VARIJACIJE COURBETOVA "VALA" U MUZEJU MALRAUX U LE HAVREU
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Prema slici "Val" Gustavea Courbeta iz 1869. nazvana je izložba u muzeju Andre Malraux u Le Havreu, otvorena do 6. lipnja, kojom se slikari 19. stoljeća predstavljaju kao prvi "turisti" na francuskoj obali.
Te se davne godine slavni majstor realizma smjestio u baraci na morskoj stijeni, odakle je mogao dobiti potpuni dojam o valovima i moru koje se pjeni te zvukovima koji pri tome nastaju.
Njegovi suvremenici Eugene Boudin i Claude Monet inspiraciju su tražili na samoj plaži na koju su postavljali svoj slikarski pribor.
Guy de Maupassant opisuje Courbeta kao umjetnika koji promatra more sa svojeg prozora, kuštrave kose, s lulom koja mu visi s usana te s bocom jabukovače na kaminu do njega.
Lokalni ga ribari nazivaju "foka" jer provodi vrijeme kupajući se u moru gdje prikuplja osjećaje koje kasnije pretapa u slike u svom ateljeu.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Za boravka na obali Normandije, između 1865. i 1869., nastale su impresionističke serije "vrtlozi", "olujna mora" i "valovi".
Ova je izložba zamišljena 2003., kad je muzej kupio jedno od platna "valova" od američkog kolekcionara koji ga se želio riješiti.
"Željeli smo vidjeti gdje su nastala ta djela i što su ona najavljivala", izjavila je kustosica muzeja Annette Haudiquet.
Slikar, rođen u Ornansu 1819., preminuo u Švicarskoj 1877., pripadao je razdoblju u kojem su umjetnici otkrili obalu do tada smatranu nečim uznemirujućim i opasnim što je bolje izbjegavati.
"Malo po malo, ljudi su se počeli privikavati na more, liječiti se u njemu, uživati, zabavljati", objašnjava Haudiquet.
Ta promjena u percepciji omogućila je umjetnicima drukčiji pogled na more koje je do tada služilo isključivo brodovima i mornarima.
Courbet se zanima za prirodu i pokret mora, koje nakon nekog vremena postaje nemoguće geografski smjestiti.
U muzeju smještenom na obali mora, posjetitelji imaju priliku upoznati se s Courbetom i njegovim suvremenicima, od Moneta do Maillola, preko Isabeya, Mozina, Boudina, Maufre, Gauguina, Guillaumina i Hueta, koji su svi slikali morsku obalu.
Pored platna su često fotografije, koje potječu upravo iz tog vremena i koje su slikarima pomagale da utvrde točan smjer gibanja mora.
U tim je slikama značajan utjecaj Japana, koji se u to vrijeme počeo otvarati zapadu.
Izložba završava apstrakcijom švedskog dramatičara i slikara Augusta Strindberga nazvanom "Val VII", koja prikazuje pređeni put od prvog realističnog "Vala" Courbeta .
(Hina) xdš ybnš
Te se davne godine slavni majstor realizma smjestio u baraci na morskoj stijeni, odakle je mogao dobiti potpuni dojam o valovima i moru koje se pjeni te zvukovima koji pri tome nastaju.
Njegovi suvremenici Eugene Boudin i Claude Monet inspiraciju su tražili na samoj plaži na koju su postavljali svoj slikarski pribor.
Guy de Maupassant opisuje Courbeta kao umjetnika koji promatra more sa svojeg prozora, kuštrave kose, s lulom koja mu visi s usana te s bocom jabukovače na kaminu do njega.
Lokalni ga ribari nazivaju "foka" jer provodi vrijeme kupajući se u moru gdje prikuplja osjećaje koje kasnije pretapa u slike u svom ateljeu.
Za boravka na obali Normandije, između 1865. i 1869., nastale su impresionističke serije "vrtlozi", "olujna mora" i "valovi".
Ova je izložba zamišljena 2003., kad je muzej kupio jedno od platna "valova" od američkog kolekcionara koji ga se želio riješiti.
"Željeli smo vidjeti gdje su nastala ta djela i što su ona najavljivala", izjavila je kustosica muzeja Annette Haudiquet.
Slikar, rođen u Ornansu 1819., preminuo u Švicarskoj 1877., pripadao je razdoblju u kojem su umjetnici otkrili obalu do tada smatranu nečim uznemirujućim i opasnim što je bolje izbjegavati.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
"Malo po malo, ljudi su se počeli privikavati na more, liječiti se u njemu, uživati, zabavljati", objašnjava Haudiquet.
Ta promjena u percepciji omogućila je umjetnicima drukčiji pogled na more koje je do tada služilo isključivo brodovima i mornarima.
Courbet se zanima za prirodu i pokret mora, koje nakon nekog vremena postaje nemoguće geografski smjestiti.
U muzeju smještenom na obali mora, posjetitelji imaju priliku upoznati se s Courbetom i njegovim suvremenicima, od Moneta do Maillola, preko Isabeya, Mozina, Boudina, Maufre, Gauguina, Guillaumina i Hueta, koji su svi slikali morsku obalu.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Pored platna su često fotografije, koje potječu upravo iz tog vremena i koje su slikarima pomagale da utvrde točan smjer gibanja mora.
U tim je slikama značajan utjecaj Japana, koji se u to vrijeme počeo otvarati zapadu.
Izložba završava apstrakcijom švedskog dramatičara i slikara Augusta Strindberga nazvanom "Val VII", koja prikazuje pređeni put od prvog realističnog "Vala" Courbeta .
(Hina) xdš ybnš
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati