STRUČNJACI: NEMA RIZIKA OD ZRAČENJA NA LETOVIMA
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosad najopsežnije istraživanje učinaka svemirskog zračenja na zdarvlje na dugolinijskom zrakoplovima, koje je objavljeno u Njemačkoj, pokazalo je da piloti i stjuardese nisu izloženi povećanom riziku oboljenja od raka.
Istraživanjem, čiji su rezultati ovjavljeni u njemačkom stručnom časopisu ´Aerzteblatt´, bilo je obuhvaćeno 6.000 pilota i više od 20.000 pratećeg osoblja.
Godišnja dodatna količina zračenja iznosila je prema istraživanju između 2 i 5 mSv nakon 600 do 900 sati leta. Prema navodima autora s Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Bielefeldu godišnja količina prirodnog zračenja u usporedbi s ovom iznosi na tlu 1 mSv, a prema drugim izvorima 2,9 mSv.
Istraživanje je pokazalo da je osoblje zrakoplova u prosjeku zdravije od drugih skupina pučanstva iste dobi. Razlog tome je sigurno dobra kontrola zdravlja osoblja zrakoplova, takozvani ´healthy worker effect´. Za vrijeme trajanja istraživanja umrlo je od ukupno 6.000 pilota njih 255, od toga 29 pri padu zrakoplova.
Broj oboljelih od raka pluća bio je niži od prosjeka, a u broju oboljelih od leukemije nije bilo odstupanja.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Čak i nakon 30 godina provedenih u pilotskoj kabini učestalost raka nije bila veća od prosjeka. Isto to vrijedi i za osoblje. Od 20.551 zaposlenog osoblja umrlo je u razdoblju istraživanja njih 311; 44 od raka, 62 od AIDS-a, a 21 pri padu zrakoplova.
Ipak i autori upozoravaju da zbog malog broja smrtnih slučajeva rezultate istraživanja valja uzeti s oprezom.
Već je dugo poznato da je količina zračenja na uobičajenim visinama leta zrakoplova viša od radioaktivnog zračenja koje primamo hranom i iz zraka.
Istraživanjem, čiji su rezultati ovjavljeni u njemačkom stručnom časopisu ´Aerzteblatt´, bilo je obuhvaćeno 6.000 pilota i više od 20.000 pratećeg osoblja.
Godišnja dodatna količina zračenja iznosila je prema istraživanju između 2 i 5 mSv nakon 600 do 900 sati leta. Prema navodima autora s Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Bielefeldu godišnja količina prirodnog zračenja u usporedbi s ovom iznosi na tlu 1 mSv, a prema drugim izvorima 2,9 mSv.
Istraživanje je pokazalo da je osoblje zrakoplova u prosjeku zdravije od drugih skupina pučanstva iste dobi. Razlog tome je sigurno dobra kontrola zdravlja osoblja zrakoplova, takozvani ´healthy worker effect´. Za vrijeme trajanja istraživanja umrlo je od ukupno 6.000 pilota njih 255, od toga 29 pri padu zrakoplova.
Broj oboljelih od raka pluća bio je niži od prosjeka, a u broju oboljelih od leukemije nije bilo odstupanja.
Čak i nakon 30 godina provedenih u pilotskoj kabini učestalost raka nije bila veća od prosjeka. Isto to vrijedi i za osoblje. Od 20.551 zaposlenog osoblja umrlo je u razdoblju istraživanja njih 311; 44 od raka, 62 od AIDS-a, a 21 pri padu zrakoplova.
Ipak i autori upozoravaju da zbog malog broja smrtnih slučajeva rezultate istraživanja valja uzeti s oprezom.
Već je dugo poznato da je količina zračenja na uobičajenim visinama leta zrakoplova viša od radioaktivnog zračenja koje primamo hranom i iz zraka.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati