Tate Modern: Stoljeće društvenih previranja kroz fotografije
Tekst se nastavlja ispod oglasa
LONDONSKA galerija Tate Modern otvara u četvrtak izložbu fotografija ogoljenog društva 20. stoljeća pod nazivom "Cruel and Tender" (Okrutno i nježno), s više od 200 radova 23 fotografa iz zemalja od Ukrajine do SAD-a.
Slike, koje pokrivaju cijelo stoljeće, ne prikazuju ratove, prirodne katastrofe i povijesne događaje, već se bave bliskim i osobnim pogledom na stvarne ljude i njihove svakodnevne živote.
"Fotografije istražuju temeljnu prirodu društva", izjavila je kustosica Emma Dexter. "Naslov je protuslovan, ali okrutnost i nježnost ne postoje izdvojeno".
Antologijske slike Nijemca Augusta Sandera i Amerikanca Walkera Evansa s početka stoljeća otvorile su put dokumentarnoj fotografiji. Svaki od Sanderovih portreta priča priču - od prosjaka do punašnog industrijalca - dok su Evansova djela, pojedinačno prosječna, kao cjelina iznimno vrijedna.
"Sander i Walker su ključ izložbe. Oni pokušavaju razumjeti prirodu društva u kojem žive. Njihov utjecaj traje do danas", kaže Dexter.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Pusti tvornički krajobrazi i urbane pustopoljine izmjenjuju se s voajerskim slikama iz skrivenih kamera. Izložba, otvorena do 7. rujna, obuhvaća i djela Nizozemke Rineke Dijkstre i Ukrajinca Borisa Mihajlova, no više od polovice predstavljenih fotografa je iz SAD-a.
Izložbu određuju i oni uključeni u nju i oni koji su iz nje isključeni. Amerikanka Diane Arbus, koja je prešla iz modne u socijalnu fotografiju uključena je, dok je Britanac Don McCullin, čija djela o ratu i miru nose mračnu društvenu poruku, isključen.
Obuhvaćene su i fotografije industrijske arhitekture Bernda i Hille Becher, dok pejzaži Ansela Adamsa i portreti Richarda Avedona s američkog srednjeg zapada 1980-ih godina nisu.
Slike, koje pokrivaju cijelo stoljeće, ne prikazuju ratove, prirodne katastrofe i povijesne događaje, već se bave bliskim i osobnim pogledom na stvarne ljude i njihove svakodnevne živote.
"Fotografije istražuju temeljnu prirodu društva", izjavila je kustosica Emma Dexter. "Naslov je protuslovan, ali okrutnost i nježnost ne postoje izdvojeno".
Antologijske slike Nijemca Augusta Sandera i Amerikanca Walkera Evansa s početka stoljeća otvorile su put dokumentarnoj fotografiji. Svaki od Sanderovih portreta priča priču - od prosjaka do punašnog industrijalca - dok su Evansova djela, pojedinačno prosječna, kao cjelina iznimno vrijedna.
"Sander i Walker su ključ izložbe. Oni pokušavaju razumjeti prirodu društva u kojem žive. Njihov utjecaj traje do danas", kaže Dexter.
Pusti tvornički krajobrazi i urbane pustopoljine izmjenjuju se s voajerskim slikama iz skrivenih kamera. Izložba, otvorena do 7. rujna, obuhvaća i djela Nizozemke Rineke Dijkstre i Ukrajinca Borisa Mihajlova, no više od polovice predstavljenih fotografa je iz SAD-a.
Izložbu određuju i oni uključeni u nju i oni koji su iz nje isključeni. Amerikanka Diane Arbus, koja je prešla iz modne u socijalnu fotografiju uključena je, dok je Britanac Don McCullin, čija djela o ratu i miru nose mračnu društvenu poruku, isključen.
Obuhvaćene su i fotografije industrijske arhitekture Bernda i Hille Becher, dok pejzaži Ansela Adamsa i portreti Richarda Avedona s američkog srednjeg zapada 1980-ih godina nisu.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati