačne cijene uvjetovane prije svega poreznim sustavom, a on se itekako razlikuje od zemlje do zemlje. Zašto su recimo auti u Danskoj prije oporezivanja izrazito jeftini? Zato što nakon oporezivanja nisu.
Porezi će tako ostati glavni faktor određivanja cijena. Pravo će se jedinstvo tržišta ostvariti tek jedinstvenim poreznim sustavom, a zanimljivo će biti kako će na to reagirati zemlje koje proizvode aute kao i one koje ih uglavnom uvoze.
Nova pravila treba shvatiti prije svega kao prvi korak ka stvaranju jedinstvenog tržišta automobila koje će prije ili poslije to i postati.
B.I.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati