Oprez: Prevaranti se predstavljaju kao službenici banke i traže podatke o računima i karticama

Foto:scx.hu

POSLJEDNJIH dana povećan je broj upita klijenata banaka o sumnjivim telefonskim pozivima starijim osobama u kojima se osobe koje zovu predstavljaju kao službenici banke te traže od klijenata informacije o stanju na računu, broj kartice i PIN. Pozivi se najčešće događaju u večernjim satima, a u nekim slučajevima i noću, priopćeno je iz Hrvatske udruge banaka (HUB).

Pozivima se klijente banaka obavještava da su njihove kartice navodno zlouporabljene i da će to riješiti tako da im predaju karticu tekućeg računa i PIN, a u tu svrhu će ih ispred zgrade čekati taksi vozilo.
 
Najnoviji "modus operandi" je da se počinitelj predstavlja kao policijski inspektor sa sličnom pričom, samo što više ne traži kartice nego se raspituje o stanju na računu, štednji i slično.

Hrvatska udruga banaka upozorava građane da djelatnici banaka ne obavljaju ovakve telefonske razgovore, ne zovu klijente u večernjim satima i ne traže podatke o karticama.

Banke su o ovim događajima obavijestile Ministarstvo unutrašnjih poslova.

"Naglašavamo da ni banka, a ni kartična kuća koja je izdala karticu, ne zna i nema pravo tražiti broj PIN-a ili neki drugi podatak o kartici (troznamenkasti broj s poleđine kartice i slično)", stoji u priopćenju.
 
Korisnike kartica koji su dobili ovakve telefonske “upite” ili slične poruke putem e-maila, HUB poziva da ne odaju niti jedan podatak o kartici i da o svemu obavijeste izdavatelja kartice (banku ili kartičnu kuću) koji će u suradnji s nadležnim institucijama pokrenuti postupak razotkrivanja prevaranta.

Jednako  tako,  svaki  korisnik  kartice  dužan  je  sam  voditi računa  o svakodnevnoj zaštiti podataka s kartice. To znači da se kartica, broj kartice, broj na poleđini ili bilo koji drugi podatak s kartice ne daje trećim osobama bez obzira kako se one predstavljale, zaključuje HUB.

 

 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara