Todorić i Hrvatska protiv cosmopolitanskih napada na njegov Kozmo
EVO KONAČNOG dokaza da je Hrvatska ušla na međunarodnu scenu. Nogomet može, i rukomet također, može i vaterpolo, i boćanje, i ulazak u NATO, i IGH kao "jedna od najvećih građevinskih tvrtki na Balkanu", ali pravi dokaz postojanja je kad vam se obrate iz SAD-a. Pri čemu ne mislimo na kurtoazni posjet Georgea Busha našoj domaji, nego packu Cosmopolitana Ivici Todoriću.
Hearst Communications, izdavač jednog od najpopularnijih reklamnih panoa (odnosno, kako se to danas kaže, "lifestyle časopisa") na svijetu, uočio je nepravilnosti s Konzumovim drogerijama. Kažu iz Hearsta da Kozmo, naziv Todorićevih drogerija u sastavu Konzuma, previše podsjeća na "Cosmo", popularni naziv Cosmopolitana. Hearst je tražio od Todorića promjenu imena Kozma, jer smatraju kako se tu radi o neovlaštenom korištenju svetog imena Cosmopolitan. Stvar zapravo traje od 2005., Todorić se uz pomoć domaćih sudova zasad dobro drži, ali Hearst ne odustaje i namjerava stvar provesti po svim mogućim sudovima.
Priča kao stvorena za naslovnice subotnjih izdanja
Nije ovo prvi slučaj u kojemu je Hearst tražio poništavanje imena neke hrvatske tvrtke ili dijela neke tvrtke, ali dosadašnji slučajevi uključivali su male ribe. Ovdje je ipak riječ o "jednom od najbogatijih ljudi na svijetu", pa je cijela priča puno zanimljivija, i lako bi mogla pobuditi pozornost medija izvan Hrvatske. U tom bismo slučaju imali naslove tipa "Izdavač tuži balkanskog lovaša", a takve stvari veća su reklama državi od svih "sportaša ambasadora", "Hrvatska, Mediteran kakav je nekad bio" reklama po CNN-u i sudjelovanja u međunarodnim savezima.
Moglo bi se pisati o maloj zemlji na udaru "krupnog kapitala". Priča je kao stvorena za naslovnice subotnjih izdanja. Prava gerilska borba domaćeg poduzetnika, potpomognutog svim državnim Institucijama Sustava (Zavod za intelektualno vlasništvo 2006. odbio je Hearstov prigovor s tvrdnjom kako Cosmo u Hrvatskoj nije dovoljno popularno ime da bi se moglo govoriti o neovlaštenom korištenju žiga) protiv neumoljivog svijeta velikih kapitalista. Dok Hearst ima timove odvjetnika u svakoj zemlji, Todorić ima samo svoju tvrtku i pomoć cijele države. Ivica i Hrvatska protiv svijeta.
Hrvati se tako više neće morati grupirati samo oko Vatrenih, čije ime je u Hrvatskoj također patentirano, pa se priča o mogućim naknadama za njegovo korištenje, nego i oko Todorića kao autohtonog pripadnika borbe protiv "Njih". "Oni" su u hrvatskom folkloru svi koji napadaju "Nas", a "Mi" možemo biti bilo tko, važno je da smo na udaru velikog bijelog svijeta.
Neka igre počnu.
Jovan Dragišić
Foto: Index
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati