Razredu za književnost neprihvatljiv prijedlog projekta odgoja i obrazovanja
RAZREDU za književnost Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti nije prihvatljiv Vladin prijedlog projekta hrvatskoga odgojnoobrazovnog sustava za 21. stoljeće.
Po ocjeni Razreda za književnost taj dokument nije prihvatljiv iz više formalnih, ali i sadržajnih razloga.
Formalno je neshvatljivo da se prejudicira obrazovni sustav četiri plus pet, a da prije toga nisu utvrđeni nastavni planovi i programi. Po tom prijedlogu, kako ističu u Razredu, ne zna se čime će se ispuniti devetgodišnje osnovno školovanje. Smatraju kako je najprije trebalo napraviti planove i programe pa tek onda vidjeti koliko je vremena potrebno za njihovu izvedbu.
Sadržajno pak nije prihvatljiv jer se u njemu govori isključivo o modernizaciji nastave egzaktnih znanosti, vrlo često nekompetentno, a o društvenim i humanističkim znanostima uopće se ne govori. Razred za književnost, koji je o tome dokumentu raspravljao u početku tjedna, smatra da je upravo u tim disciplinama ključ buduće naobrazbe, jer nikakva stručna izobrazba bez opće naobrazbe ne može zadovoljiti zahtjeve budućega vremena.
Predsjedništvo Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti sljedeći tjedan, uz ostalo, raspravljat će o Prijedlogu projekta hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava, sažeti stajališta svojih Razreda i donijeti stajalište HAZU-a o tom dokumentu.
Kako se neslužbeno doznaje, čak šest Akademijinih razreda, od njih devet, imalo je bitnih primjedaba ili je odbacilo prijedlog projekta hrvatskoga odgojno-obrazovnog sustava za 21. stoljeće.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati