STRUČNI SKUP O MEDALJARU IVI KERDIĆU
Tekst se nastavlja ispod oglasa
U povodu 50te obljetnice smrti najpoznatijega hrvatskog medaljera Ive Kerdića (1881. 1953.) u Gliptoteci HAZU održan je stručni skup o njegovu opusu "Hommage Ivi Kerdiću". L
Ivo Kerdić smatra se utemeljiteljem medaljarstva kao umjetničke discipline u hrvatskoj likovnoj umjetnosti i osnivačem kolegija medaljerstva na Akademiji likovnih umjetnosti (ALU) u Zagrebu.
Skup je otvorila Ariana Kralj, ravnateljica Gliptoteke, naglasivši kako je riječ o velikom opusu te da se znatan dio sadrenih odljeva čuva upravo u Gliptoteci.
O pojedinim segmentima Kerdićeva opusa govorili su Ivan Mirnik, Vesna Mažuran-Subotić, Lida Roje-Depolo, Boris Prister, Damir Mataušić i Marija Karlovčan-Subić, voditeljica novogradiške galerije "Ivo Kerdić".
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Govoreći o Kerdićevom medaljerskom opusu Vesna Mažuran Subotić je istaknula da mu je to bila temeljna djelatnost, po kojoj je bio poznat, priznat i cijenjen u likovnim krugovima.
Kerdić je izradio više od 500 različitih medalja i plaketa.
Mažuran-Subotić je podsjetila da smo početkom 20. stoljeća imali nekoliko medaljerskih radova Roberta Frangeša-Mihanovića i Rudolfa Valdeca koji su se likovnom razinom približili samom vrhuncu europske produkcije toga doba.
Medalje koje je Kerdić radio na početku 20. stoljeća, za vrijeme školovanja u Beču, odaju snažan pečat secesije, a na njima se mogu očitati utjecaji francuskoga i austrijskog medaljerstva.
Predstavljajući skulpture i umjetnički obrt Ive Kerdića Lida Roje-Depolo je istaknula da se njegova djela stilski kreću od realizma, akademizma, neoklasicizma do djela inspiriranih povijesnim nasljeđem gotike, baroka, predromanike i renesanse.
"Ostao je dosljedan sljedbenik klasičnoga kiparstva i djela mu počivaju na principima mjere, jasnoće i skladnosti", naglasila je Roje-Depolo.
Na skupu je bilo riječi o Kerdićevim medaljama koje se čuvaju u Arheološkom muzeju u Zagrebu, početku kolegija medaljerstva na ALU u Zagrebu te sadašnjem stanju novogradiške galerije "Ivo Kerdić".
Ivo Kerdić smatra se utemeljiteljem medaljarstva kao umjetničke discipline u hrvatskoj likovnoj umjetnosti i osnivačem kolegija medaljerstva na Akademiji likovnih umjetnosti (ALU) u Zagrebu.
Skup je otvorila Ariana Kralj, ravnateljica Gliptoteke, naglasivši kako je riječ o velikom opusu te da se znatan dio sadrenih odljeva čuva upravo u Gliptoteci.
O pojedinim segmentima Kerdićeva opusa govorili su Ivan Mirnik, Vesna Mažuran-Subotić, Lida Roje-Depolo, Boris Prister, Damir Mataušić i Marija Karlovčan-Subić, voditeljica novogradiške galerije "Ivo Kerdić".
Kerdić je izradio više od 500 različitih medalja i plaketa.
Mažuran-Subotić je podsjetila da smo početkom 20. stoljeća imali nekoliko medaljerskih radova Roberta Frangeša-Mihanovića i Rudolfa Valdeca koji su se likovnom razinom približili samom vrhuncu europske produkcije toga doba.
Medalje koje je Kerdić radio na početku 20. stoljeća, za vrijeme školovanja u Beču, odaju snažan pečat secesije, a na njima se mogu očitati utjecaji francuskoga i austrijskog medaljerstva.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Predstavljajući skulpture i umjetnički obrt Ive Kerdića Lida Roje-Depolo je istaknula da se njegova djela stilski kreću od realizma, akademizma, neoklasicizma do djela inspiriranih povijesnim nasljeđem gotike, baroka, predromanike i renesanse.
"Ostao je dosljedan sljedbenik klasičnoga kiparstva i djela mu počivaju na principima mjere, jasnoće i skladnosti", naglasila je Roje-Depolo.
Na skupu je bilo riječi o Kerdićevim medaljama koje se čuvaju u Arheološkom muzeju u Zagrebu, početku kolegija medaljerstva na ALU u Zagrebu te sadašnjem stanju novogradiške galerije "Ivo Kerdić".
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati