Volkswagen želi Zastavu

Volkswagen želi Zastavu

VEĆ DUŽE vrijeme za srpsku se Zastavu interesira jedna strana tvrtka, a jučer je otkriveno kako se radi o Volkswagenu.

Predstavnici tvrtke, kako piše srpski list Danas, jučer su stigli u Kragujevac gdje su zajedno s predstavnicima Zastave i Ministarstva ekonomije razgovarali o privatizaciji Zastave. Nakon pregovora i postavljanja uvjeta tendera, predstavnicima njemačkog proizvođača automobila predstavljeni su pogoni Zastave, odjeli  za izradu karoserija, lakirnica i odjel montaže, kao i pogon za mehaničku obradu i obradu plastičnim deformiranje.
 
U medijima se duže vrijeme špekuliralo o tome tko će kupiti Zastavu, a s obzirom da Zastava surađuje s Fiatom i General Motorsom te s obzirom na izjavu ministra Dinkića da je za Zastavu zainteresirana tvrtka koja nikada dosad nije bila zainteresirana za srpsku tvrtku, nitko nije pomišljao da se radi o VW-u.

Podsjetimo, još prošle godine je najavljeno kako će tijekom 2008. godine Zastava započeti montažu Opelovih Astri Classic uz mogućnost širenja asortimana. Najavljena je i cijena od oko 10.800 eura. Kontakti s Toyotom nisu urodili plodom, kao ni s Fordom, koji je rješenje našao u Rumunjskoj. Od konkretnih poslova koji su odrađeni bili su Heuliez, poznati francuski karoserista, koji je radio na redizajnu Yuga i Floride (izvedba IN), te PSA koncerni, čiji motori se ugrađuju u pojedine Zastavine modele.

Kako piše Danas Volkswagen je još krajem 80-tih godina 20. stoljeća potaknutom "poslom stoljeća“, izvozom Yuga u SAD, želio od Zastave učiniti ono što je učinio sa Škodom. No, VW nije uspio jer su u Zastavi pregovarali s Fiatom o osnivanju zajedničke tvrtke. Stoga je VW otišao u Češku te započeo suradnju sa Škodom. Zastava i Fiat, međutim, nikada nisu formirali zajedničku tvrtku jer je to osujećeno međunarodnim sankcijama tadašnjoj SR Jugoslaviji.

Volkswagen je prošle godine u svijetu prodao 6,189 milijuna vozila, što je porast u odnosu na godinu prije od čak 7,9 posto. Svih osam marki pod kapom VW-a zabilježilo je porast prodaje, a trend se nastavio i u 2008. godini. Kad je u pitanju Centralna i Istočna Europa VW koncern je u protekloj godini isporučio 496.730 vozila, odnosno 20,9 posto više no u godini prije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zastava i Fiat, međutim, nikada nisu formirali zajedničku tvrtku jer je to osujećeno međunarodnim sankcijama tadašnjoj SR Jugoslaviji.

Po licenci Fiata do sada je Zastava proizvela preko 4 milijuna automobila a izvezla ih je preko 700.000 u 74 zemlje na pet kontinenata. Tvornica ima kapaciteta za montažu oko 60.000 automobila godišnje klase "B" i "C" s benzinskim motorima zapremnine od 900 do 1600 cm3.

A.H. i M.N.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara