Wim Wenders na krilima bluesa nastavlja svoje glazbeno putovanje

"GLAZBA koju volim u cijelosti se temelji na bluesu" mogao bi biti podnaslov novog filma Wima Wendersa "The Soul of a Man".

Film se uklapa u sedmodijelnu mini-seriju "Blues" u kojoj sudjeluje još šest redatelja: Charles Burnett ("Warming by the Devils Fire"), Clint Eastwood ("Piano Blues"), Mike Figgis ("Red, White and Blues"), Marc Levin ("Godfathers and Sons"), Richard Pearce ("The Road to Memphis") i Martin Scorsese ("Feel like Going Home") koji je i izvršni producent.

Ta je "ljudska duša" (The Soul of a Man) ustvari duša tri osobe - Blinda Willieja Johnsona, Skipa Jamesa i J.B. Lenoira, koji su imali presudan utjecaj na život redatelja, "djeteta Cannesa", filmskog festivala koji mu je dodijelio Zlatnu palmu za film "Pariz, Teksas".

Wim Wenders s razlogom nije pokušavao snimiti "Buena Vista Blues", budući da su njegova tri junaka odavno umrla i pokopana. Wenders im se htio odužiti jer nisu bili dostojno nagrađeni. Kako ne postoji nikakva fotografija Blinda Willieja Johnsona, a o drugoj dvojici nema puno dokumenata, Wenders je pribjegao mašti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Wenders koristi dokumente iz tog doba (glasovite snimke iz 1931. koje su pola stoljeća kasnije omogućile Skipu Jamesu da uđe u povijesne udžbenike) i suvremene snimke.

Izvođače bluesa u mladim danima - glumce koji tumače glazbenike - snimao je ručnom kamerom iz 20-ih, sinkronizirajući sve uz pomoć izvorne glazbe. To, prema njegovim riječima, ne bi bilo moguće prije nekoliko godina kad nije još bilo digitalne tehnologije.

U filmu nastupaju suvremeni glazbenici (Beck, Nick Cave, Los Lobos, Lou Reed, Cassandra Wilson...) koji tako donekle vraćaju ono što su im stariji prethodnici ostavili.

(Hina) vrad bnš

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara