Zadnje riječi prestrašenih pilota Air Francea: Dovraga, past ćemo! To ne može biti istina

Zadnje riječi prestrašenih pilota Air Francea: Dovraga, past ćemo! To ne može biti istina

Foto: AFP

PO PRVI puta su objavljene posljednje riječi trojice prestrašenih pilota koji su upravljali zrakoplovom Air Francea koji se srušio u Atlantski ocean.

Objavljivanje posljednjih riječi najbolje opisuje paniku u pilotskoj kabini. Posljednje riječi je zabilježio snimač razgovora u kokpitu u zrakoplovu koji se u tropskoj oluji srušio na putu između Rio de Janeira i Pariza u lipnju 2009. godine. U zrakoplovnoj nesreći je poginulo 228 ljudi.

"Dovraga, srušit ćemo se! To ne može biti istina", kazao je jedan od pilota. "No, što se dogodilo", upitao je drugi nekoliko sekunda prije nego se Airbus 330 srušio u ocean. Bivši francuski instruktor letenja, Jean-Piere Otelli je u svojoj knjizi opisao kako su piloti napravili nekoliko grešaka kada su počeli gubiti visinu, piše Daily Mail.

Umjesto da spuste nos zrakoplova, oni ga podigli

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Glavni pilot Marc Dubois je bio na rutinskoj pauzi kada se to dogodilo te je upravljanje zrakoplovom prepustio dvojici kopilota. "I, dolazi li on", upitao je gotovo kao da je opsovao kopilot David Robert, dok je Dubiosu trebala gotovo cijela minuta da se vrati. "Hej, što to vi...", upitao je Dubois kada se vratio, a Robert mu je odgovorio kako ne zna što se događa.

Umjesto da spuste nos zrakoplova, kao što se treba napraviti po proceduri kod gubitka brzine, oni su ga podigli. Tada se oglasio i kopilot Pierre-Cedric Bonin koji je kazao da ima problem, jer "nema vertikalnu brzinu". "Nemam nikakvo upozorenje", kazao je Bonin na što je Dubois samo odgovorio da ne zna što se događa, ali da padaju. Air France je tvrdio da su se piloti nosili s konfuznim upozorenjima, dok je Airbus kazao kako je zrakoplov normalno reagirao.

"Uopće ne kontroliram zrakoplov"

Kako se zrakoplov približavao moru, posada je počela komunicirati kratkim i paničnim pitanjima. "Što misliš? Što misliš? Što trebamo napraviti", upitao je Robert. "Nemam kontrolu nad zrakoplovom. Uopće ne kontroliram zrakoplovom", odgovorio je Bonin u trenucima kada mu se alarm za gubitak brzine oglasio već šesti puta u dvije minute.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara